Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2016

Καλά Χριστούγεννα !!!

Το Amea-logos Blog και οι Willer & Donna εύχονται τα φετινα χριστούγεννα να είναι γεμάτα αγάπη και να αποτελέσουν αφορμή να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας πως για να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες που περνάμε πρέπει να έχουμε στη καρδιά μας το μήνυμα των Χριστουγέννων: Αγάπη προς τον συνάνθρωπο δίχως Διακρίσεις και Αλληλοβοήθεια!!!

Καλά χριστούγεννα!!! Να τα πούμε;;;;;;;

 Πηγή: https://willerdonna.wordpress.com σε συνεργασία με το http://amea-logos.blogspot.gr

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2016

Γουίλερ & Ντόνα #10 – Η βόλτα

Τα εμπόδια υπάρχουν για να τα ξεπερνάς.

 Πηγή: https://willerdonna.wordpress.com σε συνεργασία με το http://amea-logos.blogspot.gr

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016

Γουίλερ & Ντόνα #8 – Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο!

Η αγένεια πληρώνεται!

 
Ιστορία βασισμένη σε αληθινή μαρτυρία…
Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα είναι συμπτωματική!

To Amea-logos Blog ευχαριστεί θερμά τον Κωνσταντίνο και τη Σοφία που μας έκαναν κομμάτι του αγαπημένου μας Willer & Donna !!



Σενάριο: Μουρατίδης Δημήτρης

Πηγή: https://willerdonna.wordpress.com σε συνεργασία με το http://amea-logos.blogspot.gr

Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016

Γουίλερ & Ντόνα #7 – Στο Live

Όποιος δε βολεύεται…. προσαρμόζεται!



 Πηγή: https://willerdonna.wordpress.com σε συνεργασία με το http://amea-logos.blogspot.gr

Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2016

Γουίλερ & Ντόννα #6 -Η Έκπληξη

Είναι μεγάλη έκπληξη να αντιλαμβάνεσαι ότι η ζωή είναι γεμάτη μεγάλες εκπλήξεις!


 Πηγή: https://willerdonna.wordpress.com σε συνεργασία με το http://amea-logos.blogspot.gr

Κυριακή 14 Αυγούστου 2016

Γουίλερ & Ντόννα #5 -Η Υπηρεσία

Ζούμε σε μια κοινωνία που η μπαρούφα εξελίσσεται πιο γρήγορα από την τεχνολογία.


 Πηγή: https://willerdonna.wordpress.com σε συνεργασία με το http://amea-logos.blogspot.gr

Δευτέρα 8 Αυγούστου 2016

Γουίλερ & Ντόννα #4 –Όποιος δεν έχει μυαλό, έχει πόδια…

Τα «κουφά» περιστατικά δεν είναι για τους κωφούς ανθρώπους.


Πηγή: https://willerdonna.wordpress.com σε συνεργασία με το http://amea-logos.blogspot.gr 

Κυριακή 31 Ιουλίου 2016

Γουίλερ & Ντόννα #3 –Η Παρεξήγηση

Η αμάθεια και η ημιμάθεια είναι οι μεγάλοι εχθροί της πραγματικότητας.

Πηγή: https://willerdonna.wordpress.com σε συνεργασία με το http://amea-logos.blogspot.gr

Δευτέρα 18 Ιουλίου 2016

Γουίλερ και Ντονα!!

Ένα κόμικ για τη διαφορετικοτητα!

Εγχείρημα που κάνουν πράξη δυο νέοι με διάθεση να αναδείξουν ακόμα περισσότερο το θέμα της διαφορετικότητας με το ευχάριστο μέσο του κόμικ. Σε αυτή τη προσπάθεια του Κωνσταντίνου και της Σοφίας βρέθηκε δίπλα και το Amea-logos Blog κατόπιν δικής τους προσέγγισης στην οποία ανταποκριθήκαμε με μεγάλη διάθεση και χαρά γιατί θεώρουμε πως ένα τέτοιο εγχείρημα για να πετύχει χρειάζεται η υποστήριξη όλων μας!

Ας γνωριστούμε λοιπον...

Στον κόσμο που βασιλεύει η ομοιομορφία δύο "διαφορετικοί" άνθρωποι προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της καθημερινότητας και στα βλέμματα των συμπολιτών τους...!
Μοναδικό τους όπλο το χιούμορ!
Θα τα καταφέρουν;

Πηγή: https://willerdonna.wordpress.com/

Έτσι, λοιπόν, εγκαινιάζουμε τη νέα ενότητα του Willer & Donna !! Έπεται συνέχεια...!

Κυριακή 15 Μαΐου 2016

Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι για την προφορική εξέταση στις πανελλαδικές








Τη δυνατότητα προφορικής εξέτασης έχουν υποψήφιοι  που λόγω της υφιστάμενης φυσικής αδυναμίας τους (δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, φάσμα αυτισμού, κινητική αδυναμία άνω άκρων ή προβλήματα στην όραση), αδυνατούν να εκφράσουν γραπτά τις γνώσεις τους.

Η εξέτασή τους δεν διαφέρει από την εξέταση των υπόλοιπων υποψηφίων που εξετάζονται γραπτά. Έτσι λοιπόν αυτοί εξετάζονται στα ίδια θέματα με το ίδιο πρόγραμμα και την ίδια διάρκεια εξέτασης με αυτούς που εξετάζονται γραπτά.

Ειδικά ως προς την συνολική διάρκεια εξέτασης των εξεταζομένων προφορικά, πρέπει να διασαφηνιστεί ότι στη συνολική διάρκεια της προφορικής εξέτασης συμπεριλαμβάνεται:
α) ο χρόνος προετοιμασίας, ο οποίος δεν μπορεί να υπερβαίνει τις τρεις (3) ώρες, όπως για όλους τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων, μετά την παρέλευση του οποίου οι υποψήφιοι κλείνουν τα τετράδια και περιμένουν να κληθούν από την επιτροπή
β) ο χρόνος αξιολόγησης-βαθμολόγησης που ξεκινά μετά την παρέλευση του τρίωρου χρόνου προετοιμασίας ή όταν κάποιος υποψήφιος (πριν την παρέλευση του τρίωρου) δηλώσει έτοιμος για αξιολόγηση.

Η επιτροπή έχει την δυνατότητα, εφόσον από την πορεία αξιολόγησης- Βαθμολόγησης του εξεταζομένου διαπιστώσει ότι είναι βάσιμο το αίτημά του για παράταση του χρόνου αξιολόγησης-βαθμολόγησης, να του παρέχει αυτή την παράταση χρόνου για εύλογο διάστημα (έως 30 λεπτά),η οποία συνδέεται άμεσα με την εξέλιξη της αξιολόγησης-βαθμολόγησης του κάθε εξεταζόμενου και την εκτίμηση της επιτροπής.

Διαδικασία εξέτασης
Όσον αφορά τη διαδικασία της εξέτασης:
  • οι εξεταζόμενοι υποψήφιοι εισέρχονται στις αίθουσες εξέτασης την ίδια ώρα που εισέρχονται και οι λοιποί εξεταζόμενοι στα εξεταστικά κέντρα,
  • τους χορηγείται το τετράδιο και αναγράφουν τα ατομικά τους στοιχεία στους οικείους χώρους (αν αδυνατούν από μόνοι τους βοηθούνται από τους επιτηρητές).
  • Μετά τον έλεγχο της ταυτοπροσωπίας και της ορθής αναγραφής των ατομικών στοιχείων, αυτά καλύπτονται από τους επιτηρητές με αδιαφανές αυτοκόλλητο ώστε να καθίσταται ανώνυμο το κάθε τετράδιο.
  • Στο κάθε τετράδιο πριν την έναρξη της εξέτασης επικολλώνται άμεσα δύο (2) αυτοκόλλητα αριθμητήρια στις ειδικές θέσεις της εξωτερικής πλευράς του τετραδίου, με τη λέξη Νέο για τους υποψήφιους του Νέου Συστήματος και Παλαιό για τους υποψήφιους του Παλαιού συστήματος.
  • Τη λέξη Παλαιό ή Νέο (διάκριση μεταξύ Νέου ή Παλαιού συστήματος) που εμφανίζεται στο αυτοκόλλητο αριθμητήριο, ο υποψήφιος θα πρέπει να την αντιγράφει μετά την αναγραφή του «ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ» (λίγο πιο πάνω από το πλαίσιο, στο εμπροσθόφυλλο), με επίβλεψη των επιτηρητών και πριν αυτοί επικαλύψουν το αριθμητήριο.
  • Οι τρεις πρώτοι αριθμοί του αυτοκόλλητου αριθμητηρίου αντιστοιχούν στον κωδικό της επιτροπής εξέτασης, ακολουθούν οι επτά αριθμοί που αντιστοιχούν στον κωδικό Λυκείου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) και ακολουθεί ο αύξων αριθμός τετραδίου κατά ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο που έχει αποσταλεί (αρ. πρωτ. Φ252/67090/Α5/20-4-2016).
Λήψη θεμάτων
Αμέσως μετά τη λήψη των θεμάτων ο Πρόεδρος της επιτροπής μεριμνά για:
Α) τη διανομή αντιγράφου των θεμάτων σε κάθε εξεταζόμενο, οπότε αρχίζει και ο χρόνος έναρξης της εξέτασης.
Β)Ο επιτηρητής μπορεί να αναγνώσει τα θέματα αν ζητηθεί από τον εξεταζόμενο.
Γ)Είναι αυτονόητο ότι οι διατάξεις για τις υποχρεώσεις των εξεταζομένων ισχύουν και για τους υποψηφίους αυτούς από την στιγμή που θα εισέλθουν στο εξεταστικό κέντρο και μέχρι την ολοκλήρωση της εξέτασής τους.
Δ)Την ευθύνη για την τήρηση της τάξης και της ομαλότητας διεξαγωγής της εξέτασης για όσο χρόνο οι εξεταζόμενοι μελετούν τα θέματα και προετοιμάζονται για να παρουσιαστούν στην επιτροπή έχουν οι επιτηρητές.

Χρόνος εξέτασης
  • Στους εξεταζόμενους παρέχεται ο χρόνος προετοιμασίας, ο οποίος είναι τουλάχιστον ίσος με το χρόνο δυνατής αποχώρησης και δεν μπορεί να υπερβεί τις τρεις ώρες, προκειμένου να μελετήσουν, να κατανοήσουν τα θέματα και να κρατήσουν, εφόσον το επιθυμούν, σημειώσεις στο τετράδιο τους για να τις χρησιμοποιήσουν όταν θα προσέλθουν στην επιτροπή προκειμένου να εξεταστούν.
  • Όταν είναι έτοιμοι ή όταν παρέλθει ο τρίωρος χρόνος προετοιμασίας, προσέρχεται ο κάθε ένας ξεχωριστά στην αίθουσα όπου παρευρίσκονται τα μέλη της Επιτροπής Εξέτασης.
  • Στην αίθουσα αυτή παρευρίσκονται υποχρεωτικά τα τρία μέλη (οι δύο βαθμολογητές και ο τρίτος αναβαθμολογητής) και δυνητικά, εφόσον ο αριθμός των επιτροπών το επιτρέπει, ο Πρόεδρος ή ο γραμματέας της επιτροπής ή και οι δύο.
Ποιοι παρευρίσκονται
Επίσης στην Επιτροπή μπορεί να παρίσταται και ένας (1) Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ή ο Προϊστάμενος του οικείου ΚΕΔΔΥ ή εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ο οποίος υπηρετεί στο ΚΕΔΔΥ, για την παροχή διευκρινίσεων ή επεξηγήσεων σε θέματα ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, την ενημέρωση των μελών των επιτροπών πριν την παράδοση των θεμάτων για τη φύση των δυσκολιών των μαθητών και όποτε άλλοτε ζητηθεί από την επιτροπή.
Οι εκπαιδευτικοί , ο/η σχολ.σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και ο/η προϊστάμενος/μένη ΚΕΔΔΥ δεν μπαίνουν στις αίθουσες αφού δοθούν τα θέματα και σε καμία περίπτωση δεν αναπτύσσουν συζήτηση με τους/τις εξεταζόμενους/νες σχετικά με αυτά και τις απαντήσεις τους. Αν παραστεί ανάγκη οποιασδήποτε εξατομικευμένης βοήθειας (π.χ. να διαβάσει κάποιος ξανά τα θέματα στον εξεταζόμενο), οι επιτηρητές/τριες την παρέχουν σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί στην αρχική ενημέρωση από τους ειδικούς.
Αν ο/η μαθητής/τρια συνοδεύεται από εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης, αυτός/ή μπορεί να παρίσταται κατά την εξέταση, χωρίς να συμμετέχει στη διαδικασία.

Προφορικές ή γραπτές απαντήσεις
Ο εξεταζόμενος αναπτύσσει προφορικά στα τρία μέλη – εξεταστές τις απαντήσεις του στα θέματα, με όποια σειρά επιθυμεί. Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης των απαντήσεών του μπορεί να συμβουλεύεται τις σημειώσεις του στο τετράδιο.
Στην περίπτωση που επιθυμεί να απαντήσει γραπτά σε κάποια ερωτήματα, εκφράζει αυτή την επιθυμία του στους βαθμολογητές, όταν προσέρχεται ενώπιον της επιτροπής, και το δηλώνει εγγράφως στο γραπτό του δοκίμιο, ώστε οι σχετικές απαντήσεις να αξιολογηθούν γραπτά και όχι προφορικά.
Η γραπτή δήλωση του υποψηφίου υπογράφεται από τους εξεταστές και τον πρόεδρο της επιτροπής.

Διαδικασία βαθμολόγησης
Όταν ολοκληρώσει την εξέτασή του παραδίδει το τετράδιο στον Πρόεδρο ή στον γραμματέα της επιτροπής και αποχωρεί από την αίθουσα και το Εξεταστικό Κέντρο. Ο Πρόεδρος της επιτροπής παραδίδει αμέσως και πριν από την είσοδο άλλου εξεταζόμενου το τετράδιο στον πρώτο βαθμολογητή, ο οποίος αναγράφει το συνολικό βαθμό και την αναλυτική βαθμολογία που έδωσε στον εξετασθέντα και υπογράφει στις οικείες θέσεις.
Στη συνέχεια παραδίδει το γραπτό στον Πρόεδρο ή τον Γραμματέα, ο οποίος, αφού επικαλύψει με αδιαφανές αυτοκόλλητο τον βαθμό του πρώτου βαθμολογητή, δίνει το γραπτό στον δεύτερο βαθμολογητή, ο οποίος ακολουθεί την ίδια διαδικασία με τον πρώτο.
Μετά την παράδοση του γραπτού από τον δεύτερο βαθμολογητή, ο πρόεδρος αποκαλύπτει τους βαθμούς του πρώτου και εφόσον στον τελικό βαθμό υπάρχει διαφορά μεγαλύτερη των δώδεκα μονάδων, επικαλύπτει τους βαθμούς και των δύο βαθμολογητών και το γραπτό παραδίδεται στον τρίτο βαθμολογητή (αναβαθμολογητή) για την προβλεπόμενη αναβαθμολόγηση.
Για τη διαδικασία αναγραφής των επιμέρους βαθμολογιών και του συνολικού βαθμού στον ειδικό χώρο του τετραδίου του εξεταζόμενου ακολουθούνται οι ίδιες οδηγίες που αναφέρονται στην εγκύκλιό μας που αφορά στις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ -Ομάδα Β ́ (ανωτέρω 2 σχετική εγκύκλιος).
Σημειώνεται ότι οι εξεταστές κατά την διάρκεια της εξέτασης μπορούν να κρατούν σημειώσεις για να βοηθηθούν στη σωστή αξιολόγηση του εξεταζόμενου, όμως πρέπει με ευθύνη των ίδιων και του Προέδρου της επιτροπής κανένα από τα άλλα δύο μέλη – εξεταστές να μην λαμβάνει γνώση των σημειώσεων αυτών ούτε και του βαθμού που δίνουν τελικά.
Ο κάθε εξεταστής καταστρέφει με ευθύνη του τις σημειώσεις που τυχόν κράτησε αμέσως μόλις ολοκληρώσει την αξιολόγησή του.

Δε δίνονται πληροφορίες για τη βαθμολογία σε εξεταζόμενους και τρίτους
Απαγορεύεται επίσης κατηγορηματικά να παρέχει οποιαδήποτε πληροφορία με ευθύ ή έμμεσο τρόπο στον εξεταζόμενο ή σε οποιονδήποτε τρίτο σχετικά με την αξιολόγηση και τη βαθμολογία του εξεταζόμενου.

Σε ποιους απαγορεύεται η είσοδος
Αυτονόητο είναι επίσης ότι απαγορεύεται η είσοδος στο εξεταστικό κέντρο οποιουδήποτε άλλου προσώπου εκτός των επιτηρητών, των μελών της επιτροπής εξέτασης, του ιατρού και του Συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ή του Προϊσταμένου του οικείου ΚΕΔΔΥ ή του εκπαιδευτικού Δ.Ε. ο οποίος υπηρετεί στο ΚΕΔΔΥ που μπορεί να παρίσταται στην Επιτροπή για την παροχή διευκρινίσεων ή επεξηγήσεων σε θέματα ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.

Γενικές επισημάνσεις
Οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πρέπει κατά τη διάρκεια της εξέτασης να αντιμετωπίζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι σε καλή ψυχολογική κατάσταση και να αποδώσουν σύμφωνα με τις γνώσεις και τις ικανότητές τους.
Η αξιολόγηση με προφορικές δοκιμασίες στα Κέντρα Εξέτασης υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συνιστά μια διαφοροποιημένη προσέγγιση που απορρέει από τις διαφοροποιημένες διδακτικές πρακτικές που έχουν εφαρμοστεί προκειμένου να υποστηρίξουν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πρόκειται για μαθητές ικανούς/ές να παρακολουθήσουν το πλήρες Αναλυτικό Πρόγραμμα της τάξης τους και εμποδίζονται από δυσκολίες στη διαχείριση του χρόνου, του γραπτού λόγου και στην απόδοση των γνώσεών τους με τους κοινούς τρόπους εξέτασης.
Η προφορική διαδικασία εξέτασης των μαθητών/τριών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες δίνει την ευκαιρία στους μαθητές/τριες να αποδώσουν σύμφωνα με τις γνώσεις τους και την προσπάθειά τους.

Εξέταση μαθητών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
Α) Όσον αφορά τους/τις μαθητές/τριες με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος ( Δ.Α.Φ.) προτείνονται τα εξής:

Κατά την τρίωρη αξιολόγηση των μαθητών/τριών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος επιτρέπονται οι ρουτίνες που επιθυμούν και δεν παραβιάζουν τους γενικούς κανονισμούς (π.χ. ένα συγκεκριμένο αντικείμενο πάνω στο θρανίο ή μια συγκεκριμένη θέση σε σχέση με το φωτισμό κλπ).
Επίσης φροντίζουμε για την αποφυγή ερεθισμάτων που παρενοχλούν τους μαθητές με Δ.Α.Φ. να συγκεντρωθούν και αφορούν την ιδιαίτερη λειτουργικότητά τους ως προς τις αισθήσεις τους (θόρυβοι ή συζητήσεις στο φόντο της αίθουσας, αποφυγή βλεμματικής επαφής, μεταβολές του φωτισμού κλπ).

Κατά την αξιολόγηση- βαθμολόγηση οι μαθητές/τριες με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος έχουν ανάγκη από πολύ συγκεκριμένες και προβλέψιμες διαδικασίες οι οποίες βοηθούν στη μέγιστη απόδοσή τους (π.χ. μπορεί να ζητήσουν να σταθούν όρθιοι/ες ή να καθίσουν πιο πλάγια, μπορεί να αποδιοργανώνονται από το επίμονο βλέμμα, μπορεί να χρειάζονται να συμβουλεύονται το γραπτό τους).

Οι ερωτήσεις που απευθύνονται από τον/τη βαθμολογητή/τρια χρειάζεται να είναι σύντομες και συγκεκριμένες, να δίνονται κατά μικρότερες περιόδους και να αποφεύγονται οι γενικού τύπου ερωτήσεις-παρατηρήσεις. Χρειάζεται να απευθύνονται παραινετικές ερωτήσεις, σε κάθε φάση της αξιολόγησης-βαθμολόγησης και να μεσολαβεί μικρός χρόνος αναμονής ή σιωπής προκειμένου ο/η μαθητής/τρια να απαντήσει.

Οι μαθητές/τριες με Δ.Α.Φ. που συνοδεύονται από Εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης (Π.Σ.) δικαιούνται να συνοδεύονται από τον/τη συγκεκριμένο/η εκπαιδευτικό και στην αξιολόγηση-βαθμολόγηση, ώστε να επιτυγχάνουν την εξοικείωση που χρειάζονται. Οι εκπαιδευτικοί Π.Σ. δεν παρεμβαίνουν, δεν εξηγούν, δεν βοηθούν τον/την εξεταζόμενο/η αλλά μπορούν να υποστηρίζουν τον/τη μαθητή/τρια με τις μη λεκτικές παραινέσεις και τους οπτικούς δείκτες που έχουν καθιερώσει μεταξύ τους προκειμένου να επιτυγχάνεται η συνεργασία.

Μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

Β) Όσον αφορά τους/τις μαθητές/τριες με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ε.μ.δ.) προτείνονται τα εξής:
Οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία) 
αντιμετωπίζουν κυρίως δυσκολίες στη διαχείριση του γραπτού λόγου και στην αυθόρμητη παραγωγή γραπτού και ρέοντος λόγου (π.χ. δυσκολίες στην ανάγνωση μεγάλων κειμένων, ασυνέπειες ως προς την ορθή γραφή και τη σύνταξη αγνόηση των συμβόλων τονισμού και στίξης, κλπ). Για τον λόγο αυτό άλλωστε αξιολογούνται με προφορικές δοκιμασίες. ́
Εχουν βέβαια το δικαίωμα κατά το στάδιο της προετοιμασίας του θέματος να χρησιμοποιούν πρόχειρο, όπου θα καταγράφουν τις σκέψεις τους και στη συνέχεια να αναπτύσσουν προφορικά τις απαντήσεις τους. Επίσης δικαιούνται στην περίπτωση που επιθυμούν να απαντήσουν γραπτά σε κάποια ερωτήματα, αυτά να αξιολογούνται κατά τη βαθμολόγηση.
Συχνά συνεμφανίζουν δυσκολίες στην Συγκέντρωση και στην Επικέντρωση Προσοχής και απορροφούνται από τους θορύβους του «φόντου» (συζητήσεις στον διάδρομο, θορυβώδης κινητικότητα κλπ). Οι επιτηρητές προτείνεται να βοηθούν τους μαθητές/τριες με παραινέσεις ως προς τη συγκέντρωση και ως προς την τήρηση του χρόνου και να εξασφαλίζουν την αδιατάρακτη ροή της διαδικασίας.

Αξιολόγηση μαθημάτων θετικών επιστημών
Κατά την αξιολόγηση-βαθμολόγηση των μαθημάτων των θετικών επιστημών καταβάλλεται προσπάθεια να αξιολογηθούν οι γνώσεις, η ανάπτυξη σκεπτικού και στρατηγικής επίλυσης των προβλημάτων πέραν των υπολογιστικών καιδιαχειριστικών δυσκολιών (π.χ. αναριθμητισμό) που άλλωστε συνιστούν μέρος των δυσκολιών των μαθητών με ε.μ.δ. Οι μαθητές/τριες που αντιμετωπίζουν ε.μ.δ. του τύπου δυσαριθμησίας, αστοχούν πολλές φορές στη χρήση των συμβόλων και των προσήμων.
Προκειμένου να μην καταναλώσουν όλο τον χρόνο τους στη λάθος κατεύθυνση μπορεί να υποδειχθεί με μια γενική παραίνεση να προσέξουν τα σύμβολα και τα πρόσημα.

Γραφική παράσταση- σχεδίαση
Αν στην απάντηση κάποιου θέματος απαιτείται γραφική παράσταση και ο υποψήφιος αδυνατεί να γράψει, ο εξεταστής μπορεί να σχεδιάσει τη γραφική παράσταση καθ ́ υπόδειξη του εξεταζόμενου. Όταν ο εξεταζόμενος καλείται να απαντήσει σε θέματα όπως είναι η Ιστορία, η Βιολογία κ.λ.π., εφόσον ο εξεταστής διαπιστώνει ότι ο εξεταζόμενος αδυνατεί να αποδώσει το εξεταζόμενο αντικείμενο με συνεχή λόγο, μπορεί να τον εξετάσει με την υποβολή ερωτήσεων, οι οποίες θα τον διευκολύνουν στην διατύπωση των γνώσεων αλλά δεν θα πρέπει να είναι τέτοιας μορφής που θα υποδεικνύουν την απάντηση.

Αν κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας των θεμάτων ή κατά τη διάρκεια της εξέτασης ο εξεταζόμενος ζητήσει την ανάγνωση κάποιου θέματος, τότε ο επιτηρητής ή ο εξεταστής αντίστοιχα θα μπορούσε να επαναλάβει άλλη μία φορά την ανάγνωση κάποιου θέματος.
Κατά την αξιολόγηση-βαθμολόγηση προτείνεται οι υποψήφιοι να συμβουλεύονται ιδιαιτέρως τις σημειώσεις στο πρόχειρό τους.

Ορθογραφικά λάθη, δυσλεξία, δυσορθογραφια
Στην περίπτωση των υποψηφίων με δυσλεξία ή δυσορθογραφία και εκτός από την περίπτωση των ασκήσεων γραμματικής δεν λαμβάνονται υπόψη τα ορθογραφικά λάθη.

Δεν επιτρέπεται οι εξεταστές να συμπεριφέρονται απαξιωτικά
Επισημαίνεται ότι η ιδιαίτερη μεταχείριση των εξεταζόμενων δε συνιστά σε καμία περίπτωση επιεική αξιολόγηση ή άλλης μορφής ιδιαίτερη μεταχείριση , αλλά σκοπεύει μόνο στην παροχή της δυνατότητας να εξωτερικεύσουν τις γνώσεις, τις οποίες λόγω της πάθησής τους αδυνατούν να εξωτερικεύσουν με το γραπτό λόγο. Είναι αυτονόητο ότι, όλοι οι συμμετέχοντες στην επιτροπή εξέτασης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν επιτρέπεται να συμπεριφέρονται περιφρονητικά ή απαξιωτικά έναντι των εξεταζόμενων.


Πηγή: xenesglosses.eu

Κυριακή 20 Μαρτίου 2016

Η Γλώσσα της Αναπηρίας και οι Τρόποι Καλής Συμπεριφοράς


Η γλώσσα της αναπηρίας

Η ορολογία είναι σημαντική, επειδή οι λέξεις απεικονίζουν τις θέσεις και τις πεποιθήσεις μας. Εντούτοις, μερικοί από τους όρους που χρησιμοποιούμε μπορούν να μην απεικονίζουν το πώς τα άτομα με αναπηρίες βλέπουν τον εαυτό τους. Για αυτό επιβάλλεται η χρησιμοποίηση των σωστών λέξεων στην επικοινωνία μας.  Αυτό δεν γίνεται για το «πολιτικά ορθό» αλλά για τη χρησιμοποίηση της διατύπωσης και της γλώσσας που χρησιμοποιούν οι οργανώσεις με ατόμων με αναπηρίες, για να προωθήσουν το κοινωνικό πρότυπο της αναπηρίας.

Οι ανάπηροι άνθρωποι παρουσιάζονται ιδιαίτερα ευαίσθητοι στις αρνητικές έννοιες κάποιων εκφράσεων. Κάποια μη ανάπηρα άτομα μπορεί να εκφράσουν απρεπώς αυτό το ενδιαφέρον για τη γλώσσα ως πολιτική ορθότητα ή ευγένεια, εντούτοις, η γλώσσα μεταφέρει ισχυρά μηνύματα και μπορούν να οδηγήσουν σε λανθασμένους ισχυρισμούς, οι οποίοι υποτιμούν τον άνθρωπο και θίγουν τα δικαιώματά του. Αποτελεί βοηθητική πρακτική η σωστή επιλογή των λέξεων και η ενθάρρυνση όλων των μαθητών να είναι ευαίσθητοι στη χρήση της γλώσσας τους.

Τρόποι Καλής Συμπεριφοράς

Αποφυγή προσαρμογής ετικετών σε ανθρώπους με ή χωρίς αναπηρία. Μην κάνετε υποθέσεις για την παρουσία ή την απουσία της βλάβης, καθώς μερικοί άνθρωποι έχουν κρυφές ασθένειες, όπως επιληψία ή άσθμα. Οι ιατρικές ετικέτες είναι ανεπιθύμητες και παραπλανητικές καθώς δυο άνθρωποι με το ίδιο πρόβλημα δεν είναι όμοιοι. Οι ιατρικές ετικέτες δεν παρέχουν καμία πληροφορία για το άτομο και τείνουν να ενισχύουν τα στερεότυπα των ανθρώπων με αναπηρία ως ασθενείς, αδύναμους και εξ ολοκλήρου εξαρτημένους από την ιατρική επιστήμη.

Η αναφορά σε κάποιο άτομο με τους όρους μιας κατάστασης μειώνει την ίδια τη φύση του ανθρώπου. Μην μιλάτε για έναν επιληπτικό ή έναδυσλεκτικό-είναι προτιμότερο να λέμε αυτή έχει επιληψία/ αυτός έχει δυσλεξία. 

Αποφυγή της λέξης ανίκανος σαν ουσιαστικό (οι ανίκανοι), καθώς δηλώνει μια ομοιογενή ομάδα, ξεχωριστή από την υπόλοιπη κοινωνία. Καθένας είναι ξεχωριστός και φυσικά οι άνθρωποι με αναπηρίες δεν συνιστούν μια ξεχωριστή ομάδα.

Συμπεριφερθείτε στους ενήλικες με τον τρόπο που τους αρμόζει και μην μιλάτε συγκαταβατικά απέναντι στους μαθητές.

Προσφέρετε βοήθεια σε κάποιο άτομο με αδυναμία αλλά, πριν να βοηθήσετε, περιμένετε μέχρι η προσφορά σας να γίνει αποδεκτή. Μην υποθέσετε ότι γνωρίζετε τον καλύτερο τρόπο για να βοηθήσετε, ακούστε οποιεσδήποτε οδηγίες έχει να σας πει το συγκεκριμένο άτομο.

Μην δείχνετε σε δύσκολη θέση όταν χρησιμοποιείτε κοινές εκφράσεις, όπως βλέπω τι εννοείς, το οποίο μπορεί να σχετίζεται με την αναπηρία ενός προσώπου.

Διατηρήστε οπτική επαφή και μιλήστε ευθέως στο ανάπηρο άτομο ο ίδιος παρά μέσω κάποιου τρίτου ατόμου.

Επιλέξτε την κατάλληλη φυσική επαφή με τους ανάπηρους ανθρώπους με τον ίδιο τρόπο που θα κάνατε και με οποιοδήποτε άλλο.

Η παρακάτω λίστα είναι δυναμική και αλλάζει τη θέση μας και τις πεποιθήσεις μας έναντι των ανάπηρων ατόμων.

Χρησιμοποιήστε τους ακόλουθους όρους:

άτομα με αναπηρίες
άτομα χωρίς αναπηρίες
τυφλός
άτομα με προβλήματα οράσης
Κωφός (σημειώστε το κεφαλαίο Κ)
άτομα με προβλήματα ακοής
μερικώς κωφός
Κωφοί άνθρωποι που χρησιμοποιούν τη γλώσσα σημαδιών
χρήστες αναπηρικής καρέκλας
μαθησιακές δυσκολίες

Μην χρησιμοποιήστε τους ακόλουθους όρους:

μειονεκτικά άτομα
σπαστικά άτομα
οποιαδήποτε λέξη που τελειώνει «… ικος» που προσδιορίζει το άτομο π.χ. «τον επιληπτικό»
εκπαιδευτικά μη φυσιολογικό
συναισθηματικά διαταραγμένο
σακάτης
κολλημένος σε αναπηρική καρέκλα
ένα θύμα…
να πάσχει από…
παραμορφωμένος
καθυστερημένος
μουγκός
άλαλος
ειδικών αναγκών παιδί ή σπουδαστής

Κοινές Φιλοφρονήσεις

Αποφύγετε τις ετικέτες στους ανθρώπους με ή χωρίς αναπηρίες. Μην κάνετε υποθέσεις για την παρουσία ή την απουσία εξασθένισης, η οποία σε μερικούς ανθρώπους δεν φαίνεται αναπηρίες όπως η επιληψία ή το άσθμα. Οι ιατρικές ετικέτες είναι ανεπιθύμητες και παραπλανητικές δεδομένου ότι κανένας δύο άνθρωπος δεν είναι ίδιος με έναν άλλο. Οι ιατρικές ετικέτες δεν λένε τίποτα για το άτομο και τείνουν να ενισχύσουν τα στερεότυπα των ατόμων με αναπηρίες, όπως ασθενείς, ανίκανα και πλήρως εξαρτώμενα από τους ιατρούς.

Είναι αποκτήνωση να αναφερόμαστε σε ανθρώπους χαρακτηρίζοντάς τους από μια εξασθένιση. Μην μιλήστε για έναν δυσλεκτικό ή έναν επιληπτικό είναι προτιμητέο να πείτε ότι έχει δυσλεξία ή έχει επιληψία.

Μην χρησιμοποιήστε τη λέξη ανάπηρος ως ουσιαστικό (τα άτομα με αναπηρίες), υπονοώντας μια ομοιογενή ομάδα χωριστή από το υπόλοιπο της κοινωνίας. Το καθένα άτομο είναι ξεχωριστό και οι άνθρωποι με αναπηρίες δεν αποτελούν μια ενιαία ομάδα.

Αντιμετωπίστε τους ενηλίκους με τον ανάλογο τρόπο για τους ενηλίκους και μην τους υπερπροστατεύετε.

Προσφέρετε τη βοήθεια σε ένα άτομο με αναπηρίες, αλλά να περιμένετε να γίνει αποδεκτή η προσφορά σας προτού βοηθήσετε. Μην υποθέστε ότι ξέρετε πάντα τον καλύτερο τρόπο βοηθείας, ακούστε πρώτα τις οποιεσδήποτε οδηγίες.

Μην γελοιοποιήστε με τη χρησιμοποίηση κοινών εκφράσεων όπως «βλέπετε τι σημαίνει» που μπορεί να αφορά την εξασθένιση ενός προσώπου.

Κάνετε επαφή ματιών και άμεση συζήτηση με το άτομο με αναπηρίες παρά μέσω ενός τρίτου.

Κάνετε την κατάλληλη φυσική επαφή με τα άτομα με αναπηρίες ανάλογα με την κατάσταση με τον ίδιο τρόπο που θα κάνατε με οποιοδήποτε άλλον.

Κανόνες συμπεριφοράς καθημερινής επικοινωνίας με άτομα με αναπηρία..

Αν και ένας στους δέκα ανθρώπους έχει κάποιου είδους αναπηρία, οι άνθρωποι συνήθως νιώθουν αμηχανία όταν συναντούν ένα τέτοιο άτομο. Λόγω της ανεπαρκούς γνώσης των αναγκών τους και των περιορισμών τους, των τρόπων που προσφέρεται και λαμβάνεται βοήθεια και λόγω της προκατάληψης ή του φόβου για το άγνωστο, οι άνθρωποι είναι απρόθυμοι να επικοινωνήσουν και να προσφέρουν βοήθεια σε άτομα με αναπηρία. Σχεδιάσαμε αυτό το βιβλίο κανόνων συμπεριφοράς οδηγούμενοι από την επιθυμία να βελτιωθεί η καθημερινή ζωή των ατόμων με αναπηρία και να εμπνεύσουμε τους ανθρώπους να επικοινωνήσουν μαζί μας χωρίς φόβο. Συνιστούμε επίσης εγκάρδια το παρόν βιβλίο στα άτομα με αναπηρία.

Το κείμενο αποτελεί μετάφραση από τα αγγλικά της αντίστοιχης έκδοσης της Κροατικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία. Η ορθότητα των όρων που χρησιμοποιούνται έχει ελεγχθεί από την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ).

Kροατία, Ζάγκρεμπ, Μάρτιος 2003/ORIGINAL AND AUTHORS RIGHTS: Croatian Union of Physically Disabled Persons Associations Kροατική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία 1000 Zagreb, Sostariceva 8










Πηγή:  http://www.newsitamea.gr




Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

Dear Frankie - Αγαπητέ Φράνκι - 2004


Η σημερινή πρόταση μας είναι η ταινία "Dear Frankie - Αγαπητέ Φράνκι - 2004". Ο 9χρονος Frankie (Jack McElhone) περιμένει με λαχτάρα κάθε μήνα τα γράμματα του ναυτικού πατέρα του που στην πραγματικότητα ποτέ δεν έχει καταφέρει να συναντήσει. Και πως θα μπορούσε άλλωστε αφού είναι δημιούργημα της φαντασίας της μητέρας του Lizzie (Emily Mortimer), που με αυτόν τον τρόπο αποφεύγει να του πει την αλήθεια για τον πραγματικό του πατέρα. Έναν πατέρα η βιαιότητα του οποίου όχι μόνο έκανε την Lizzi να τον εγκαταλείψει, αλλά άφησε και τον Frankie κωφάλαλο. Όταν όμως το πλοίο στο οποίο δουλεύει ο φανταστικός πατέρας, ετοιμάζεται να δέσει στο λιμάνι της Γλασκώβης η Lizzie πρέπει να ομολογήσει την αλήθεια" ή να συνεχίσει το ψέμα προσλαμβάνοντας έναν άγνωστο (Gerard Butler) για να τον υποδυθεί. Τα πράγματα όμως περιπλέκονται όταν αρχίζει να αναπτύσσεται ένα δέσιμο ανάμεσα στον άγνωστο άντρα και στην οικογένεια.

Η μητρική αφοσίωση και η προσπάθεια της Lizzie να προστατέψει το γιο της από την σκληρή αλήθεια για τον πατέρα του είναι συγκινητική, όπως και η εύλογη επιθυμία της να ακούσει για μοναδική φορά την φωνή του παιδιού της μέσα από τα γράμματα που αυτός στέλνει στον πατέρα του. Οι σχέσεις μεταξύ των τριών πρωταγωνιστών είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες αλλά αναπτύσσονται αφύσικα γρήγορα. Η ταινία όμως κορυφώνεται στις σκηνές που η σκηνοθέτης αφήνει τις σιωπές να μιλήσουν. Φυσικά για να λειτουργήσουν οι σιωπές σε μια ταινία χρειάζονται ηθοποιοί με μεγάλη εκφραστικότητα και εμμονή στη λεπτομέρεια.


Καλή προβολή !!!

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

Ημέρα των Ερωτευμένων με Hasta la vista - Come as you are



Με αφορμή την ημέρα των ερωτευμένων και επειδή πιστεύουμε πως ο Έρωτας, σαν συναίσθημα αλλά και σαν πράξη, δεν επιδέχεται διακρίσεις ούτε προκαταλήψεις σας προτείνουμε την βελγική ταινία Hasta la vista.



Ένα ιδιότυπο road movie που μιλάει φλαμανδικά, ψαύει απενοχοποιημένα το ζήτημα των ΑμεΑ και τραγουδάει τη χαρά της ζωής και του σεξ. Μια πολυβραβευμένη έκπληξη από το Βέλγιο.





Ο Λαρς, ο Φιλίπ και ο Γιόζεφ είναι τρεις κολλητοί απ’ το φλαμανδόφωνο Βέλγιο. Γύρω στα 25, χιουμορίστες, ανήσυχοι κι ορκισμένοι εραστές του καλού κρασιού και των συνακόλουθων degustations. Αλλά και... πυρακτωμένοι θαυμαστές του γυναικείου φύλου, βεβαίως-βεβαίως. Επί του παρόντος, όμως, παραμένουν παρθένοι... Πριν αναφωνήσετε «σαν να άργησαν λιγάκι», λάβετε υπόψιν πως ο Λαρς είναι σχεδόν ολοκληρωτικά τυφλός, ο Φιλίπ παραπληγικός, ενώ ο Γιόζεφ έχει έναν όγκο στον εγκέφαλο, εξαιτίας του οποίου είναι καθολικά παράλυτος...  Συνεννοηθήκαμε τώρα. Αξιοποιώντας μια πληροφορία που λαμβάνουν on-line από κάποιον ομοιοπαθή τους, οι τρεις φίλοι αποφασίζουν, μακάρι τι, να ταξιδέψουν στην Ισπανία, όπου λειτουργεί, λέει, εξειδικευμένος  οίκος ανοχής που παρέχει υπηρεσίες σε άντρες με ειδικές ανάγκες. Κι επειδή, βέβαια, πού να το πουν και να τ’ ομολογήσουν στους υπερπροστατευτικούς γονείς τους, λένε τάχα μου ότι φεύγουν για ταξιδάκι οινογνωσίας στους γαλλικούς και ισπανικούς αμπελώνες...  


Στην τριάδα προστίθεται και η (γαλλόφωνη) Κλοντ, η εύσωμη, ατημέλητη   κι ολίγον κοφτή,  οδηγός του ιδιωτικού βαν που τους μεταφέρει. Και η Κλοντ, μέρα με τη μέρα, θα αναπτύξει μια «ειδική» σχέση με έναν από τους τρεις νεαρούς... Συγχρόνως, οι υπερπροστατευτικοί γονείς, οι σκέτες κωμικές καταστάσεις καθ’ οδόν αλλά και επί τω... ισπανικό έργω, μαζί με το αναπόφευκτο δράμα της, εσαεί, απρόβλεπτης ζωής...

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

"Εμείς οι δυο" - Μια ταινία κόντρα στην κανονικότητα !!





Ο 34χρονος Ντανιέλ είναι ο πρώτος Ευρωπαίος με σύνδρομο Down που έχει αποφοιτήσει από το πανεπιστήμιο. Ξεκινά μια δουλειά σε κοινωνική υπηρεσία της Σεβίλλης, όπου και γνωρίζει την Λάουρα. Γίνονται αμέσως φίλοι, τραβώντας την προσοχή τόσο των συναδέρφων τους όσο και των μελών των οικογενειών τους. Η ιδιαίτερη σχέση τους θα δοκιμαστεί, όταν ο Ντανιέλ ερωτευτεί την Λάουρα. Όμως οι επαναστατικές ψυχές τους αρνούνται να συμβιβαστούν με τους κανόνες και αποφασίζουν να ζήσουν τον έρωτα χωρίς όρια και περιορισμούς.

Οχι μια ταινία για την θριαμβευτική πορεία ενός δύσκολου έρωτα, όχι ένα συγκινητικό μελόδραμα για την ζωή ενός άτυχου ήρωα, ούτε καν μια πολιτική ταινία για την ανάγκη να κοιτάξουμε με ανοιχτά μάτια την διαφορετικότητα. Περισσότερο απ οτιδήποτε άλλο, το «Εμείς οι Δυο», είναι ένα φιλμ για την ουσιαστική απουσία οποιασδήποτε κανονικότητας στην ανθρώπινη κατάσταση. 




Είναι η φυσιολογία, τα χρωματοσώματα, ή η ανατροφή και η συναισθηματική εκπαίδευση που οδηγούν σε έναν, όσο τον δυνατόν πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα; Και πως ζυγίζεις τι είναι περισσότερο επώδυνο, τα γνωρίσματα που που σε διαχωρίζουν εξ αρχής από την πλειοψηφία των «κανονικών», ή μια εσωτερική ανικανότητα να ανήκεις σ αυτήν ακόμη κι αν της μοιάζεις;


Τίποτα από τα δυο. Η κανονικότητα δεν υφίσταται παρά μόνο ως ένα ακόμη εμπόδιο που πρέπει να υπερπηδήσουμε στον δρόμο προς μια εσωτερική ισορροπία προτείνει η ταινία και το τολμηρό, θαρραλέο παράδειγμα των ηρώων της, σε προκαλεί να το ακολουθήσεις.






Δίχως να εγκαταλείπει την σφαίρα της πραγματικότητα για να ξεφύγει στο επίπεδο της παραμυθένιας, «κινηματογραφικής» απιθανότητας, όπου όλα ξεπερνιούνται και το ευτυχές τέλος δικαιώνει ήρωες και κοινό, το φιλμ προτείνει το θάρρος αντί για τον φόβο και το αποφασιστικό γκρέμισμα κάθε στερεότυπου.

"Τα στερεότυπα εμείς τα δημιουργήσαμε άρα μπορούμε και να τα γκρεμίσουμε..."


Καλή προβολή !!!


Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2016

Ταινία με θέμα την αναπηρία: The Black Balloon - Το Μαύρο Μπαλόνι (2008)


Αυτή την εβδομάδα σας προτείνουμε "Το μαύρο μπαλόνι" μια ταινία που πραγματεύεται τον Αυτισμό μέσα από την αδελφική σχέση. 

Ο 16χρονος Τόμας προσπαθεί να τα βρει με τον εαυτό του, να προσαρμοστεί στο καινούργιο του σχολείο και να γοητεύσει την όμορφη Τζάκι. Το μεγαλύτερο πρόβλημά του όμως παραμένει ο αυτιστικός αδελφός του Τσάρλι, με τον οποίο δυσκολεύεται να συμβιώσει αρμονικά.


Είναι μερικές καταστάσεις που επειδή δεν έτυχε να βρεθούμε μέσα τους, απλά δεν έχουμε κάτσει να τις σκεφτούμε βαθιά. Μία από αυτές αφορά την συμβίωση με έναν άνθρωπο με αναπηρία, συγκεκριμένα αυτιστικό. Σε κάποιο σημείο της ταινίας, η μητέρα, πολύ εύστοχα, μας επισημαίνει… «αυτός δεν θα πιάσει ποτέ δική του δουλειά, δεν θα κάνει ποτέ δική του οικογένεια. Γι’ αυτό, ας του κάνουμε την ζωή όσο ευτυχισμένη μπορούμε»… 

Στόχος της ταινίας είναι να μας βάλει στη θέση αυτών που επιστρατεύουν τη ζωή τους για να υπηρετήσουν έναν τέτοιο άνθρωπο. Φυσικά και αν είσαι ο μέσος καλός άνθρωπος, θα το κάνεις με την καρδιά σου, αλλά πάλι θα υπάρχουν πολλές στιγμές δοκιμασίας κι ακόμα πιο πολλές που πρέπει να βάλεις την προσωπική σου ευτυχία σε δεύτερη μοίρα.

 


Αυτά πραγματεύεται το Μαύρο Μπαλόνι και καταφέρνει να μας τα στριμώξει σε κάποιο μέρος τής, ατάραχης σε αυτό το θέμα, συνείδησης μας. Είναι σαν να μας προετοιμάζει για μία παρόμοια κατάσταση, αλλά ακόμα περισσότερο είναι σαν να μας επισημαίνει πως ακόμα κι αν δεν χρειαστεί ποτέ να μεγαλώσουμε ένα αυτιστικό άτομο, πρέπει η ψυχή μας να είναι ικανή να το πράξει, ανά πάσα στιγμή. Και θα μας δείξει τις δύσκολες στιγμές, παραβάλλοντας τες με τον τρόπο που ένας έφηβος, ο αδελφός του παιδιού, κινδυνεύει να χάσει την ευτυχία των νιάτων του, μόνο και μόνο επειδή εύχεται ο αδελφός του να ήταν καλά. Το μάθημα λέει, σαφώς, ότι ένα πρόβλημα λύνεται αν το παραδεχτείς κι όχι αν εύχεσαι να λυθεί από μόνο του ή απλά δεν το παραδέχεσαι.  

Αν θέλετε πάρτε μια γεύση από τη ταινία: 


 Καλό Κυριακάτικο βράδυ και καλή προβολή !!!