Κυριακή 31 Ιουλίου 2016

Γουίλερ & Ντόννα #3 –Η Παρεξήγηση

Η αμάθεια και η ημιμάθεια είναι οι μεγάλοι εχθροί της πραγματικότητας.

Πηγή: https://willerdonna.wordpress.com σε συνεργασία με το http://amea-logos.blogspot.gr

Δευτέρα 18 Ιουλίου 2016

Γουίλερ και Ντονα!!

Ένα κόμικ για τη διαφορετικοτητα!

Εγχείρημα που κάνουν πράξη δυο νέοι με διάθεση να αναδείξουν ακόμα περισσότερο το θέμα της διαφορετικότητας με το ευχάριστο μέσο του κόμικ. Σε αυτή τη προσπάθεια του Κωνσταντίνου και της Σοφίας βρέθηκε δίπλα και το Amea-logos Blog κατόπιν δικής τους προσέγγισης στην οποία ανταποκριθήκαμε με μεγάλη διάθεση και χαρά γιατί θεώρουμε πως ένα τέτοιο εγχείρημα για να πετύχει χρειάζεται η υποστήριξη όλων μας!

Ας γνωριστούμε λοιπον...

Στον κόσμο που βασιλεύει η ομοιομορφία δύο "διαφορετικοί" άνθρωποι προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της καθημερινότητας και στα βλέμματα των συμπολιτών τους...!
Μοναδικό τους όπλο το χιούμορ!
Θα τα καταφέρουν;

Πηγή: https://willerdonna.wordpress.com/

Έτσι, λοιπόν, εγκαινιάζουμε τη νέα ενότητα του Willer & Donna !! Έπεται συνέχεια...!

Κυριακή 15 Μαΐου 2016

Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι για την προφορική εξέταση στις πανελλαδικές








Τη δυνατότητα προφορικής εξέτασης έχουν υποψήφιοι  που λόγω της υφιστάμενης φυσικής αδυναμίας τους (δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, φάσμα αυτισμού, κινητική αδυναμία άνω άκρων ή προβλήματα στην όραση), αδυνατούν να εκφράσουν γραπτά τις γνώσεις τους.

Η εξέτασή τους δεν διαφέρει από την εξέταση των υπόλοιπων υποψηφίων που εξετάζονται γραπτά. Έτσι λοιπόν αυτοί εξετάζονται στα ίδια θέματα με το ίδιο πρόγραμμα και την ίδια διάρκεια εξέτασης με αυτούς που εξετάζονται γραπτά.

Ειδικά ως προς την συνολική διάρκεια εξέτασης των εξεταζομένων προφορικά, πρέπει να διασαφηνιστεί ότι στη συνολική διάρκεια της προφορικής εξέτασης συμπεριλαμβάνεται:
α) ο χρόνος προετοιμασίας, ο οποίος δεν μπορεί να υπερβαίνει τις τρεις (3) ώρες, όπως για όλους τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων, μετά την παρέλευση του οποίου οι υποψήφιοι κλείνουν τα τετράδια και περιμένουν να κληθούν από την επιτροπή
β) ο χρόνος αξιολόγησης-βαθμολόγησης που ξεκινά μετά την παρέλευση του τρίωρου χρόνου προετοιμασίας ή όταν κάποιος υποψήφιος (πριν την παρέλευση του τρίωρου) δηλώσει έτοιμος για αξιολόγηση.

Η επιτροπή έχει την δυνατότητα, εφόσον από την πορεία αξιολόγησης- Βαθμολόγησης του εξεταζομένου διαπιστώσει ότι είναι βάσιμο το αίτημά του για παράταση του χρόνου αξιολόγησης-βαθμολόγησης, να του παρέχει αυτή την παράταση χρόνου για εύλογο διάστημα (έως 30 λεπτά),η οποία συνδέεται άμεσα με την εξέλιξη της αξιολόγησης-βαθμολόγησης του κάθε εξεταζόμενου και την εκτίμηση της επιτροπής.

Διαδικασία εξέτασης
Όσον αφορά τη διαδικασία της εξέτασης:
  • οι εξεταζόμενοι υποψήφιοι εισέρχονται στις αίθουσες εξέτασης την ίδια ώρα που εισέρχονται και οι λοιποί εξεταζόμενοι στα εξεταστικά κέντρα,
  • τους χορηγείται το τετράδιο και αναγράφουν τα ατομικά τους στοιχεία στους οικείους χώρους (αν αδυνατούν από μόνοι τους βοηθούνται από τους επιτηρητές).
  • Μετά τον έλεγχο της ταυτοπροσωπίας και της ορθής αναγραφής των ατομικών στοιχείων, αυτά καλύπτονται από τους επιτηρητές με αδιαφανές αυτοκόλλητο ώστε να καθίσταται ανώνυμο το κάθε τετράδιο.
  • Στο κάθε τετράδιο πριν την έναρξη της εξέτασης επικολλώνται άμεσα δύο (2) αυτοκόλλητα αριθμητήρια στις ειδικές θέσεις της εξωτερικής πλευράς του τετραδίου, με τη λέξη Νέο για τους υποψήφιους του Νέου Συστήματος και Παλαιό για τους υποψήφιους του Παλαιού συστήματος.
  • Τη λέξη Παλαιό ή Νέο (διάκριση μεταξύ Νέου ή Παλαιού συστήματος) που εμφανίζεται στο αυτοκόλλητο αριθμητήριο, ο υποψήφιος θα πρέπει να την αντιγράφει μετά την αναγραφή του «ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ» (λίγο πιο πάνω από το πλαίσιο, στο εμπροσθόφυλλο), με επίβλεψη των επιτηρητών και πριν αυτοί επικαλύψουν το αριθμητήριο.
  • Οι τρεις πρώτοι αριθμοί του αυτοκόλλητου αριθμητηρίου αντιστοιχούν στον κωδικό της επιτροπής εξέτασης, ακολουθούν οι επτά αριθμοί που αντιστοιχούν στον κωδικό Λυκείου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) και ακολουθεί ο αύξων αριθμός τετραδίου κατά ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο που έχει αποσταλεί (αρ. πρωτ. Φ252/67090/Α5/20-4-2016).
Λήψη θεμάτων
Αμέσως μετά τη λήψη των θεμάτων ο Πρόεδρος της επιτροπής μεριμνά για:
Α) τη διανομή αντιγράφου των θεμάτων σε κάθε εξεταζόμενο, οπότε αρχίζει και ο χρόνος έναρξης της εξέτασης.
Β)Ο επιτηρητής μπορεί να αναγνώσει τα θέματα αν ζητηθεί από τον εξεταζόμενο.
Γ)Είναι αυτονόητο ότι οι διατάξεις για τις υποχρεώσεις των εξεταζομένων ισχύουν και για τους υποψηφίους αυτούς από την στιγμή που θα εισέλθουν στο εξεταστικό κέντρο και μέχρι την ολοκλήρωση της εξέτασής τους.
Δ)Την ευθύνη για την τήρηση της τάξης και της ομαλότητας διεξαγωγής της εξέτασης για όσο χρόνο οι εξεταζόμενοι μελετούν τα θέματα και προετοιμάζονται για να παρουσιαστούν στην επιτροπή έχουν οι επιτηρητές.

Χρόνος εξέτασης
  • Στους εξεταζόμενους παρέχεται ο χρόνος προετοιμασίας, ο οποίος είναι τουλάχιστον ίσος με το χρόνο δυνατής αποχώρησης και δεν μπορεί να υπερβεί τις τρεις ώρες, προκειμένου να μελετήσουν, να κατανοήσουν τα θέματα και να κρατήσουν, εφόσον το επιθυμούν, σημειώσεις στο τετράδιο τους για να τις χρησιμοποιήσουν όταν θα προσέλθουν στην επιτροπή προκειμένου να εξεταστούν.
  • Όταν είναι έτοιμοι ή όταν παρέλθει ο τρίωρος χρόνος προετοιμασίας, προσέρχεται ο κάθε ένας ξεχωριστά στην αίθουσα όπου παρευρίσκονται τα μέλη της Επιτροπής Εξέτασης.
  • Στην αίθουσα αυτή παρευρίσκονται υποχρεωτικά τα τρία μέλη (οι δύο βαθμολογητές και ο τρίτος αναβαθμολογητής) και δυνητικά, εφόσον ο αριθμός των επιτροπών το επιτρέπει, ο Πρόεδρος ή ο γραμματέας της επιτροπής ή και οι δύο.
Ποιοι παρευρίσκονται
Επίσης στην Επιτροπή μπορεί να παρίσταται και ένας (1) Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ή ο Προϊστάμενος του οικείου ΚΕΔΔΥ ή εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ο οποίος υπηρετεί στο ΚΕΔΔΥ, για την παροχή διευκρινίσεων ή επεξηγήσεων σε θέματα ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, την ενημέρωση των μελών των επιτροπών πριν την παράδοση των θεμάτων για τη φύση των δυσκολιών των μαθητών και όποτε άλλοτε ζητηθεί από την επιτροπή.
Οι εκπαιδευτικοί , ο/η σχολ.σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και ο/η προϊστάμενος/μένη ΚΕΔΔΥ δεν μπαίνουν στις αίθουσες αφού δοθούν τα θέματα και σε καμία περίπτωση δεν αναπτύσσουν συζήτηση με τους/τις εξεταζόμενους/νες σχετικά με αυτά και τις απαντήσεις τους. Αν παραστεί ανάγκη οποιασδήποτε εξατομικευμένης βοήθειας (π.χ. να διαβάσει κάποιος ξανά τα θέματα στον εξεταζόμενο), οι επιτηρητές/τριες την παρέχουν σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί στην αρχική ενημέρωση από τους ειδικούς.
Αν ο/η μαθητής/τρια συνοδεύεται από εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης, αυτός/ή μπορεί να παρίσταται κατά την εξέταση, χωρίς να συμμετέχει στη διαδικασία.

Προφορικές ή γραπτές απαντήσεις
Ο εξεταζόμενος αναπτύσσει προφορικά στα τρία μέλη – εξεταστές τις απαντήσεις του στα θέματα, με όποια σειρά επιθυμεί. Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης των απαντήσεών του μπορεί να συμβουλεύεται τις σημειώσεις του στο τετράδιο.
Στην περίπτωση που επιθυμεί να απαντήσει γραπτά σε κάποια ερωτήματα, εκφράζει αυτή την επιθυμία του στους βαθμολογητές, όταν προσέρχεται ενώπιον της επιτροπής, και το δηλώνει εγγράφως στο γραπτό του δοκίμιο, ώστε οι σχετικές απαντήσεις να αξιολογηθούν γραπτά και όχι προφορικά.
Η γραπτή δήλωση του υποψηφίου υπογράφεται από τους εξεταστές και τον πρόεδρο της επιτροπής.

Διαδικασία βαθμολόγησης
Όταν ολοκληρώσει την εξέτασή του παραδίδει το τετράδιο στον Πρόεδρο ή στον γραμματέα της επιτροπής και αποχωρεί από την αίθουσα και το Εξεταστικό Κέντρο. Ο Πρόεδρος της επιτροπής παραδίδει αμέσως και πριν από την είσοδο άλλου εξεταζόμενου το τετράδιο στον πρώτο βαθμολογητή, ο οποίος αναγράφει το συνολικό βαθμό και την αναλυτική βαθμολογία που έδωσε στον εξετασθέντα και υπογράφει στις οικείες θέσεις.
Στη συνέχεια παραδίδει το γραπτό στον Πρόεδρο ή τον Γραμματέα, ο οποίος, αφού επικαλύψει με αδιαφανές αυτοκόλλητο τον βαθμό του πρώτου βαθμολογητή, δίνει το γραπτό στον δεύτερο βαθμολογητή, ο οποίος ακολουθεί την ίδια διαδικασία με τον πρώτο.
Μετά την παράδοση του γραπτού από τον δεύτερο βαθμολογητή, ο πρόεδρος αποκαλύπτει τους βαθμούς του πρώτου και εφόσον στον τελικό βαθμό υπάρχει διαφορά μεγαλύτερη των δώδεκα μονάδων, επικαλύπτει τους βαθμούς και των δύο βαθμολογητών και το γραπτό παραδίδεται στον τρίτο βαθμολογητή (αναβαθμολογητή) για την προβλεπόμενη αναβαθμολόγηση.
Για τη διαδικασία αναγραφής των επιμέρους βαθμολογιών και του συνολικού βαθμού στον ειδικό χώρο του τετραδίου του εξεταζόμενου ακολουθούνται οι ίδιες οδηγίες που αναφέρονται στην εγκύκλιό μας που αφορά στις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ -Ομάδα Β ́ (ανωτέρω 2 σχετική εγκύκλιος).
Σημειώνεται ότι οι εξεταστές κατά την διάρκεια της εξέτασης μπορούν να κρατούν σημειώσεις για να βοηθηθούν στη σωστή αξιολόγηση του εξεταζόμενου, όμως πρέπει με ευθύνη των ίδιων και του Προέδρου της επιτροπής κανένα από τα άλλα δύο μέλη – εξεταστές να μην λαμβάνει γνώση των σημειώσεων αυτών ούτε και του βαθμού που δίνουν τελικά.
Ο κάθε εξεταστής καταστρέφει με ευθύνη του τις σημειώσεις που τυχόν κράτησε αμέσως μόλις ολοκληρώσει την αξιολόγησή του.

Δε δίνονται πληροφορίες για τη βαθμολογία σε εξεταζόμενους και τρίτους
Απαγορεύεται επίσης κατηγορηματικά να παρέχει οποιαδήποτε πληροφορία με ευθύ ή έμμεσο τρόπο στον εξεταζόμενο ή σε οποιονδήποτε τρίτο σχετικά με την αξιολόγηση και τη βαθμολογία του εξεταζόμενου.

Σε ποιους απαγορεύεται η είσοδος
Αυτονόητο είναι επίσης ότι απαγορεύεται η είσοδος στο εξεταστικό κέντρο οποιουδήποτε άλλου προσώπου εκτός των επιτηρητών, των μελών της επιτροπής εξέτασης, του ιατρού και του Συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ή του Προϊσταμένου του οικείου ΚΕΔΔΥ ή του εκπαιδευτικού Δ.Ε. ο οποίος υπηρετεί στο ΚΕΔΔΥ που μπορεί να παρίσταται στην Επιτροπή για την παροχή διευκρινίσεων ή επεξηγήσεων σε θέματα ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.

Γενικές επισημάνσεις
Οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πρέπει κατά τη διάρκεια της εξέτασης να αντιμετωπίζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι σε καλή ψυχολογική κατάσταση και να αποδώσουν σύμφωνα με τις γνώσεις και τις ικανότητές τους.
Η αξιολόγηση με προφορικές δοκιμασίες στα Κέντρα Εξέτασης υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συνιστά μια διαφοροποιημένη προσέγγιση που απορρέει από τις διαφοροποιημένες διδακτικές πρακτικές που έχουν εφαρμοστεί προκειμένου να υποστηρίξουν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πρόκειται για μαθητές ικανούς/ές να παρακολουθήσουν το πλήρες Αναλυτικό Πρόγραμμα της τάξης τους και εμποδίζονται από δυσκολίες στη διαχείριση του χρόνου, του γραπτού λόγου και στην απόδοση των γνώσεών τους με τους κοινούς τρόπους εξέτασης.
Η προφορική διαδικασία εξέτασης των μαθητών/τριών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες δίνει την ευκαιρία στους μαθητές/τριες να αποδώσουν σύμφωνα με τις γνώσεις τους και την προσπάθειά τους.

Εξέταση μαθητών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
Α) Όσον αφορά τους/τις μαθητές/τριες με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος ( Δ.Α.Φ.) προτείνονται τα εξής:

Κατά την τρίωρη αξιολόγηση των μαθητών/τριών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος επιτρέπονται οι ρουτίνες που επιθυμούν και δεν παραβιάζουν τους γενικούς κανονισμούς (π.χ. ένα συγκεκριμένο αντικείμενο πάνω στο θρανίο ή μια συγκεκριμένη θέση σε σχέση με το φωτισμό κλπ).
Επίσης φροντίζουμε για την αποφυγή ερεθισμάτων που παρενοχλούν τους μαθητές με Δ.Α.Φ. να συγκεντρωθούν και αφορούν την ιδιαίτερη λειτουργικότητά τους ως προς τις αισθήσεις τους (θόρυβοι ή συζητήσεις στο φόντο της αίθουσας, αποφυγή βλεμματικής επαφής, μεταβολές του φωτισμού κλπ).

Κατά την αξιολόγηση- βαθμολόγηση οι μαθητές/τριες με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος έχουν ανάγκη από πολύ συγκεκριμένες και προβλέψιμες διαδικασίες οι οποίες βοηθούν στη μέγιστη απόδοσή τους (π.χ. μπορεί να ζητήσουν να σταθούν όρθιοι/ες ή να καθίσουν πιο πλάγια, μπορεί να αποδιοργανώνονται από το επίμονο βλέμμα, μπορεί να χρειάζονται να συμβουλεύονται το γραπτό τους).

Οι ερωτήσεις που απευθύνονται από τον/τη βαθμολογητή/τρια χρειάζεται να είναι σύντομες και συγκεκριμένες, να δίνονται κατά μικρότερες περιόδους και να αποφεύγονται οι γενικού τύπου ερωτήσεις-παρατηρήσεις. Χρειάζεται να απευθύνονται παραινετικές ερωτήσεις, σε κάθε φάση της αξιολόγησης-βαθμολόγησης και να μεσολαβεί μικρός χρόνος αναμονής ή σιωπής προκειμένου ο/η μαθητής/τρια να απαντήσει.

Οι μαθητές/τριες με Δ.Α.Φ. που συνοδεύονται από Εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης (Π.Σ.) δικαιούνται να συνοδεύονται από τον/τη συγκεκριμένο/η εκπαιδευτικό και στην αξιολόγηση-βαθμολόγηση, ώστε να επιτυγχάνουν την εξοικείωση που χρειάζονται. Οι εκπαιδευτικοί Π.Σ. δεν παρεμβαίνουν, δεν εξηγούν, δεν βοηθούν τον/την εξεταζόμενο/η αλλά μπορούν να υποστηρίζουν τον/τη μαθητή/τρια με τις μη λεκτικές παραινέσεις και τους οπτικούς δείκτες που έχουν καθιερώσει μεταξύ τους προκειμένου να επιτυγχάνεται η συνεργασία.

Μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

Β) Όσον αφορά τους/τις μαθητές/τριες με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ε.μ.δ.) προτείνονται τα εξής:
Οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία) 
αντιμετωπίζουν κυρίως δυσκολίες στη διαχείριση του γραπτού λόγου και στην αυθόρμητη παραγωγή γραπτού και ρέοντος λόγου (π.χ. δυσκολίες στην ανάγνωση μεγάλων κειμένων, ασυνέπειες ως προς την ορθή γραφή και τη σύνταξη αγνόηση των συμβόλων τονισμού και στίξης, κλπ). Για τον λόγο αυτό άλλωστε αξιολογούνται με προφορικές δοκιμασίες. ́
Εχουν βέβαια το δικαίωμα κατά το στάδιο της προετοιμασίας του θέματος να χρησιμοποιούν πρόχειρο, όπου θα καταγράφουν τις σκέψεις τους και στη συνέχεια να αναπτύσσουν προφορικά τις απαντήσεις τους. Επίσης δικαιούνται στην περίπτωση που επιθυμούν να απαντήσουν γραπτά σε κάποια ερωτήματα, αυτά να αξιολογούνται κατά τη βαθμολόγηση.
Συχνά συνεμφανίζουν δυσκολίες στην Συγκέντρωση και στην Επικέντρωση Προσοχής και απορροφούνται από τους θορύβους του «φόντου» (συζητήσεις στον διάδρομο, θορυβώδης κινητικότητα κλπ). Οι επιτηρητές προτείνεται να βοηθούν τους μαθητές/τριες με παραινέσεις ως προς τη συγκέντρωση και ως προς την τήρηση του χρόνου και να εξασφαλίζουν την αδιατάρακτη ροή της διαδικασίας.

Αξιολόγηση μαθημάτων θετικών επιστημών
Κατά την αξιολόγηση-βαθμολόγηση των μαθημάτων των θετικών επιστημών καταβάλλεται προσπάθεια να αξιολογηθούν οι γνώσεις, η ανάπτυξη σκεπτικού και στρατηγικής επίλυσης των προβλημάτων πέραν των υπολογιστικών καιδιαχειριστικών δυσκολιών (π.χ. αναριθμητισμό) που άλλωστε συνιστούν μέρος των δυσκολιών των μαθητών με ε.μ.δ. Οι μαθητές/τριες που αντιμετωπίζουν ε.μ.δ. του τύπου δυσαριθμησίας, αστοχούν πολλές φορές στη χρήση των συμβόλων και των προσήμων.
Προκειμένου να μην καταναλώσουν όλο τον χρόνο τους στη λάθος κατεύθυνση μπορεί να υποδειχθεί με μια γενική παραίνεση να προσέξουν τα σύμβολα και τα πρόσημα.

Γραφική παράσταση- σχεδίαση
Αν στην απάντηση κάποιου θέματος απαιτείται γραφική παράσταση και ο υποψήφιος αδυνατεί να γράψει, ο εξεταστής μπορεί να σχεδιάσει τη γραφική παράσταση καθ ́ υπόδειξη του εξεταζόμενου. Όταν ο εξεταζόμενος καλείται να απαντήσει σε θέματα όπως είναι η Ιστορία, η Βιολογία κ.λ.π., εφόσον ο εξεταστής διαπιστώνει ότι ο εξεταζόμενος αδυνατεί να αποδώσει το εξεταζόμενο αντικείμενο με συνεχή λόγο, μπορεί να τον εξετάσει με την υποβολή ερωτήσεων, οι οποίες θα τον διευκολύνουν στην διατύπωση των γνώσεων αλλά δεν θα πρέπει να είναι τέτοιας μορφής που θα υποδεικνύουν την απάντηση.

Αν κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας των θεμάτων ή κατά τη διάρκεια της εξέτασης ο εξεταζόμενος ζητήσει την ανάγνωση κάποιου θέματος, τότε ο επιτηρητής ή ο εξεταστής αντίστοιχα θα μπορούσε να επαναλάβει άλλη μία φορά την ανάγνωση κάποιου θέματος.
Κατά την αξιολόγηση-βαθμολόγηση προτείνεται οι υποψήφιοι να συμβουλεύονται ιδιαιτέρως τις σημειώσεις στο πρόχειρό τους.

Ορθογραφικά λάθη, δυσλεξία, δυσορθογραφια
Στην περίπτωση των υποψηφίων με δυσλεξία ή δυσορθογραφία και εκτός από την περίπτωση των ασκήσεων γραμματικής δεν λαμβάνονται υπόψη τα ορθογραφικά λάθη.

Δεν επιτρέπεται οι εξεταστές να συμπεριφέρονται απαξιωτικά
Επισημαίνεται ότι η ιδιαίτερη μεταχείριση των εξεταζόμενων δε συνιστά σε καμία περίπτωση επιεική αξιολόγηση ή άλλης μορφής ιδιαίτερη μεταχείριση , αλλά σκοπεύει μόνο στην παροχή της δυνατότητας να εξωτερικεύσουν τις γνώσεις, τις οποίες λόγω της πάθησής τους αδυνατούν να εξωτερικεύσουν με το γραπτό λόγο. Είναι αυτονόητο ότι, όλοι οι συμμετέχοντες στην επιτροπή εξέτασης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν επιτρέπεται να συμπεριφέρονται περιφρονητικά ή απαξιωτικά έναντι των εξεταζόμενων.


Πηγή: xenesglosses.eu

Κυριακή 20 Μαρτίου 2016

Η Γλώσσα της Αναπηρίας και οι Τρόποι Καλής Συμπεριφοράς


Η γλώσσα της αναπηρίας

Η ορολογία είναι σημαντική, επειδή οι λέξεις απεικονίζουν τις θέσεις και τις πεποιθήσεις μας. Εντούτοις, μερικοί από τους όρους που χρησιμοποιούμε μπορούν να μην απεικονίζουν το πώς τα άτομα με αναπηρίες βλέπουν τον εαυτό τους. Για αυτό επιβάλλεται η χρησιμοποίηση των σωστών λέξεων στην επικοινωνία μας.  Αυτό δεν γίνεται για το «πολιτικά ορθό» αλλά για τη χρησιμοποίηση της διατύπωσης και της γλώσσας που χρησιμοποιούν οι οργανώσεις με ατόμων με αναπηρίες, για να προωθήσουν το κοινωνικό πρότυπο της αναπηρίας.

Οι ανάπηροι άνθρωποι παρουσιάζονται ιδιαίτερα ευαίσθητοι στις αρνητικές έννοιες κάποιων εκφράσεων. Κάποια μη ανάπηρα άτομα μπορεί να εκφράσουν απρεπώς αυτό το ενδιαφέρον για τη γλώσσα ως πολιτική ορθότητα ή ευγένεια, εντούτοις, η γλώσσα μεταφέρει ισχυρά μηνύματα και μπορούν να οδηγήσουν σε λανθασμένους ισχυρισμούς, οι οποίοι υποτιμούν τον άνθρωπο και θίγουν τα δικαιώματά του. Αποτελεί βοηθητική πρακτική η σωστή επιλογή των λέξεων και η ενθάρρυνση όλων των μαθητών να είναι ευαίσθητοι στη χρήση της γλώσσας τους.

Τρόποι Καλής Συμπεριφοράς

Αποφυγή προσαρμογής ετικετών σε ανθρώπους με ή χωρίς αναπηρία. Μην κάνετε υποθέσεις για την παρουσία ή την απουσία της βλάβης, καθώς μερικοί άνθρωποι έχουν κρυφές ασθένειες, όπως επιληψία ή άσθμα. Οι ιατρικές ετικέτες είναι ανεπιθύμητες και παραπλανητικές καθώς δυο άνθρωποι με το ίδιο πρόβλημα δεν είναι όμοιοι. Οι ιατρικές ετικέτες δεν παρέχουν καμία πληροφορία για το άτομο και τείνουν να ενισχύουν τα στερεότυπα των ανθρώπων με αναπηρία ως ασθενείς, αδύναμους και εξ ολοκλήρου εξαρτημένους από την ιατρική επιστήμη.

Η αναφορά σε κάποιο άτομο με τους όρους μιας κατάστασης μειώνει την ίδια τη φύση του ανθρώπου. Μην μιλάτε για έναν επιληπτικό ή έναδυσλεκτικό-είναι προτιμότερο να λέμε αυτή έχει επιληψία/ αυτός έχει δυσλεξία. 

Αποφυγή της λέξης ανίκανος σαν ουσιαστικό (οι ανίκανοι), καθώς δηλώνει μια ομοιογενή ομάδα, ξεχωριστή από την υπόλοιπη κοινωνία. Καθένας είναι ξεχωριστός και φυσικά οι άνθρωποι με αναπηρίες δεν συνιστούν μια ξεχωριστή ομάδα.

Συμπεριφερθείτε στους ενήλικες με τον τρόπο που τους αρμόζει και μην μιλάτε συγκαταβατικά απέναντι στους μαθητές.

Προσφέρετε βοήθεια σε κάποιο άτομο με αδυναμία αλλά, πριν να βοηθήσετε, περιμένετε μέχρι η προσφορά σας να γίνει αποδεκτή. Μην υποθέσετε ότι γνωρίζετε τον καλύτερο τρόπο για να βοηθήσετε, ακούστε οποιεσδήποτε οδηγίες έχει να σας πει το συγκεκριμένο άτομο.

Μην δείχνετε σε δύσκολη θέση όταν χρησιμοποιείτε κοινές εκφράσεις, όπως βλέπω τι εννοείς, το οποίο μπορεί να σχετίζεται με την αναπηρία ενός προσώπου.

Διατηρήστε οπτική επαφή και μιλήστε ευθέως στο ανάπηρο άτομο ο ίδιος παρά μέσω κάποιου τρίτου ατόμου.

Επιλέξτε την κατάλληλη φυσική επαφή με τους ανάπηρους ανθρώπους με τον ίδιο τρόπο που θα κάνατε και με οποιοδήποτε άλλο.

Η παρακάτω λίστα είναι δυναμική και αλλάζει τη θέση μας και τις πεποιθήσεις μας έναντι των ανάπηρων ατόμων.

Χρησιμοποιήστε τους ακόλουθους όρους:

άτομα με αναπηρίες
άτομα χωρίς αναπηρίες
τυφλός
άτομα με προβλήματα οράσης
Κωφός (σημειώστε το κεφαλαίο Κ)
άτομα με προβλήματα ακοής
μερικώς κωφός
Κωφοί άνθρωποι που χρησιμοποιούν τη γλώσσα σημαδιών
χρήστες αναπηρικής καρέκλας
μαθησιακές δυσκολίες

Μην χρησιμοποιήστε τους ακόλουθους όρους:

μειονεκτικά άτομα
σπαστικά άτομα
οποιαδήποτε λέξη που τελειώνει «… ικος» που προσδιορίζει το άτομο π.χ. «τον επιληπτικό»
εκπαιδευτικά μη φυσιολογικό
συναισθηματικά διαταραγμένο
σακάτης
κολλημένος σε αναπηρική καρέκλα
ένα θύμα…
να πάσχει από…
παραμορφωμένος
καθυστερημένος
μουγκός
άλαλος
ειδικών αναγκών παιδί ή σπουδαστής

Κοινές Φιλοφρονήσεις

Αποφύγετε τις ετικέτες στους ανθρώπους με ή χωρίς αναπηρίες. Μην κάνετε υποθέσεις για την παρουσία ή την απουσία εξασθένισης, η οποία σε μερικούς ανθρώπους δεν φαίνεται αναπηρίες όπως η επιληψία ή το άσθμα. Οι ιατρικές ετικέτες είναι ανεπιθύμητες και παραπλανητικές δεδομένου ότι κανένας δύο άνθρωπος δεν είναι ίδιος με έναν άλλο. Οι ιατρικές ετικέτες δεν λένε τίποτα για το άτομο και τείνουν να ενισχύσουν τα στερεότυπα των ατόμων με αναπηρίες, όπως ασθενείς, ανίκανα και πλήρως εξαρτώμενα από τους ιατρούς.

Είναι αποκτήνωση να αναφερόμαστε σε ανθρώπους χαρακτηρίζοντάς τους από μια εξασθένιση. Μην μιλήστε για έναν δυσλεκτικό ή έναν επιληπτικό είναι προτιμητέο να πείτε ότι έχει δυσλεξία ή έχει επιληψία.

Μην χρησιμοποιήστε τη λέξη ανάπηρος ως ουσιαστικό (τα άτομα με αναπηρίες), υπονοώντας μια ομοιογενή ομάδα χωριστή από το υπόλοιπο της κοινωνίας. Το καθένα άτομο είναι ξεχωριστό και οι άνθρωποι με αναπηρίες δεν αποτελούν μια ενιαία ομάδα.

Αντιμετωπίστε τους ενηλίκους με τον ανάλογο τρόπο για τους ενηλίκους και μην τους υπερπροστατεύετε.

Προσφέρετε τη βοήθεια σε ένα άτομο με αναπηρίες, αλλά να περιμένετε να γίνει αποδεκτή η προσφορά σας προτού βοηθήσετε. Μην υποθέστε ότι ξέρετε πάντα τον καλύτερο τρόπο βοηθείας, ακούστε πρώτα τις οποιεσδήποτε οδηγίες.

Μην γελοιοποιήστε με τη χρησιμοποίηση κοινών εκφράσεων όπως «βλέπετε τι σημαίνει» που μπορεί να αφορά την εξασθένιση ενός προσώπου.

Κάνετε επαφή ματιών και άμεση συζήτηση με το άτομο με αναπηρίες παρά μέσω ενός τρίτου.

Κάνετε την κατάλληλη φυσική επαφή με τα άτομα με αναπηρίες ανάλογα με την κατάσταση με τον ίδιο τρόπο που θα κάνατε με οποιοδήποτε άλλον.

Κανόνες συμπεριφοράς καθημερινής επικοινωνίας με άτομα με αναπηρία..

Αν και ένας στους δέκα ανθρώπους έχει κάποιου είδους αναπηρία, οι άνθρωποι συνήθως νιώθουν αμηχανία όταν συναντούν ένα τέτοιο άτομο. Λόγω της ανεπαρκούς γνώσης των αναγκών τους και των περιορισμών τους, των τρόπων που προσφέρεται και λαμβάνεται βοήθεια και λόγω της προκατάληψης ή του φόβου για το άγνωστο, οι άνθρωποι είναι απρόθυμοι να επικοινωνήσουν και να προσφέρουν βοήθεια σε άτομα με αναπηρία. Σχεδιάσαμε αυτό το βιβλίο κανόνων συμπεριφοράς οδηγούμενοι από την επιθυμία να βελτιωθεί η καθημερινή ζωή των ατόμων με αναπηρία και να εμπνεύσουμε τους ανθρώπους να επικοινωνήσουν μαζί μας χωρίς φόβο. Συνιστούμε επίσης εγκάρδια το παρόν βιβλίο στα άτομα με αναπηρία.

Το κείμενο αποτελεί μετάφραση από τα αγγλικά της αντίστοιχης έκδοσης της Κροατικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία. Η ορθότητα των όρων που χρησιμοποιούνται έχει ελεγχθεί από την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ).

Kροατία, Ζάγκρεμπ, Μάρτιος 2003/ORIGINAL AND AUTHORS RIGHTS: Croatian Union of Physically Disabled Persons Associations Kροατική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία 1000 Zagreb, Sostariceva 8










Πηγή:  http://www.newsitamea.gr




Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

Dear Frankie - Αγαπητέ Φράνκι - 2004


Η σημερινή πρόταση μας είναι η ταινία "Dear Frankie - Αγαπητέ Φράνκι - 2004". Ο 9χρονος Frankie (Jack McElhone) περιμένει με λαχτάρα κάθε μήνα τα γράμματα του ναυτικού πατέρα του που στην πραγματικότητα ποτέ δεν έχει καταφέρει να συναντήσει. Και πως θα μπορούσε άλλωστε αφού είναι δημιούργημα της φαντασίας της μητέρας του Lizzie (Emily Mortimer), που με αυτόν τον τρόπο αποφεύγει να του πει την αλήθεια για τον πραγματικό του πατέρα. Έναν πατέρα η βιαιότητα του οποίου όχι μόνο έκανε την Lizzi να τον εγκαταλείψει, αλλά άφησε και τον Frankie κωφάλαλο. Όταν όμως το πλοίο στο οποίο δουλεύει ο φανταστικός πατέρας, ετοιμάζεται να δέσει στο λιμάνι της Γλασκώβης η Lizzie πρέπει να ομολογήσει την αλήθεια" ή να συνεχίσει το ψέμα προσλαμβάνοντας έναν άγνωστο (Gerard Butler) για να τον υποδυθεί. Τα πράγματα όμως περιπλέκονται όταν αρχίζει να αναπτύσσεται ένα δέσιμο ανάμεσα στον άγνωστο άντρα και στην οικογένεια.

Η μητρική αφοσίωση και η προσπάθεια της Lizzie να προστατέψει το γιο της από την σκληρή αλήθεια για τον πατέρα του είναι συγκινητική, όπως και η εύλογη επιθυμία της να ακούσει για μοναδική φορά την φωνή του παιδιού της μέσα από τα γράμματα που αυτός στέλνει στον πατέρα του. Οι σχέσεις μεταξύ των τριών πρωταγωνιστών είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες αλλά αναπτύσσονται αφύσικα γρήγορα. Η ταινία όμως κορυφώνεται στις σκηνές που η σκηνοθέτης αφήνει τις σιωπές να μιλήσουν. Φυσικά για να λειτουργήσουν οι σιωπές σε μια ταινία χρειάζονται ηθοποιοί με μεγάλη εκφραστικότητα και εμμονή στη λεπτομέρεια.


Καλή προβολή !!!

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

Ημέρα των Ερωτευμένων με Hasta la vista - Come as you are



Με αφορμή την ημέρα των ερωτευμένων και επειδή πιστεύουμε πως ο Έρωτας, σαν συναίσθημα αλλά και σαν πράξη, δεν επιδέχεται διακρίσεις ούτε προκαταλήψεις σας προτείνουμε την βελγική ταινία Hasta la vista.



Ένα ιδιότυπο road movie που μιλάει φλαμανδικά, ψαύει απενοχοποιημένα το ζήτημα των ΑμεΑ και τραγουδάει τη χαρά της ζωής και του σεξ. Μια πολυβραβευμένη έκπληξη από το Βέλγιο.





Ο Λαρς, ο Φιλίπ και ο Γιόζεφ είναι τρεις κολλητοί απ’ το φλαμανδόφωνο Βέλγιο. Γύρω στα 25, χιουμορίστες, ανήσυχοι κι ορκισμένοι εραστές του καλού κρασιού και των συνακόλουθων degustations. Αλλά και... πυρακτωμένοι θαυμαστές του γυναικείου φύλου, βεβαίως-βεβαίως. Επί του παρόντος, όμως, παραμένουν παρθένοι... Πριν αναφωνήσετε «σαν να άργησαν λιγάκι», λάβετε υπόψιν πως ο Λαρς είναι σχεδόν ολοκληρωτικά τυφλός, ο Φιλίπ παραπληγικός, ενώ ο Γιόζεφ έχει έναν όγκο στον εγκέφαλο, εξαιτίας του οποίου είναι καθολικά παράλυτος...  Συνεννοηθήκαμε τώρα. Αξιοποιώντας μια πληροφορία που λαμβάνουν on-line από κάποιον ομοιοπαθή τους, οι τρεις φίλοι αποφασίζουν, μακάρι τι, να ταξιδέψουν στην Ισπανία, όπου λειτουργεί, λέει, εξειδικευμένος  οίκος ανοχής που παρέχει υπηρεσίες σε άντρες με ειδικές ανάγκες. Κι επειδή, βέβαια, πού να το πουν και να τ’ ομολογήσουν στους υπερπροστατευτικούς γονείς τους, λένε τάχα μου ότι φεύγουν για ταξιδάκι οινογνωσίας στους γαλλικούς και ισπανικούς αμπελώνες...  


Στην τριάδα προστίθεται και η (γαλλόφωνη) Κλοντ, η εύσωμη, ατημέλητη   κι ολίγον κοφτή,  οδηγός του ιδιωτικού βαν που τους μεταφέρει. Και η Κλοντ, μέρα με τη μέρα, θα αναπτύξει μια «ειδική» σχέση με έναν από τους τρεις νεαρούς... Συγχρόνως, οι υπερπροστατευτικοί γονείς, οι σκέτες κωμικές καταστάσεις καθ’ οδόν αλλά και επί τω... ισπανικό έργω, μαζί με το αναπόφευκτο δράμα της, εσαεί, απρόβλεπτης ζωής...

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

"Εμείς οι δυο" - Μια ταινία κόντρα στην κανονικότητα !!





Ο 34χρονος Ντανιέλ είναι ο πρώτος Ευρωπαίος με σύνδρομο Down που έχει αποφοιτήσει από το πανεπιστήμιο. Ξεκινά μια δουλειά σε κοινωνική υπηρεσία της Σεβίλλης, όπου και γνωρίζει την Λάουρα. Γίνονται αμέσως φίλοι, τραβώντας την προσοχή τόσο των συναδέρφων τους όσο και των μελών των οικογενειών τους. Η ιδιαίτερη σχέση τους θα δοκιμαστεί, όταν ο Ντανιέλ ερωτευτεί την Λάουρα. Όμως οι επαναστατικές ψυχές τους αρνούνται να συμβιβαστούν με τους κανόνες και αποφασίζουν να ζήσουν τον έρωτα χωρίς όρια και περιορισμούς.

Οχι μια ταινία για την θριαμβευτική πορεία ενός δύσκολου έρωτα, όχι ένα συγκινητικό μελόδραμα για την ζωή ενός άτυχου ήρωα, ούτε καν μια πολιτική ταινία για την ανάγκη να κοιτάξουμε με ανοιχτά μάτια την διαφορετικότητα. Περισσότερο απ οτιδήποτε άλλο, το «Εμείς οι Δυο», είναι ένα φιλμ για την ουσιαστική απουσία οποιασδήποτε κανονικότητας στην ανθρώπινη κατάσταση. 




Είναι η φυσιολογία, τα χρωματοσώματα, ή η ανατροφή και η συναισθηματική εκπαίδευση που οδηγούν σε έναν, όσο τον δυνατόν πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα; Και πως ζυγίζεις τι είναι περισσότερο επώδυνο, τα γνωρίσματα που που σε διαχωρίζουν εξ αρχής από την πλειοψηφία των «κανονικών», ή μια εσωτερική ανικανότητα να ανήκεις σ αυτήν ακόμη κι αν της μοιάζεις;


Τίποτα από τα δυο. Η κανονικότητα δεν υφίσταται παρά μόνο ως ένα ακόμη εμπόδιο που πρέπει να υπερπηδήσουμε στον δρόμο προς μια εσωτερική ισορροπία προτείνει η ταινία και το τολμηρό, θαρραλέο παράδειγμα των ηρώων της, σε προκαλεί να το ακολουθήσεις.






Δίχως να εγκαταλείπει την σφαίρα της πραγματικότητα για να ξεφύγει στο επίπεδο της παραμυθένιας, «κινηματογραφικής» απιθανότητας, όπου όλα ξεπερνιούνται και το ευτυχές τέλος δικαιώνει ήρωες και κοινό, το φιλμ προτείνει το θάρρος αντί για τον φόβο και το αποφασιστικό γκρέμισμα κάθε στερεότυπου.

"Τα στερεότυπα εμείς τα δημιουργήσαμε άρα μπορούμε και να τα γκρεμίσουμε..."


Καλή προβολή !!!


Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2016

Ταινία με θέμα την αναπηρία: The Black Balloon - Το Μαύρο Μπαλόνι (2008)


Αυτή την εβδομάδα σας προτείνουμε "Το μαύρο μπαλόνι" μια ταινία που πραγματεύεται τον Αυτισμό μέσα από την αδελφική σχέση. 

Ο 16χρονος Τόμας προσπαθεί να τα βρει με τον εαυτό του, να προσαρμοστεί στο καινούργιο του σχολείο και να γοητεύσει την όμορφη Τζάκι. Το μεγαλύτερο πρόβλημά του όμως παραμένει ο αυτιστικός αδελφός του Τσάρλι, με τον οποίο δυσκολεύεται να συμβιώσει αρμονικά.


Είναι μερικές καταστάσεις που επειδή δεν έτυχε να βρεθούμε μέσα τους, απλά δεν έχουμε κάτσει να τις σκεφτούμε βαθιά. Μία από αυτές αφορά την συμβίωση με έναν άνθρωπο με αναπηρία, συγκεκριμένα αυτιστικό. Σε κάποιο σημείο της ταινίας, η μητέρα, πολύ εύστοχα, μας επισημαίνει… «αυτός δεν θα πιάσει ποτέ δική του δουλειά, δεν θα κάνει ποτέ δική του οικογένεια. Γι’ αυτό, ας του κάνουμε την ζωή όσο ευτυχισμένη μπορούμε»… 

Στόχος της ταινίας είναι να μας βάλει στη θέση αυτών που επιστρατεύουν τη ζωή τους για να υπηρετήσουν έναν τέτοιο άνθρωπο. Φυσικά και αν είσαι ο μέσος καλός άνθρωπος, θα το κάνεις με την καρδιά σου, αλλά πάλι θα υπάρχουν πολλές στιγμές δοκιμασίας κι ακόμα πιο πολλές που πρέπει να βάλεις την προσωπική σου ευτυχία σε δεύτερη μοίρα.

 


Αυτά πραγματεύεται το Μαύρο Μπαλόνι και καταφέρνει να μας τα στριμώξει σε κάποιο μέρος τής, ατάραχης σε αυτό το θέμα, συνείδησης μας. Είναι σαν να μας προετοιμάζει για μία παρόμοια κατάσταση, αλλά ακόμα περισσότερο είναι σαν να μας επισημαίνει πως ακόμα κι αν δεν χρειαστεί ποτέ να μεγαλώσουμε ένα αυτιστικό άτομο, πρέπει η ψυχή μας να είναι ικανή να το πράξει, ανά πάσα στιγμή. Και θα μας δείξει τις δύσκολες στιγμές, παραβάλλοντας τες με τον τρόπο που ένας έφηβος, ο αδελφός του παιδιού, κινδυνεύει να χάσει την ευτυχία των νιάτων του, μόνο και μόνο επειδή εύχεται ο αδελφός του να ήταν καλά. Το μάθημα λέει, σαφώς, ότι ένα πρόβλημα λύνεται αν το παραδεχτείς κι όχι αν εύχεσαι να λυθεί από μόνο του ή απλά δεν το παραδέχεσαι.  

Αν θέλετε πάρτε μια γεύση από τη ταινία: 


 Καλό Κυριακάτικο βράδυ και καλή προβολή !!!

Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016

20 λαμπρά κομμάτια διαλόγου από την ταινία «Οι Άθικτοι»






Από σήμερα εγκαινιάζουμε μια νέα ενότητα των ταινιών που αφορούν την Αναπηρία. Αξίζει να τις δείτε !!!

Η ταινία  ‘Οι Άθικτοι’ (Intouchables),  βασίζεται σε αληθινή ιστορία και προσέλκυσε πολλούς θαυμαστές μόλις παίχτηκε. Και δεν προκαλεί εντύπωση αυτό, γιατί πρόκειται για την ιστορία ενός πλούσιου παράλυτου αριστοκράτη, τον Φιλίπ, που προσέλαβε έναν άνδρα που μάζεψε από τον δρόμο για να τον έχει βοηθό του.

Είναι μια υπέροχη κωμωδία αλλά και δράμα μαζί, που μας υπενθυμίζει ότι η ζωή είναι ένα θαύμα, όπως και να είναι.




Διαβάστε μερικά λόγια από το φιλμ αυτό που είναι γεμάτα με αισιόδοξη φιλοσοφία:

‘Ο πόνος μερικές φορές φεύγει, αλλά οι σκέψεις είναι ακόμη εκεί.’

‘Δεν είναι μουσική εάν δεν μπορείς να την χορέψεις’

‘Δεν έχει σημασία ποιος είσαι εξωτερικά, το σημαντικό είναι ποιος είσαι από μέσα.’


‘Πες μου, Driss, γιατί νομίζεις οι άνθρωποι ενδιαφέρονται για την τέχνη;’

‘Δεν ξέρω, είναι δουλειά;’

‘Όχι. Είναι γιατί,  είναι το μόνο πράγμα που αφήνει κανείς πίσω όταν φεύγει.’


‘Πρόσεχε. Ξέρεις οι άνδρες από τα προάστια δεν δείχνουν έλεος.’

‘Αυτό θέλω. Κανένα έλεος.’


‘Σου αρέσουν οι πίνακες;’

‘Ναι. Λατρεύω τον Ραφαέλ.’

‘Εγώ προτιμώ άλλα χελωνιντζάκια.’


‘Είμαι σαν κατεψυγμένη μπριζόλα πάνω σε καυτή λαμαρίνα: Δε αισθάνομαι τίποτα, αλλά ακόμη είναι ανυπόφορο.’


‘Ίσως είμαι αφελής αλλά ακόμη ελπίζω να έχω κάτι περισσότερο από τον λογαριασμό μου στην τράπεζα.’

‘Μην περιμένεις τα πράγματα να γίνουν καλύτερα, ευκολότερα, απλούστερα. Η ζωή θα είναι πάντα περίπλοκη. Μάθε να είσαι ευτυχισμένος στο παρόν. Διαφορετικά, θα σου τελειώσει ο χρόνος.’


‘Η αληθινή μου αναπηρία δεν είναι ότι είμαι σε ένα καροτσάκι. Είναι που δεν μπορώ να είμαι μαζί της.’


Έχεις συστάσεις;’

‘Συστάσεις; Ναι.’

‘Λοιπόν, είμαστε όλο αυτιά.’

‘Kούλ εντ δε Γκανγκ, Έρθ, Γουίντ εντ Φάιαρ. Αυτές είναι καλές συστάσεις,δεν είναι;’


‘Εσύ; Γνωρίζεις Σοπέν,Σούμπερτ,Μπερλιόζ;’

‘Με ρωτάς εμένα αν γνωρίζω Μπερλιόζ; Θα εκπλησσόμουν εάν γνώριζες ΕΣΥ τίποτα για τον Μπερλιόζ.’

‘Είμαι ειδικός, ωστόσο.’

‘Αλήθεια; Ποιον γνωρίζεις εκεί; Ποιο κτίριο είναι;’

‘Τι εννοείς  ποιο κτίριο; Ο Μπερλιόζ ήταν διάσημος συνθέτης πριν το κτίριο που μένεις ονομαστεί έτσι.’


‘Τι είναι αυτό;’

‘Βιβάλντι, οι Τέσσερεις Εποχές.’

‘Δεν είναι Τομ και Τζέρι;’


‘53 κιλά.’

‘53 κιλά; Πολύ καλά, εκτός και αν είναι ένα μέτρο ψηλή.’


‘Έχει πρόβλημα. Μεγάλο.’

‘Σώπασε.’

‘Αυτός είναι ένα δένδρο…Ένα δένδρο που τραγουδά. Στα Γερμανικά;’

‘Σώπασε.’

‘Σταμάτα να μου λες να σωπάσω!Είναι στα Γερμανικά. Λες και δεν έφταναν τα άλλα. Είσαι τρελός. Ωχ, θεέ μου, πόσο διαρκεί;’

‘Τέσσερις ώρες.’

‘Κατάρα.’


‘Βγάλε την ρόμπα. Είναι σαν τρελοκομείο εδώ μέσα.’


‘Είναι πνευματικό. Συναισθηματικό.  Για μένα προηγείται της φυσικής σχέσης.’

‘Πνευματικό, εντάξει, αλλά εάν μοιάζει με σκύλο; Θα έκανες μια πνευματική σχέση με έναν σκύλο.’


Λοιπόν Φιλίπ, δεν θα μείνω για μεσημεριανό.’

‘Γιατί;’

‘Δεν σε αφήνω μόνο. Τυχαίνει να έχεις ραντεβού.’

΄Ραντεβού;Τι εννοείς;’

‘Μην ταράζεσαι. Όλα θα πάνε  καλά. Μόνο, αυτήν τη φορά δεν μπορείς να ξεφύγεις.’

‘Μην εγκαταλείπεις.  Ποτέ μην εγκαταλείπεις μέχρι η μάχη να τελειώσει.’







Ελπίζουμε να σας εμπνεύσουν !!!

Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016

Σχολικό Έτος 2016 – 2017:Τα νέα κριτήρια για τη χορήγηση συνάφειας στα μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής






Σύμφωνα με δημοσίευμα του “esos.gr” καθορίστηκαν τα κριτήρια για τη χορήγηση συνάφειας στους μεταπτυχιακούς τίτλους της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ). 

Όπως αναφέρει η νέα πρόταση, όσοι έχουν ενταχθεί ήδη στους πίνακες ειδικής αγωγής παραμένουν, ενώ σίγουρα ο νέος νόμος φαίνεται να είναι ελαστικότερος από αυτόν που είχε προτείνει ο πρώην Υπουργός Παιδείας κ. Κουράκης.
Συγκεκριμένα,  η εισήγηση του προέδρου της  Επιστημονικής Επιτροπής Βασίλη Κουρμπέτη, εγκρίθηκε ομόφωνα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής , σύμφωνα με την οποία

Α. Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί από Παιδαγωγικό Τμήμα ή Τμήμα Ανθρωπιστικών σπουδών ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ ή και  από άλλα Τμήματα και  να έχει εκπαιδευτική ή παιδαγωγική εφαρμογή στην ΕΑΕ.

Β. Ο χρόνος σπουδών πλήρους φοίτησης να είναι τουλάχιστον 3 εξάμηνα δηλαδή να έχει 90 πιστωτικές μονάδες ECTS. Το πρόγραμμα σπουδών να περιλαμβάνει πρακτική άσκηση σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Στο χρόνο σπουδών να περιλαμβάνεται πρακτική άσκηση τουλάχιστον 20  πιστωτικών μονάδων ECTS.

Γ.  Η πρακτική άσκηση να έχει υλοποιηθεί σε  σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ή/και σχολικές μονάδες γενικής αγωγής όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να έχει πραγματοποιηθεί στη χώρα του ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος που απονέμει τον μεταπτυχιακό τίτλο.. Η πρακτική άσκηση να είναι  βεβαιωμένη από τον επόπτη καθηγητή και τον υπεύθυνο της σχολικής μονάδας και να συνοδεύεται από ημερολόγιο/παρουσιολόγιο. Η πρακτική άσκηση να περιλαμβάνει παρατήρηση, σχεδιασμό μαθημάτων ή εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, συμμετοχή στη διδασκαλία και απαραιτήτως εποπτευόμενη αυτόνομη διδασκαλία ή εκπαιδευτική παρέμβαση όπως αυτή ορίζεται από την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία. Δεν γίνονται δεκτές: πρακτικές ασκήσεις εξ αποστάσεως, μελέτες περίπτωσης, ιδιωτικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Η προϋπηρεσία να μην θεωρείται πρακτική άσκηση.

Δ. Τα 6/9 των μαθημάτων (συμπεριλαμβανομένης της διπλωματικής εργασίας και της πρακτικής άσκησης) ή οι 60 από τις 90 απαιτούμενες πιστωτικές μονάδες ECTS του Προγράμματος Σπουδών  να είναι σχετικά με τις κατηγορίες αναπηριών ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών όπως αυτές ορίζονται στο νόμο 3699/2008, Άρθρο 3 ή στην εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία για την ΕΑΕ.

Ε. Τα κριτήρια  θα  ισχύουν για το σχολικό έτος 2016-17 και μετά.

Ζ. Δεν θίγονται οι κάτοχοι τίτλων που έχουν κριθεί και ενταχθεί στους πίνακες αναπληρωτών μέχρι το σχολικό έτος 2015-16.

Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2015

Μαθησιακές δυσκολίες – Χρήσιμα έντυπα για εκπαιδευτικούς και γονείς







Για εκπαιδευτικούς στο νηπιαγωγείο:
Αυτά τα έντυπα συμπληρώνονται από τον εκπαιδευτικό για το μαθητή και βοηθούν τον εκπαιδευτικό να κατανοήσει περίπου το μέγεθος του προβλήματος, καθώς και κατά πόσο χρήζει αξιολόγησης και παρέμβασης από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ.


Για εκπαιδευτικούς στο δημοτικό:
Αυτά τα έντυπα συμπληρώνονται από τον εκπαιδευτικό για το μαθητή και βοηθούν τον εκπαιδευτικό να κατανοήσει περίπου το μέγεθος του προβλήματος, καθώς και κατά πόσο χρήζει αξιολόγησης και παρέμβασης από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ.


Για εκπαιδευτικούς στο γυμνάσιο και στο λύκειο:
Αυτά τα έντυπα συμπληρώνονται από τον εκπαιδευτικό για το μαθητή και βοηθούν τον εκπαιδευτικό να κατανοήσει περίπου το μέγεθος του προβλήματος, καθώς και κατά πόσο χρήζει αξιολόγησης και παρέμβασης από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ.


 Για γονείς:

 Πηγή: www.ipaideia.gr


Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015

Δεν φοβόμαστε-δεν λυπόμαστε το «διαφορετικό»: Ένα φωτογραφικό project

από Μαρία Κωνσταντοπούλου 
Ο γιος της, Isaac, πάσχει και εκείνος από το Σύνδρομο Moebius, που τον κάνει λίγο διαφορετικό απ” όλα τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του. Ευαισθητοποιημένη από την δική της περίπτωση, η Ceridwhen θέλησε να δείξει μ” αυτόν τον καλλιτεχνικό τρόπο ότι όλα τα παιδιά είναι όμορφα, ιδιαίτερα και όλα αξίζουν τις ίδιες ευκαιρίες, ανεξάρτητα από το αν μοιάζουν ή όχι με τους υπόλοιπους! Κατάφερε να φέρει στο προσκήνιο το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλές οικογένειες με παιδιά που νοσούν από κάποια σπάνια νόσο. Η συγκεκριμένη δουλειά ονομάζεται Rare Project και κάποιες από τις φωτογραφίες της θα δείτε παρακάτω.
 
 

 


 
 

Το πάθος του Matthew είναι το ποδόσφαιρο

 Πάσχει από το σύνδρομο Crouzon.

Η Elizabeth λατρεύει τον χορό και πρόσφατα ξεκίνησε μαθήματα μπαλέτου


Λίγους μήνες αφού γεννήθηκε, εμφάνισε υδροκεφαλία.
 
 

Ο Tomos ονειρεύεται πότε θα παίξει με τ” αστέρια της Manchester United!


Η ασθένειά του ονομάζεται δισχιδής ράχη.
 
 

Η April είναι τόσο γλυκιά που μαγεύει όποιον τη συναντά.


Έχει διαγνωστεί με το σύνδρομο Hurlers.
 
 

H Grace τρελαίνεται για τους ήρωες του Disney, και ειδικά για τον Mickey.


Πάσχει από φύσημα στην καρδιά, PVL, εκτοπισμένη σπλήνα και Αγενεσία του ιερού οστού.
 
 

Η Heidi θέλει να πηγαίνει σινεμά, να τρώει έξω, να βάφει τα νύχια της και να ντύνεται όπως οι πριγκήπισσες του Disney. Υπερ-αγαπάει την οικογένειά της και λατρεύει τα ζώα!


Έχει διαγνωστεί με το σύνδρομο Ehler Danlos Τύπου 3.
 
 

Η Faith είναι ένα όμορφο, αστείο και εγκάρδιο δεκατετράχρονο κορίτσι με πολύ χιούμορ.


Γεννήθηκε με το σύνδρομο WAGR.
 
 
Η Hughes καταφέρε να περάσει ένα πολύ σημαντικό μήνυμα σε όλους μας: να μην φοβόμαστε και μην λυπόμαστε το διαφορετικό! Αγαπήστε το κάθε παιδί όπως ακριβώς είναι -μοναδικό!

Πηγή: boredpanda.com
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

4 Nοεμβρίου 2015: Παν-Αναπηρικό Συλλαλητήριο.


Χτες το πρωί ξεκίνησαν να μαζεύονται στο κέντρο της Αθήνας Άτομα με Αναπηρία απ' όλη την Ελλάδα. Μαζί τους και εμείς το Amea-Logos !!! Στόχος της συγκέντρωσης ήταν η διαμαρτυρία ενάντια στις “πολιτικές που συνθλίβουν τους ανθρώπους με αναπηρία” και όχι μόνο αλλά στην καταπάτηση των δικαιωμάτων στην εκπαίδευση, την εργασία, την ανεξάρτητη διαβίωση.





Όλοι μαζί διεκδικήσαμε διεκδίκησαν αξιοπρέπεια, κοινωνική προστασία, ισότητα, δικαιοσύνη. Διατρανώσαμε το δικαίωμα στην πρόνοια, στα εισοδήματα, στα επιδόματα, στις συντάξεις, στην ιατροφαρμακευτική κάλυψη και περίθαλψη.

Η πορεία κατέληξε μπροστά στην Βουλή των Ελλήνων, όπου εκπρόσωποι των φορέων κάθε αναπηρίας και χρόνιας πάθησης κατέθεσαν ψηφίσματα διαμαρτυρίας....


Εκείνο που μας έκανε εντύπωση ήταν τα βλέμματα "έκπληξης" των περαστικών μπροστά στη θέα της μαζικότατης παρουσίας στην πόλη των Αθηνών, των ατόμων με αναπηρία. Αυτό ήταν μόνο η αρχή... Η κοινωνία και η πολιτεία πρέπει να μάθει πως υπάρχουμε, ζούμε και είμαστε πολίτες με τις ίδιες υποχρεώσεις και τα ίδια δικαιώματα με όλους !!!



Μπορείτε να δείτε την πορεία εδώ:



Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015

Ο “i-Living–Οργανισμός Ανεξάρτητης Διαβίωσης Ελλάδας” σε συνέδριο για τα ΑμεΑ





Ο “i-Living – Οργανισμός Ανεξάρτητης Διαβίωσης Ελλάδας” συμμετέχει στο πανευρωπαϊκό συνέδριο Freedom Drive 2015 στις Βρυξέλλες, το διάστημα 29/09/2015 – 01/10/2015.


Το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ανεξάρτητης Διαβίωσης “ENIL” διοργανώνει κάθε δύο χρόνια το συνέδριο Freedom Drive. 



Τη φετινή χρονιά θα διεξαχθούν συζητήσεις, σχετικές με την Ανεξάρτητη Διαβίωση (Α.Δ.) των Ανθρώπων με Αναπηρία (ΑμεΑ), παρουσιάζοντας τα διάφορα συστήματα Α.Δ. και προσωπικών βοηθών που εφαρμόζονται ανά την Ευρώπη, τις εξελίξεις που έχει προκαλέσει η οικονομική κρίση, την παρακολούθηση της υλοποίησης της σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ΑμεΑ. Το συνέδριο κλείνει με πορεία διαμαρτυρίας προς το Ευρωκοινοβούλιο και συνάντηση κάθε εθνικής αποστολής με τους αντίστοιχους Ευρωβουλευτές της χώρας.

Η Α.Δ. των ΑμεΑ είναι ο θεσμός εκείνος που επιτρέπει σε ανθρώπους με σοβαρές αναπηρίες να επιλέγουν τον τρόπο ζωής τους και να ασκούν το αυτονόητο δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού, μέσω νομοθεσιών και παροχών.

Συστήματα Α.Δ. εφαρμόζονται με επιτυχία σε δεκάδες ανεπτυγμένες κι αναπτυσσόμενες χώρες ανά την υφήλιο για περισσότερες από τρεις δεκαετίες. Στη λίστα αυτών των χωρών η Ελλάδα δεν υπάρχει και σκοπός του i-living, μέσω της συμμετοχής του στο Freedom Drive, είναι να φέρει σε επαφή την Ελληνική κοινωνία και νομοθεσία με αυτή τη φιλοσοφία.




Αξίζει να σημειωθεί πως η Ελλάδα εκπροσωπείται για πρώτη φορά από αντίστοιχων σκοπών Οργανισμό στο Freedom Drive, ενώ στο παρελθόν υπήρχαν συμμετοχές μεμονωμένων Ελλήνων με εξαίρεση το 2013 που η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε από 11μελή ομάδα ΑμεΑ που αποτέλεσε και τον πυρήνα του i-Living.


Η φετινή αποστολή του Οργανισμού αποτελείται από 26 μέλη και περιλαμβάνει 11 ανθρώπους με κινητικές, αισθητηριακές και νοητικές αναπηρίες.

Επιπρόσθετα, ο i-Living διεκδικεί μια θέση στο Διοικητικό Συμβούλιο του ENIL με την υποψηφιότητα του προέδρου του οργανισμού Στέλιου Κυμπουρόπουλου, αλλά και το βραβείο καλύτερης προωθητικής ενέργειας για την ανεξάρτητη διαβίωση του 2015 μέσω ενός βίντεο που δημιούργησαν μέλη του οργανισμού (το βίντεο μπορείτε να το παρακολουθήσετε στη διεύθυνση https://www.youtube.com/watch?v=rPzy0M5su_k).

Να σημειωθεί ότι για την πραγματοποίηση αυτής της αποστολής, ο Οργανισμός δέχτηκε την υποστήριξη της Κωνσταντίνα Κούνεβα, ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ.
Μπορείτε να ενημερώνεστε για κάθε νέα εξέλιξη της συμμετοχής στο Freedom Drive από τη σελίδα του “i-living” https://www.facebook.com/gr.iliving

Γνωρίστε τον i-Living:

Ιδρύθηκε το Δεκέμβριο 2014 ως εταιρία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και απαρτίζεται από ανθρώπους με βαριά αναπηρία. Βασικός σκοπός της εταιρίας είναι η προώθηση της ιδέας της Ανεξάρτητης Διαβίωσης (Α.Δ.) στην Ελλάδα, καθώς επίσης η προώθηση και εφαρμογή των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ), με ειδικότερη εστίαση στο άρθρο 19 της σχετικής σύμβασης του ΟΗΕ. Ζώντας με μια βαριά αναπηρία, γίνεται αναγκαστική η στήριξη και η εξάρτηση βασικών καθημερινών δραστηριοτήτων από τρίτα πρόσωπα, όπως είναι η σωματική υγιεινή, οι μετακινήσεις, το ντύσιμο και άλλες ενέργειες που απαιτούν ενεργητικές δραστηριότητες που δεν μπορούν να εκτελεστούν από το ίδιο το ΑμεΑ λόγω αναπηρίας. Στην Ελλάδα γίνεται από τον κοινωνικό περίγυρο, που σημαίνει ότι  συνήθως το άμεσο κοινωνικό περιβάλλον επωμίζεται τις ανάγκες που προκύπτουν από το αποτέλεσμα της διαταραχής.
 
Με την Ανεξάρτητη Διαβίωση και τους Προσωπικούς Βοηθούς η υποστήριξη αποτελεί κοινωνικό αγαθό, δικαίωμα επιλογής του κάθε πολίτη με αναπηρία. Η ανάγκη σύστασης του οργανισμού προέκυψε από την έλλειψη ύπαρξης αντίστοιχου οργανισμού στην Ελλάδα.

 Πηγή: star.gr

Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2015

Συγκλονιστική ιστορία - Δώρο ζωής για τη 17χρονη Στέλλα

 
Η ιδέα γεννήθηκε με αφορμή τη Στέλλα, ένα 17χρονο κορίτσι που πάσχει από τετραπληγία.
 
Η μοναδική κίνηση που ο εγκέφαλός της μπορεί να ελέγξει είναι αυτή του δεξιού ποδιού της, ενώ πρόκειται για μια κοπέλα νοητικά υγιή με οξεία αντίληψη και εξαιρετική μνήμη.
Πώς είναι άραγε η ζωή για κάποιον που ενώ καταλαβαίνει δεν μπορεί να μιλήσει; Και που ενώ έχει συναισθήματα, αδυνατεί να τα εξωτερικεύσει, να εκφράσει την πείνα, τον σωματικό πόνο ή τη χαρά;
 
Ξεκινώντας από αυτά τα ερωτήματα και αναζητώντας λύση στα αδιέξοδα που θέτουν, μια Ελληνίδα φοιτήτρια του Πολυτεχνείου Κρήτης, η Βιλελμίνη Καλαμπρατσίδου, σχεδίασε μια πρωτοποριακή πλατφόρμα επικοινωνίας για άτομα με σοβαρά κινητικά προβλήματα, μια καινοτόμα εφαρμογή που μπορεί με χαμηλό κόστος να αναβαθμίσει σημαντικά την ποιότητα ζωής κινητικά ανάπηρων ατόμων που στερούνται ομιλίας.







Η ιδέα βραβεύτηκε από τη Μονάδα Καινοτομίας του Πολυτεχνείου, ενώ η κυρία Καλαμπρατσίδου, η οποία συνεχίζει πλέον τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο Νιου Τζέρσεϊ των ΗΠΑ, αναζητεί τρόπους για να αξιοποιηθεί εμπορικά η πλατφόρμα.
 
«Η εφαρμογή αναπτύχθηκε με σκοπό να δώσει σε αυτό το κορίτσι και σε κάθε άλλο άτομο με παραπλήσια κινητικά προβλήματα τη δυνατότητα να βελτιώσει από μόνο του την επικοινωνία του με τον κόσμο και να εξελιχθεί πνευματικά διαβάζοντας βιβλία, παρακολουθώντας βίντεο, ακούγοντας μουσική και βλέποντας φωτογραφίες, όλα αυτά αυτόνομα, πατώντας απλώς ένα κουμπί, χωρίς να έχει ανάγκη τη βοήθεια συνοδού» λέει μιλώντας στο «Εθνος» η δημιουργός της πλατφόρμας.
 
Δίνει λύσεις
 
«Εμαθα για τη Στέλλα μέσω ενός φίλου.
Μου εξήγησε την κατάσταση και ότι η δασκάλα της προσπαθούσε να τη βοηθήσει με κάθε τρόπο.
 
Εκείνη είχε ανακαλύψει ότι η Στέλλα έμαθε να διαβάζει μόνη της και πίστευε βαθύτατα ότι είχε πιθανότητες εξέλιξης με την κατάλληλη τεχνολογική υποστήριξη.
 
Λόγω, όμως, του ότι στην αγορά δεν υπήρχαν εξειδικευμένες εφαρμογές για την περίπτωσή της και σε τιμή προσεγγίσιμη, έψαχναν κάποιον που να μπορεί να φτιάξει κάτι.
Μου άρεσε πολύ η ιδέα να σχεδιάσω μια τέτοια εφαρμογή, γιατί πιστεύω ότι ένας μηχανικός πρέπει να δίνει λύση στα προβλήματα της κοινωνίας και να ικανοποιεί τις ανθρώπινες ανάγκες».
 
Η εφαρμογή λειτουργεί μέσω ενός laptop ή tablet και προσαρμόζεται στις διαφορετικές ανάγκες του κάθε ατόμου.
 
Στην περίπτωση της Στέλλας ένα μεγάλο κουμπί, το οποίο εκείνη χειρίζεται με το πόδι, λειτουργεί ως ποντίκι και της δίνει πρόσβαση στα εικονίδια της εφαρμογής μέσω του αυτόματου κυκλικού σκαναρίσματος των εκάστοτε επιλογών.
 
Τα εικονίδια καλύπτουν λεκτικά μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων, φυσικών αναγκών, επιθυμιών, όπως «διψάω», «πεινάω», «πονάει το κεφάλι μου», «θέλω να μείνω μόνη μου» ή «να φορέσω αυτό», κάτι που όπως επισημαίνει η κυρία Καλαμπρατσίδου «είναι μια αξία ανεκτίμητη, παρότι εμείς το θεωρούμε δεδομένο και δεν το καταλαβαίνουμε.
 
Επίσης σημαντικό και καινοτόμο σε σχέση με τα προϊόντα που υπάρχουν στην αγορά είναι ότι το συγκεκριμένο λογισμικό συνδυάζει την επικοινωνία με την προσωπική απασχόληση και διασκέδαση.
 
Μέσω της εφαρμογής ο χρήστης μπορεί να διαβάζει βιβλία, να βλέπει ταινίες, εικόνες και να ακούει μουσική με μία κίνηση. Η εφαρμογή είναι πλήρως προσαρμόσιμη στις λογοτεχνικές, μουσικές προτιμήσεις του χρήστη και επιπλέον μπορεί να αποθηκεύει στατιστικές πληροφορίες των προτιμήσεών του.

Πώς άλλαξε η ζωή του κοριτσιού
 
«Είναι σαν να έρχεται ξαφνικά ένα δώρο για το παιδί σου» λέει ο κ. Κώστας Κουμπιάδης, πατέρας της Στέλλας, περιγράφοντας στο «Εθνος» την επίδραση που είχε η πρωτοποριακή εφαρμογή στη ζωή της κόρης του.
 
Η Στέλλα έχει τελειώσει το γυμνάσιο, όμως οι επιλογές για περαιτέρω ανάπτυξη της προσωπικότητάς της με αυτονομία είναι ελάχιστες.
 
«Η δοκιμή της πλατφόρμας στη Στέλλα ήταν επιτυχημένη» λέει ο κύριος Κουμπιάδης.


Η δυνατότητα
 
«Το να έχει κάποιος με κινητικά προβλήματα τη δυνατότητα να εκφράσει τις διαθέσεις του, τις ανάγκες, ένα ερώτημα, ένα σχόλιο, το να μπορεί απλά να πει καλημέρα ή ''θέλω νερό'' ή ''δεν αισθάνομαι ευχαριστημένη'' με το πάτημα ενός κουμπιού, είναι πάρα πολύ σημαντικό.
 
Αυτό που θα με ενδιέφερε ιδιαίτερα να αναπτυχθεί περισσότερο είναι ο τομέας του παιχνιδιού και της μουσικής, δραστηριότητες στις οποίες δεν μπορεί να έχει πρόσβαση με άλλο τρόπο ένα άτομο με κινητικά προβλήματα».
 
Ο ίδιος εξηγεί ότι είδε την ψυχολογία της κόρης του να αλλάζει χρησιμοποιώντας την εφαρμογή και διαπίστωσε ότι ήθελε να ασχολείται όλο και περισσότερο με αυτήν.
 
«Επαιρνε μαζί της το σύστημα και εκτός σπιτιού αλλά και στο σχολείο, ενώ η δασκάλα της είχε ενσωματώσει και σχολικά βιβλία στο λογισμικό.
 
Δεν ήταν μόνο κάτι ευχάριστο αλλά και αναγκαίο.
 
Η Βιλελμίνη είναι άξια συγχαρητηρίων, γιατί στην Ελλάδα με πενιχρά μέσα κατόρθωσε κάτι που δεν το φτιάχνουν οι ξένοι.

Πηγή: enikos.gr