Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015

Δεν φοβόμαστε-δεν λυπόμαστε το «διαφορετικό»: Ένα φωτογραφικό project

από Μαρία Κωνσταντοπούλου 
Ο γιος της, Isaac, πάσχει και εκείνος από το Σύνδρομο Moebius, που τον κάνει λίγο διαφορετικό απ” όλα τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του. Ευαισθητοποιημένη από την δική της περίπτωση, η Ceridwhen θέλησε να δείξει μ” αυτόν τον καλλιτεχνικό τρόπο ότι όλα τα παιδιά είναι όμορφα, ιδιαίτερα και όλα αξίζουν τις ίδιες ευκαιρίες, ανεξάρτητα από το αν μοιάζουν ή όχι με τους υπόλοιπους! Κατάφερε να φέρει στο προσκήνιο το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλές οικογένειες με παιδιά που νοσούν από κάποια σπάνια νόσο. Η συγκεκριμένη δουλειά ονομάζεται Rare Project και κάποιες από τις φωτογραφίες της θα δείτε παρακάτω.
 
 

 


 
 

Το πάθος του Matthew είναι το ποδόσφαιρο

 Πάσχει από το σύνδρομο Crouzon.

Η Elizabeth λατρεύει τον χορό και πρόσφατα ξεκίνησε μαθήματα μπαλέτου


Λίγους μήνες αφού γεννήθηκε, εμφάνισε υδροκεφαλία.
 
 

Ο Tomos ονειρεύεται πότε θα παίξει με τ” αστέρια της Manchester United!


Η ασθένειά του ονομάζεται δισχιδής ράχη.
 
 

Η April είναι τόσο γλυκιά που μαγεύει όποιον τη συναντά.


Έχει διαγνωστεί με το σύνδρομο Hurlers.
 
 

H Grace τρελαίνεται για τους ήρωες του Disney, και ειδικά για τον Mickey.


Πάσχει από φύσημα στην καρδιά, PVL, εκτοπισμένη σπλήνα και Αγενεσία του ιερού οστού.
 
 

Η Heidi θέλει να πηγαίνει σινεμά, να τρώει έξω, να βάφει τα νύχια της και να ντύνεται όπως οι πριγκήπισσες του Disney. Υπερ-αγαπάει την οικογένειά της και λατρεύει τα ζώα!


Έχει διαγνωστεί με το σύνδρομο Ehler Danlos Τύπου 3.
 
 

Η Faith είναι ένα όμορφο, αστείο και εγκάρδιο δεκατετράχρονο κορίτσι με πολύ χιούμορ.


Γεννήθηκε με το σύνδρομο WAGR.
 
 
Η Hughes καταφέρε να περάσει ένα πολύ σημαντικό μήνυμα σε όλους μας: να μην φοβόμαστε και μην λυπόμαστε το διαφορετικό! Αγαπήστε το κάθε παιδί όπως ακριβώς είναι -μοναδικό!

Πηγή: boredpanda.com
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

4 Nοεμβρίου 2015: Παν-Αναπηρικό Συλλαλητήριο.


Χτες το πρωί ξεκίνησαν να μαζεύονται στο κέντρο της Αθήνας Άτομα με Αναπηρία απ' όλη την Ελλάδα. Μαζί τους και εμείς το Amea-Logos !!! Στόχος της συγκέντρωσης ήταν η διαμαρτυρία ενάντια στις “πολιτικές που συνθλίβουν τους ανθρώπους με αναπηρία” και όχι μόνο αλλά στην καταπάτηση των δικαιωμάτων στην εκπαίδευση, την εργασία, την ανεξάρτητη διαβίωση.





Όλοι μαζί διεκδικήσαμε διεκδίκησαν αξιοπρέπεια, κοινωνική προστασία, ισότητα, δικαιοσύνη. Διατρανώσαμε το δικαίωμα στην πρόνοια, στα εισοδήματα, στα επιδόματα, στις συντάξεις, στην ιατροφαρμακευτική κάλυψη και περίθαλψη.

Η πορεία κατέληξε μπροστά στην Βουλή των Ελλήνων, όπου εκπρόσωποι των φορέων κάθε αναπηρίας και χρόνιας πάθησης κατέθεσαν ψηφίσματα διαμαρτυρίας....


Εκείνο που μας έκανε εντύπωση ήταν τα βλέμματα "έκπληξης" των περαστικών μπροστά στη θέα της μαζικότατης παρουσίας στην πόλη των Αθηνών, των ατόμων με αναπηρία. Αυτό ήταν μόνο η αρχή... Η κοινωνία και η πολιτεία πρέπει να μάθει πως υπάρχουμε, ζούμε και είμαστε πολίτες με τις ίδιες υποχρεώσεις και τα ίδια δικαιώματα με όλους !!!



Μπορείτε να δείτε την πορεία εδώ:



Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015

Ο “i-Living–Οργανισμός Ανεξάρτητης Διαβίωσης Ελλάδας” σε συνέδριο για τα ΑμεΑ





Ο “i-Living – Οργανισμός Ανεξάρτητης Διαβίωσης Ελλάδας” συμμετέχει στο πανευρωπαϊκό συνέδριο Freedom Drive 2015 στις Βρυξέλλες, το διάστημα 29/09/2015 – 01/10/2015.


Το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ανεξάρτητης Διαβίωσης “ENIL” διοργανώνει κάθε δύο χρόνια το συνέδριο Freedom Drive. 



Τη φετινή χρονιά θα διεξαχθούν συζητήσεις, σχετικές με την Ανεξάρτητη Διαβίωση (Α.Δ.) των Ανθρώπων με Αναπηρία (ΑμεΑ), παρουσιάζοντας τα διάφορα συστήματα Α.Δ. και προσωπικών βοηθών που εφαρμόζονται ανά την Ευρώπη, τις εξελίξεις που έχει προκαλέσει η οικονομική κρίση, την παρακολούθηση της υλοποίησης της σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ΑμεΑ. Το συνέδριο κλείνει με πορεία διαμαρτυρίας προς το Ευρωκοινοβούλιο και συνάντηση κάθε εθνικής αποστολής με τους αντίστοιχους Ευρωβουλευτές της χώρας.

Η Α.Δ. των ΑμεΑ είναι ο θεσμός εκείνος που επιτρέπει σε ανθρώπους με σοβαρές αναπηρίες να επιλέγουν τον τρόπο ζωής τους και να ασκούν το αυτονόητο δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού, μέσω νομοθεσιών και παροχών.

Συστήματα Α.Δ. εφαρμόζονται με επιτυχία σε δεκάδες ανεπτυγμένες κι αναπτυσσόμενες χώρες ανά την υφήλιο για περισσότερες από τρεις δεκαετίες. Στη λίστα αυτών των χωρών η Ελλάδα δεν υπάρχει και σκοπός του i-living, μέσω της συμμετοχής του στο Freedom Drive, είναι να φέρει σε επαφή την Ελληνική κοινωνία και νομοθεσία με αυτή τη φιλοσοφία.




Αξίζει να σημειωθεί πως η Ελλάδα εκπροσωπείται για πρώτη φορά από αντίστοιχων σκοπών Οργανισμό στο Freedom Drive, ενώ στο παρελθόν υπήρχαν συμμετοχές μεμονωμένων Ελλήνων με εξαίρεση το 2013 που η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε από 11μελή ομάδα ΑμεΑ που αποτέλεσε και τον πυρήνα του i-Living.


Η φετινή αποστολή του Οργανισμού αποτελείται από 26 μέλη και περιλαμβάνει 11 ανθρώπους με κινητικές, αισθητηριακές και νοητικές αναπηρίες.

Επιπρόσθετα, ο i-Living διεκδικεί μια θέση στο Διοικητικό Συμβούλιο του ENIL με την υποψηφιότητα του προέδρου του οργανισμού Στέλιου Κυμπουρόπουλου, αλλά και το βραβείο καλύτερης προωθητικής ενέργειας για την ανεξάρτητη διαβίωση του 2015 μέσω ενός βίντεο που δημιούργησαν μέλη του οργανισμού (το βίντεο μπορείτε να το παρακολουθήσετε στη διεύθυνση https://www.youtube.com/watch?v=rPzy0M5su_k).

Να σημειωθεί ότι για την πραγματοποίηση αυτής της αποστολής, ο Οργανισμός δέχτηκε την υποστήριξη της Κωνσταντίνα Κούνεβα, ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ.
Μπορείτε να ενημερώνεστε για κάθε νέα εξέλιξη της συμμετοχής στο Freedom Drive από τη σελίδα του “i-living” https://www.facebook.com/gr.iliving

Γνωρίστε τον i-Living:

Ιδρύθηκε το Δεκέμβριο 2014 ως εταιρία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και απαρτίζεται από ανθρώπους με βαριά αναπηρία. Βασικός σκοπός της εταιρίας είναι η προώθηση της ιδέας της Ανεξάρτητης Διαβίωσης (Α.Δ.) στην Ελλάδα, καθώς επίσης η προώθηση και εφαρμογή των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ), με ειδικότερη εστίαση στο άρθρο 19 της σχετικής σύμβασης του ΟΗΕ. Ζώντας με μια βαριά αναπηρία, γίνεται αναγκαστική η στήριξη και η εξάρτηση βασικών καθημερινών δραστηριοτήτων από τρίτα πρόσωπα, όπως είναι η σωματική υγιεινή, οι μετακινήσεις, το ντύσιμο και άλλες ενέργειες που απαιτούν ενεργητικές δραστηριότητες που δεν μπορούν να εκτελεστούν από το ίδιο το ΑμεΑ λόγω αναπηρίας. Στην Ελλάδα γίνεται από τον κοινωνικό περίγυρο, που σημαίνει ότι  συνήθως το άμεσο κοινωνικό περιβάλλον επωμίζεται τις ανάγκες που προκύπτουν από το αποτέλεσμα της διαταραχής.
 
Με την Ανεξάρτητη Διαβίωση και τους Προσωπικούς Βοηθούς η υποστήριξη αποτελεί κοινωνικό αγαθό, δικαίωμα επιλογής του κάθε πολίτη με αναπηρία. Η ανάγκη σύστασης του οργανισμού προέκυψε από την έλλειψη ύπαρξης αντίστοιχου οργανισμού στην Ελλάδα.

 Πηγή: star.gr

Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2015

Συγκλονιστική ιστορία - Δώρο ζωής για τη 17χρονη Στέλλα

 
Η ιδέα γεννήθηκε με αφορμή τη Στέλλα, ένα 17χρονο κορίτσι που πάσχει από τετραπληγία.
 
Η μοναδική κίνηση που ο εγκέφαλός της μπορεί να ελέγξει είναι αυτή του δεξιού ποδιού της, ενώ πρόκειται για μια κοπέλα νοητικά υγιή με οξεία αντίληψη και εξαιρετική μνήμη.
Πώς είναι άραγε η ζωή για κάποιον που ενώ καταλαβαίνει δεν μπορεί να μιλήσει; Και που ενώ έχει συναισθήματα, αδυνατεί να τα εξωτερικεύσει, να εκφράσει την πείνα, τον σωματικό πόνο ή τη χαρά;
 
Ξεκινώντας από αυτά τα ερωτήματα και αναζητώντας λύση στα αδιέξοδα που θέτουν, μια Ελληνίδα φοιτήτρια του Πολυτεχνείου Κρήτης, η Βιλελμίνη Καλαμπρατσίδου, σχεδίασε μια πρωτοποριακή πλατφόρμα επικοινωνίας για άτομα με σοβαρά κινητικά προβλήματα, μια καινοτόμα εφαρμογή που μπορεί με χαμηλό κόστος να αναβαθμίσει σημαντικά την ποιότητα ζωής κινητικά ανάπηρων ατόμων που στερούνται ομιλίας.







Η ιδέα βραβεύτηκε από τη Μονάδα Καινοτομίας του Πολυτεχνείου, ενώ η κυρία Καλαμπρατσίδου, η οποία συνεχίζει πλέον τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο Νιου Τζέρσεϊ των ΗΠΑ, αναζητεί τρόπους για να αξιοποιηθεί εμπορικά η πλατφόρμα.
 
«Η εφαρμογή αναπτύχθηκε με σκοπό να δώσει σε αυτό το κορίτσι και σε κάθε άλλο άτομο με παραπλήσια κινητικά προβλήματα τη δυνατότητα να βελτιώσει από μόνο του την επικοινωνία του με τον κόσμο και να εξελιχθεί πνευματικά διαβάζοντας βιβλία, παρακολουθώντας βίντεο, ακούγοντας μουσική και βλέποντας φωτογραφίες, όλα αυτά αυτόνομα, πατώντας απλώς ένα κουμπί, χωρίς να έχει ανάγκη τη βοήθεια συνοδού» λέει μιλώντας στο «Εθνος» η δημιουργός της πλατφόρμας.
 
Δίνει λύσεις
 
«Εμαθα για τη Στέλλα μέσω ενός φίλου.
Μου εξήγησε την κατάσταση και ότι η δασκάλα της προσπαθούσε να τη βοηθήσει με κάθε τρόπο.
 
Εκείνη είχε ανακαλύψει ότι η Στέλλα έμαθε να διαβάζει μόνη της και πίστευε βαθύτατα ότι είχε πιθανότητες εξέλιξης με την κατάλληλη τεχνολογική υποστήριξη.
 
Λόγω, όμως, του ότι στην αγορά δεν υπήρχαν εξειδικευμένες εφαρμογές για την περίπτωσή της και σε τιμή προσεγγίσιμη, έψαχναν κάποιον που να μπορεί να φτιάξει κάτι.
Μου άρεσε πολύ η ιδέα να σχεδιάσω μια τέτοια εφαρμογή, γιατί πιστεύω ότι ένας μηχανικός πρέπει να δίνει λύση στα προβλήματα της κοινωνίας και να ικανοποιεί τις ανθρώπινες ανάγκες».
 
Η εφαρμογή λειτουργεί μέσω ενός laptop ή tablet και προσαρμόζεται στις διαφορετικές ανάγκες του κάθε ατόμου.
 
Στην περίπτωση της Στέλλας ένα μεγάλο κουμπί, το οποίο εκείνη χειρίζεται με το πόδι, λειτουργεί ως ποντίκι και της δίνει πρόσβαση στα εικονίδια της εφαρμογής μέσω του αυτόματου κυκλικού σκαναρίσματος των εκάστοτε επιλογών.
 
Τα εικονίδια καλύπτουν λεκτικά μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων, φυσικών αναγκών, επιθυμιών, όπως «διψάω», «πεινάω», «πονάει το κεφάλι μου», «θέλω να μείνω μόνη μου» ή «να φορέσω αυτό», κάτι που όπως επισημαίνει η κυρία Καλαμπρατσίδου «είναι μια αξία ανεκτίμητη, παρότι εμείς το θεωρούμε δεδομένο και δεν το καταλαβαίνουμε.
 
Επίσης σημαντικό και καινοτόμο σε σχέση με τα προϊόντα που υπάρχουν στην αγορά είναι ότι το συγκεκριμένο λογισμικό συνδυάζει την επικοινωνία με την προσωπική απασχόληση και διασκέδαση.
 
Μέσω της εφαρμογής ο χρήστης μπορεί να διαβάζει βιβλία, να βλέπει ταινίες, εικόνες και να ακούει μουσική με μία κίνηση. Η εφαρμογή είναι πλήρως προσαρμόσιμη στις λογοτεχνικές, μουσικές προτιμήσεις του χρήστη και επιπλέον μπορεί να αποθηκεύει στατιστικές πληροφορίες των προτιμήσεών του.

Πώς άλλαξε η ζωή του κοριτσιού
 
«Είναι σαν να έρχεται ξαφνικά ένα δώρο για το παιδί σου» λέει ο κ. Κώστας Κουμπιάδης, πατέρας της Στέλλας, περιγράφοντας στο «Εθνος» την επίδραση που είχε η πρωτοποριακή εφαρμογή στη ζωή της κόρης του.
 
Η Στέλλα έχει τελειώσει το γυμνάσιο, όμως οι επιλογές για περαιτέρω ανάπτυξη της προσωπικότητάς της με αυτονομία είναι ελάχιστες.
 
«Η δοκιμή της πλατφόρμας στη Στέλλα ήταν επιτυχημένη» λέει ο κύριος Κουμπιάδης.


Η δυνατότητα
 
«Το να έχει κάποιος με κινητικά προβλήματα τη δυνατότητα να εκφράσει τις διαθέσεις του, τις ανάγκες, ένα ερώτημα, ένα σχόλιο, το να μπορεί απλά να πει καλημέρα ή ''θέλω νερό'' ή ''δεν αισθάνομαι ευχαριστημένη'' με το πάτημα ενός κουμπιού, είναι πάρα πολύ σημαντικό.
 
Αυτό που θα με ενδιέφερε ιδιαίτερα να αναπτυχθεί περισσότερο είναι ο τομέας του παιχνιδιού και της μουσικής, δραστηριότητες στις οποίες δεν μπορεί να έχει πρόσβαση με άλλο τρόπο ένα άτομο με κινητικά προβλήματα».
 
Ο ίδιος εξηγεί ότι είδε την ψυχολογία της κόρης του να αλλάζει χρησιμοποιώντας την εφαρμογή και διαπίστωσε ότι ήθελε να ασχολείται όλο και περισσότερο με αυτήν.
 
«Επαιρνε μαζί της το σύστημα και εκτός σπιτιού αλλά και στο σχολείο, ενώ η δασκάλα της είχε ενσωματώσει και σχολικά βιβλία στο λογισμικό.
 
Δεν ήταν μόνο κάτι ευχάριστο αλλά και αναγκαίο.
 
Η Βιλελμίνη είναι άξια συγχαρητηρίων, γιατί στην Ελλάδα με πενιχρά μέσα κατόρθωσε κάτι που δεν το φτιάχνουν οι ξένοι.

Πηγή: enikos.gr

Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2015

Αφιλόξενα σχολεία για μαθητές με αναπηρία






Την Παρασκευή 11/9 χτύπησε το πρώτο κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά. Δε σήμανε όμως την αρχή του σχολείου για όλους τους μαθητές... Γιατί άραγε;

Οι μαθητές με αναπηρία τις περισσότερες φορές χρειάζεται να περιμένουν αρκετούς μήνες μέχρι να τοποθετηθούν δάσκαλοι και καθηγητές ειδικής αγωγής. Φέτος η προκήρυξη των βουλευτικών εκλογών έχει δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερα κενά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα κενά που εντοπίστηκαν δεν υπάρχει περίπτωση να καλυφθούν.


Είναι απαράδεκτος ο αποκλεισμός των ατόμων με αναπηρία από όλες τις εκφάνσεις της ζωής. Όσον αφορά την εκπαίδευση, τα σχολεία μας θα πρέπει να είναι προσβάσιμα. Οι μαθητές με αναπηρία δεν θα πρέπει να ψάχνουν αν υπάρχει σχολείο που να μπορεί να τους φιλοξενήσει. Δεν θα πρέπει να χρειάζεται ακόμη και να μετακομίσει ολόκληρη η οικογένεια σε άλλη πόλη για να παρακολουθήσει ο μαθητής όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Σε καμία περίπτωση η οικονομική κρίση δεν θα πρέπει να αποτελεί πρόσχημα για να βάζει αναχώματα στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία.

Είναι καιρός, ακόμη και στο 2015 να αρχίσουν να γίνονται έργα προς αυτήν την κατεύθυνση. Είναι καιρός η προσβασιμότητα να γίνει υπόθεση όλων μας. Είναι καιρός τα άτομα με αναπηρία να μην συναντούν πουθενά πάσης φύσεως εμπόδια, που θα τους αποκλείουν στην καθημερινότητά τους από το να ασκούν τα συνταγματικά τους δικαιώματα.

Άλλωστε το 2020 πλησιάζει οπού όλες οι υπηρεσίες και δομές του δημοσίου που δεν είναι προσβάσιμες θα θεωρούνται αυθαίρετες σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία.

Τι λέτε δεν είναι καιρός της αλλαγής προς την ισότητα...;


Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2015

Το μοντέλο που έκανε την αναπηρία πλεονέκτημα !!!


Η Rebecah Marinee είναι όμορφη, αυτό είναι γεγονός. Στις 13 Σεπτεμβρίου θα κάνει πασαρέλα στο FTL Moda show, στο πλαίσιο της New York Fashion Week. Η διαφορά της με τα άλλα μοντέλα την κάνει ακόμα πιο όμορφη. Το δεξί χέρι της Rebecah είναι προσθετικό!

Η 28χρονη είναι μοντέλο με έδρα το Νιου Τζέρσι. Γεννήθηκε χωρίς δεξιό βραχίονα και σε πολύ νεαρή ηλικία της είπαν ότι δεν έχει μέλλον στο modeling. Εγκατέλειψε την ιδέα και προσανατολίστηκε σε μια πιο παραδοσιακή δουλειά πλήρους απασχόλησης. Πριν τέσσερα χρόνια, έχοντας πλέον προσθετικό χέρι αποφάσισε να ξαναδοκιμάσει. Συνειδητοποίησε ότι θα μπορούσε να κάνει την αναπηρία της πλεονέκτημα και να γίνει η ίδια εκπρόσωπος ατόμων με αναπηρία.








Σήμερα, με το i-limp quantum -ένα από τα πλέον εξελιγμένα προσθετικά χέρια, με έλεγχο των χειρονομιών- ένα κομμάτι της βιομηχανίας της μόδας την αγκάλιασε. Έκανε πασαρέλα στη New York Fashion Week του Φεβρουαρίου και φωτογραφήθηκε για τον κατάλογο 2015 της Nordstrom.

«Το να είσαι μοντέλο με αναπηρία ήταν εξαιρετικά δύσκολο τα τελευταία δύο χρόνια. Τα πρακτορεία δεν κοίταζαν καν το πορτφόλιό μου» είπε στην Hayley Wilbur του Mashable.

Η Rebecca θα συναντήσει και άλλα μοντέλα με αναπηρίες, σαν τη 18χρονη Madeline Stuart, μοντέλο με σύνδρομο Down, που επίσης θα κάνει πασαρέλα στο FTL Moda show.

«Είναι τόσο σημαντικό να συμπεριλάβουν πιο διαφορετικά μοντέλα, γιατί στο κάτω κάτω της γραφής, στην Αμερική, ένας στους πέντε είναι άτομο με αναπηρία. Θα έπρεπε να τιμάμε τη μοναδικότητα, όχι να συμμορφωνόμαστε με αυτό που τα μίντια θεωρούν όμορφο» λέει. Έχει θέσει τον πήχη πολύ ψηλά: «Πάνω απ” όλα ελπίζω, μια μέρα, να εμφανιστώ στο εξώφυλλο του Vogue, αυτός είναι ο προσωπικός μου στόχος. Και δεν πρόκειται να σταματήσω, μέχρι να φτάσω εκεί».






Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2015

Πως είναι να έχεις διάσπαση προσοχής;

Σήμερα το Αmea - Logos Blog εγκαινιάζει μια νέα συνεργασία με το http://www.4disabled.gr το οποίο παρέχει ενημέρωση σε θέματα αναπηρίας και όχι μόνο. Έτσι επιλέξαμε να ξεκινήσουμε δείχνοντας μέσα απο εικόνες πως είναι για ένα παιδί να έχει Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) - διεθνώς Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD).
 Τα σκίτσα παρακάτω μας δείχνουν αυτό ακριβώς!
 1. Η ADD είναι πιο περίπλοκη από ό, τι οι περισσότεροι άνθρωποι νομίζουν.
 Caroline Kee / Via BuzzFeed
 Caroline Kee / Via BuzzFeed

Δεν ονομάζεται πάντα ADD. Στην πραγματικότητα, ταξινομείται ως (ADHD). Αλλά πολλοί άνθρωποι (συμπεριλαμβανομένων μερικών γιατρών) εξακολουθούν να αναφέρονται σε αυτήν ως ADD.

 2. Μπορείτε να εστιάσετε, αλλά υπάρχουν τόσα πολλά μικρά καθημερινά πράγματα που μπορεί να το αλλάξουν αυτό πολύ γρήγορα ...

 Caroline Kee / Via BuzzFeed

 3. Η ανάκτηση σκέψης όπως όταν απαντάτε σε μια ερώτηση ή  μιλάτε με κάποιον δεν είναι πολύ εύκολη.

  Caroline Kee / Via BuzzFeed

 4. Η ρουτίνα είναι εξαιρετικά σημαντική.

 Caroline Kee / Via BuzzFeed

 Caroline Kee / Via BuzzFeed

 5. Και, εντάξει ναι, ο ειρμός της σκέψης σας και η αφήγηση μιας ιστορίας μπορεί να προκαλέσει μια μικρή σύγχυση στους άλλους.

  Caroline Kee / Via BuzzFeed

 6. Σίγουρα, «οι περιοχές συμβάντων» ,  δεν είναι μεγάλες

 Caroline Kee / Via BuzzFeed


 Caroline Kee / Via BuzzFeed

 7. Οι αποφάσεις είναι συνήθως αρκετά περίπλοκες:

 Caroline Kee / Via BuzzFeed

 8. Και μπορεί να έχετε πολύ άγχος για πράγματα που φαίνονται απλά για τους περισσότερους ανθρώπους.

Caroline Kee / Via BuzzFeed 


9. Δεν μπορείτε πάντα να επιλέξετε, αυτό που το μυαλό σας αποφασίζει να επικεντρωθ
  Caroline Kee / Via BuzzFeed

 10. Η φαρμακευτική αγωγή μπορεί να βοηθήσει, αλλά όχι με τον τρόπο που οι περισσότεροι άνθρωποι υποθέτουν:


 Caroline Kee / Via BuzzFeed

 11. Όταν πρόκειται για την οργάνωσημπορεί να υπάρχει υπερβολικά ή καθόλου.


 Caroline Kee / Via BuzzFeed

 12. Μερικές φορές έχετε περισσότερες ιδέες από όσες μπορείτε να διαχειριστείτε.


  Caroline Kee / Via BuzzFeed

 13. Οι άνθρωποι με ADD δεν περιορίζονται μόνο σε ορισμένα επαγγέλματα.

 Caroline Kee / Via BuzzFeed

 14. Πηγαίνοντας για ύπνο, μπορεί να είναι ένας αγώνας.


 Caroline Kee / Via BuzzFeed

 15. Οι άνθρωποι με ADD είναι πολύ περίπλοκοι και ενστικτώδεις  είναι εύκολο να χαθείς μέσα στο κεφάλι κάποιου.

 Caroline Kee / Via BuzzFeed

  Caroline Kee / Via BuzzFeed

 16. Και έχει νόημα ο κόσμος όταν άλλοι άνθρωποι καταλαβαίνουν  αυτό:

 Caroline Kee / Via BuzzFeed

 17. Επειδή είστε ακριβώς όπως όλοι οι άλλοι. Ενώ ορισμένα πράγματα μπορεί να είναι λίγο πιο δύσκολο


  Caroline Kee / Via BuzzFeed

 Έχετε απίστευτες δυνάμεις, επίσης.



 Μετάφραση – Προσαρμογή: Γ. Σαββόπουλος

Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

Πρακτική άσκηση για άτομα με αναπηρίες (Αμειβόμενη)

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προάγει την ισότητα ευκαιριών και ενθαρρύνει την υποβολή αιτήσεων από γυναίκες και άνδρες με αναπηρίες για όλα τα προγράμματά του πρακτικής άσκησης. Το 2006, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έθεσε σε εφαρμογή, ως μέτρο θετικής δράσης, ειδικό πρόγραμμα πρακτικής άσκησης για άτομα με αναπηρίες.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προσφέρει αμειβόμενες περιόδους πρακτικής άσκησης σε άτομα με αναπηρίες, ως μέτρο θετικής δράσης που αποσκοπεί στη διευκόλυνση της ένταξης των ατόμων με αναπηρίες στον χώρο εργασίας.
Αυτές οι περίοδοι πρακτικής άσκησης απευθύνονται τόσο σε αποφοίτους πανεπιστημίων ή εξομοιούμενων σχολών, όσο και σε άτομα των οποίων οι τίτλοι σπουδών είναι κατώτεροι του πανεπιστημιακού επιπέδου. (Το άρθρο 18 των Εσωτερικών Διατάξεων σχετικά με τις Περιόδους Πρακτικής Άσκησης και τις Επισκέψεις Μελέτης στη Γραμματεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που αφορά τα ακαδημαϊκά προσόντα που απαιτούνται για αποδοχή σε αμειβόμενη περίοδο πρακτικής άσκησης δεν εφαρμόζεται σε αυτό το πρόγραμμα.)
Ο κύριος στόχος του προγράμματος είναι να προσφέρει σε ορισμένα άτομα με αναπηρία μια εποικοδομητική και πολύτιμη εργασιακή εμπειρία και μια ευκαιρία να εξοικειωθούν με τις δραστηριότητες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Οι περίοδοι αμειβόμενης πρακτικής άσκησης έχουν διάρκεια πέντε μηνών, μη δυνάμενη να παραταθεί. Επισημαίνεται ότι οι περίοδοι πρακτικής άσκησης δεν παρέχουν στους ασκούμενους δικαίωμα για περαιτέρω απασχόληση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Οι υπάλληλοι προσλαμβάνονται κατόπιν διαγωνισμών που οργανώνονται από την EPSO• οι συμβασιούχοι υπάλληλοι απασχολούνται βάσει των προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος που δημοσιεύει η EPSO.
Οι περίοδοι άσκησης είναι δύο και ξεκινούν:
  • 1η Μαρτίου
  • 1η Οκτωβρίου
Οι προθεσμίες εγγραφής είναι:
  • 15 Aυγούστου – 15 Οκτωβρίου μεσάνυχτα για την πρώτη περίοδο (1η Μαρτίου)
  • 15 Μαρτίου – 15 Μαΐου μεσάνυχτα για τη δεύτερη περίοδο (1η Οκτωβρίου)
Όσοι υποβάλλουν αίτηση για το πρόγραμμα αυτό πρέπει:
  • να έχουν την ιθαγένεια ενός κράτους μέλους της ΕΕ ή μιας υποψήφιας προς ένταξη χώρας•
  • να είναι ηλικίας άνω των 18 ετών κατά την ημερομηνία έναρξης της περιόδου άσκησης•
  • να έχουν άριστη γνώση μίας από τις επίσημες γλώσσες της ΕΕ και επαρκή γνώση μιας δεύτερης•
  • να μην έχουν μετάσχει σε άλλη αμειβόμενη περίοδο πρακτικής άσκησης και να μην έχουν απασχοληθεί επ” αμοιβή για διάστημα μεγαλύτερο των τεσσάρων συνεχών εβδομάδων σε ευρωπαϊκό θεσμικό όργανο ή σε βουλευτή ή πολιτική ομάδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου•
  • να είναι σε θέση να πιστοποιήσουν ότι έχουν κάποια/ες αναπηρία/ες (ιατρικό πιστοποιητικό ή κάρτα / πιστοποιητικό αναπηρίας που έχει εκδοθεί από εθνική αρχή).
Εάν επιλεγείτε, θα σας ζητηθούν τα κατωτέρω έγγραφα ως δικαιολογητικά:
  • υπογεγραμμένο έντυπο αίτησης (εκτυπώστε την αίτησή σας αφού την επικυρώσετε)
  • φωτοτυπία διαβατηρίου ή αστυνομικής ταυτότητας
  • φωτοτυπία του τελευταίου πιστοποιητικού σπουδών σας ή του πανεπιστημιακού πτυχίου (ή πτυχίων), εάν υπάρχει
  • συστατική επιστολή υπογεγραμμένη από διδάσκοντα σε πανεπιστήμιο ή άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα ή επιστολή από επαγγελματία που είναι σε θέση να παράσχει αντικειμενική αξιολόγηση των ικανοτήτων σας
  • έγγραφο που να πιστοποιεί την/ις αναπηρία/ες σας, αναγνωρισμένο σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σε υποψήφια προς ένταξη χώρα.
Εάν ενδιαφέρεσθε για μια περίοδο αμειβόμενης πρακτικής άσκησης της κατηγορίας αυτής, παρακαλείσθε να διαβάσετε την περιγραφή του Προγράμματος Πρακτικής Άσκησης για άτομα με αναπηρίες, Εσωτερικές Διατάξεις σχετικά με τις Περιόδους Άσκησης και τις Επισκέψεις Μελέτης στη Γραμματεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τις Πρακτικές πληροφορίες – Βρυξέλλες/Λουξεμβούργο.


Επισημαίνεται ότι θέσεις για περιόδους πρακτικής άσκησης υπάρχουν κυρίως στις Βρυξέλλες και στο Λουξεμβούργο, δεδομένου ότι ορισμένα από τα Γραφεία Πληροφοριών στα κράτη μέλη μπορεί να μην είναι σε θέση να προσφέρουν τις ειδικές προσαρμογές που απαιτούνται για την προσβασιμότητα.

Το Γραφείο στην Ελλάδα είναι πλήρως προσαρμοσμένο στις ανάγκες ατόμων με αναπηρία.

Εδώ μπορείτε να βρείτε το υπόδειγμα της αίτησης που θα χρειαστεί να υποβάλετε:


Εάν χρειάζεσθε την αίτηση υποψηφιότητας σε άλλο μορφότυπο, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Γραφείο Περιόδων Πρακτικής Άσκησης με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, διευκρινίζοντας το αίτημά σας (π.χ. στοιχεία μεγάλου μεγέθους ή Μπράιγ).
Traineeships Office 


Παρακαλείσθε να σημειώσετε ότι κάθε πληροφορία που θα δώσετε σχετικά με την αναπηρία σας θα χρησιμοποιηθεί μόνον εντός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και μόνο με σκοπό να διαρρυθμισθεί ο χώρος εργασίας ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας και να διευκολυνθείτε στην αναζήτηση προσβάσιμης κατοικίας, μεταφορών και αρωγής.

Για περισσότερες πληροφορίες αλλά και για να υποβάλετε ηλεκτρονικά την αίτησή σας, επισκεφθείτε τη σελίδα του ΕΚ :


Σάββατο 8 Αυγούστου 2015

On line διαδραστική εφαρμογή για την εκμάθηση της Νοηματικής Γλώσσας







Το Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο Κωφών – Βαρηκόων Θεσσαλονίκης υλοποίησε και λειτουργεί στην ιστοσελίδα του, online διαδραστική εκπαιδευτική εφαρμογή, τύπου ψηφιακού λεξικού Νοηματικής. Η εφαρμογή αναπτύσσεται και εξελίσσεται συνεχώς και διορθώνεται ως προς το περιεχόμενο της. Παρέχει την δυνατότητα αναζήτησης λέξεων με πληκτρολόγηση και φιλτράρισμα των λέξεων ανάλογα με αυτό που ο χρήστης πληκτρολογεί. Έχει ταξινομημένες λέξεις ανά κατηγορία, έχει αλφαβητικά ταξινομημένες λέξεις και αντιστοίχηση λέξεων με εικόνες. Με τον τρόπο αυτό βοηθούνται και παιδιά μικρότερης ηλικίας, τα οποία δεν είναι σε θέση ακόμη να διαβάζουν, ώστε να συνδέσουν λέξεις με αντικείμενα και νοήματα.

Για κάθε λέξη εκτός από την απόδοσή της με νόημα, υπάρχει και αντίστοιχο βίντεο με το οποίο αποδίδεται η προφορά και η άρθρωσή της. Υπάρχει η δυνατότητα κάθε χρήστης να επιλέγει τον τρόπο με τον οποίο θέλει να εργαστεί. Π.χ. Νόημα και άρθρωση μαζί, μόνο νόημα, μόνο άρθρωση.

Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική εφαρμογή απευθύνεται σε:
  • παιδιά κωφά ή βαρήκοα μικρής ηλικίας (και κατ’ επέκταση στους γονείς τους), τα οποία δεν γνωρίζουν ανάγνωση. Με το λεξικό αυτό θα έχουν ένα διαδραστικό – εποπτικό εργαλείο στην διάθεσή τους, το οποίο θα τους βοηθήσει να μάθουν και να δουλέψουν με το βασικό λεξιλόγιο της Νεοελληνικής Γλώσσας, καθώς και με τον τρόπο με τον οποίο η κάθε λέξη αποδίδεται σε γραπτό λόγο, προφορικό λόγο και στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ). Σημαντικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά αυτά θα δουλέψουν, παίζει η σύνδεση της κάθε λέξης με μία αντιπροσωπευτική εικόνα.
  • άτομα Κωφά ή Βαρήκοα μεγαλύτερης ηλικίας. Στα άτομα αυτά δίνεται η δυνατότητα να εξασκηθούν στον τρόπο με τον οποίο αποδίδονται, είτε σε γραπτό λόγο, είτε σε προφορικό λόγο, είτε σε Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ), ένα σύνολο από λέξεις του συγκεκριμένου λεξικού.
  • άτομα που ενδιαφέρονται να μάθουν νοηματική. Το λεξικό αυτό θα αποτελέσει ένα βασικό εργαλείο μελέτης και αναφοράς, για τα πρώτα τουλάχιστον βήματά τους στον χώρο της ΕΝΓ.
    σε οποιοδήποτε άτομο, το οποίο δεν γνωρίζει νοηματική γλώσσα. Με το λεξικό αυτό θα του δοθεί
  • η δυνατότητα να κατανοήσει και να αντιληφθεί τον τρόπο επικοινωνίας των κωφών και βαρήκοων.
 http://gym-ekv-thess.thess.sch.gr

Πηγή: socialpolicy.gr  / www.4disabled.gr
 

Τετάρτη 8 Ιουλίου 2015

Εκπληκτικό βίντεο για τη διαφορετικότητα: «Η επόμενη μέρα»



Περίμενα να τελειώσουν οι μαθητές/τριές μου τη σχολική τους χρονιά και μετά να παρουσιάσω την ταινία τους «Η Επόμενη Μέρα» η οποία ανέβηκε εδώ και μέρες στο κανάλι του Διαγωνισμού «Ένας πλανήτης, μια ευκαιρία» στο YOU TUBE αλλά σεβόμενη πάνω από όλα τα παιδιά μου που ακόμα ήταν μαθητές Δημοτικού και παρόλο που οι γονείς γνώριζαν τον όρο αυτό, δεν ήθελα να γίνει όσο βρίσκονταν ακόμα στο σχολείο .Η ταινία μας έλαβε το 3ο Βραβείο καλύτερης ταινίας στο διαγωνισμό τον οποίο συνδιοργανώνει με σειρά όπως παρουσιάστηκε στα βραβεία: η Διεύθυνση Α/θμιας εκπαίδευσης Ν.Σερρών» το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, η Ε.Ρ.Τ και η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση και Ψηφιακά Μέσα και πιστεύω ότι αυτό που πραγματικά έδωσαν οι μαθητές μου και οι μαθήτριές μου, είναι η προσπάθειά τους να μεταφέρουν σε αυτό τον πλανήτη,σε αυτή την γη των ανθρώπων το μήνυμα πως όλοι δικαιούμαστε μια ευκαιρία..

Το σενάριο της ταινίας δημιουργία των ίδιων των παιδιών με μια ελάχιστη πραγματικά συμβολή από μένα το οποίο δημιουργήθηκε μετά από πολύ δουλειά καθώς προηγήθηκαν δραστηριότητες μέσα που είχαν ενταχθεί είτε στην ευέλικτη είτε συμπλήρωναν τη διδασκαλία πχ του μαθήματος της γλώσσας μας (επιχειρηματολογία,Αγχιμαχίες(debate), θεατρικό παιχνίδι,ανάλυση ταινιών,κλπ) είναι πραγματικά ανθρώπινο. Γιατί μπορεί να ανήκει ως ταινία στο είδος μυθοπλασία αλλά η ιστορία που πραγματεύεται είναι αληθινή πέρα για πέρα.

Ένα ατύχημα -που απευχόμαστε- αν συμβεί δυστυχώς μπορεί να αλλάξει ξαφνικά τη ζωή ενός παιδιού.Ένα παιδί ,ένας ενήλικας ένας οποιοσδήποτε από εμάς μπορεί σε μια «κακιά» στιγμή να γίνει ΑμεΑ..Σε τι όμως τον διαφοροποιεί αυτό?Έπαψε να είναι άνθρωπος με αισθήματα και να πονάει? Να γελάει αλλά και να λυπάται?Να απογοητεύεται αλλά και να χαίρεται? ΟΧΙ.

Και όμως ο κόσμος μας δεν είναι για όλους μας ίδιος δυστυχώς ,και δεν δίνει σε όλους τις ίδιες ευκαιρίες για ζωή αλλά και ποιότητα ζωής..Και από εμάς εξαρτάται να τον φτιάξουμε..Και αυτό το μήνυμα θέλησαν και θέλουν να σας περάσουν οι μαθητές μου.. Απλά στηρίξτε κάθε προσπάθεια που οδηγεί στην ισονομία και στην κοινωνική Δικαιοσύνη.Γιατί τότε πραγματικά θα χουμε τον κόσμο που όλοι μας ονειρευόμαστε..

Ευχαριστούμε την κριτική επιτροπή του Διαγωνισμού που μας επέλεξε για το 3ο Βραβείο ανάμεσα σε πάνω από 270 ταινίες,το Ειδικό Σχολείο Αλεξάνδρειας και τους μαθητές του που μας ενέπνευσαν για το σενάριο και ελπίζουμε να ξέρουν πως πάντα θα μαστε δίπλα τους , το ΝΙFF που μας στήριξε και φυσικά τους γονείς που ήταν δίπλα μας.ΧΩΡΙΣ ΕΣΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΦΤΑΝΑΜΕ ΕΔΏ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΣΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΜΑΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ..ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ..


Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

Εγκύκλιος για την Παράλληλη Στήριξη μαθητών, την στήριξη μαθητών από Ειδικό Βοηθό, την στήριξη μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται (Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό)και την στήριξη μαθητών από Σχολικό Νοσηλευτή για το Διδακτικό Έτος 2015-2016

Η εγκύκλιος για την Παράλληλη Στήριξη μαθητών
Η αίτηση για έγκριση και παροχή νέας παράλληλης στήριξης υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από το γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής στο σχολείο μέχρι την 20η Οκτωβρίου 2015
Σύμφωνα με την εγκύκλιο:
1) Η αίτηση για έγκριση και παροχή νέας παράλληλης στήριξης υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από το γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής στο σχολείο μέχρι την 20η Οκτωβρίου 2015.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 1η: Δεν θα γίνονται δεκτές αιτήσεις, οι οποίες θα υποβληθούν, πριν την ημερομηνία πρώτης εγγραφής του μαθητή ή της εγγραφής στην επόμενη τάξη.
2) Με την αίτηση του για παροχή νέας παράλληλης στήριξης ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση του οικείου ΚΕΔΔΥ (οικείο ΚΕΔΔΥ εννοείται το ΚΕΔΔΥ της περιοχής του σχολείου φοίτησης).
Αρμόδιο όργανο για την εισήγηση παράλληλης στήριξης είναι αποκλειστικά το ΚΕΔΔΥ. Στη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να αναφέρονται και οι ώρες της παράλληλης στήριξης καθώς και αν αυτή θα γίνεται σε μόνιμη και καθημερινή βάση.
3) Σε περίπτωση που στο σχολείο λειτουργεί τμήμα ένταξης ή στην περιοχή ευθύνης του ΚΕΔΔΥ υπάρχει Ειδικό Σχολείο τότε η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδικότερη αιτιολογία, δηλαδή να εξειδικεύει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή καθώς και τους λόγους για τους οποίους δεν κρίνεται κατάλληλη η ένταξη του μαθητή στο τμήμα ένταξης ή η φοίτησή του στο Ειδικό Σχολείο.
4) Η Διεύθυνση του σχολείου διαβιβάζει( μέσω της αντίστοιχης Διεύθυνσης Εκπ/σης) τις υποβληθείσες αιτήσεις μαζί με βεβαίωση εγγραφής ή φοίτησης κάθε μαθητή στο συγκεκριμένο σχολείο στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ , τμήμα Α΄ (Ανδρέα Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 15180, Μαρούσι ).
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 2η : στη βεβαίωση φοίτησης να αναγράφεται η τάξη στην οποία θα φοιτήσει ο μαθητής το Σεπτέμβριο του 2015.
Εκπρόθεσμες αιτήσεις δεν θα γίνονται δεκτές (εμπρόθεσμες είναι οι αιτήσεις, οι οποίες έχουν στη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ , στη βεβαίωση φοίτησης και στην αίτηση του γονέα ημερομηνία μέχρι και την 20η Οκτωβρίου 2015).
5) Η παράλληλη στήριξη των μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες παρέχεται μόνο από εκπαιδευτικό (μόνιμο η αναπληρωτή )του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Σε περίπτωση διαφωνίας γονέα ή κηδεμόνα των μαθητών και οικείου ΚΕΔΔΥ, αποφασίζει η Δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ ,της οποίας η απόφαση είναι οριστική και θα πρέπει να είναι αιτιολογημένη .
ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Οι εγκεκριμένες αιτήσεις Παράλληλης Στήριξης προηγουμένων ετών, για μαθητές, που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, καθώς και για μαθητές με κάθε άλλη αναπηρία ή ειδική εκπαιδευτική ανάγκη, ανανεώνονται αυτόματα.
Απαραίτητα δικαιολογητικά για την ανανέωση των εγκεκριμένων αιτήσεων Παράλληλης Στήριξης είναι τα εξής:
1) Σχετική εισήγηση του οικείου ΚΕΔΔΥ
2) Αίτηση με τη σύμφωνη γνώμη του γονέα ή κηδεμόνα.
Σε περίπτωση διαφωνίας γονέα ή κηδεμόνα των μαθητών και οικείου ΚΕΔΔΥ, αποφασίζει η Δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ ,η οποία πρέπει να είναι αιτιολογημένη και η απόφαση είναι οριστική.
Τα παραπάνω δικαιολογητικά οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, μαζί με τις εισηγήσεις του οικείου ΚΕΔΔΥ και τις βεβαιώσεις φοίτησης των μαθητών, τις αποστέλλουν στην αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης
Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους ο γονέας ή ο κηδεμόνας του μαθητή έχει την δυνατότητα με έγγραφη αίτησή του να ζητήσει την διακοπή της Παράλληλης Στήριξης την οποία ο Διευθυντής της οικείας σχολικής μονάδας οφείλει να διαβιβάσει στην αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης η οποία με την σειρά της ενημερώνει την Υπηρεσία μας.
Οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλουν να στείλουν στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ τις σχετικές εισηγήσεις των ΚΕΔΔΥ καθώς και τα στοιχεία των μαθητών, για τους οποίους ανανεώνεται η Παράλληλη Στήριξη το δυνατόν συντομότερα. Στα στοιχεία αυτά θα πρέπει να αναφέρεται απαραίτητα:
α) ο αριθμός πρωτοκόλλου της Υπουργικής Απόφασης έγκρισης του προηγούμενου έτους
β) η τάξη, στην οποία θα φοιτήσει ο μαθητής τον Σεπτέμβριο του 2015.
Σημειώνεται ότι οι Επισημάνσεις 1) και 2) του Κεφαλαίου Α΄ «έγκριση νέας παράλληλης στήριξης» ισχύουν και για τις ανανεώσεις παράλληλων στηρίξεων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
Στήριξη σε μαθητές για θέματα αυτοεξυπηρέτησης (Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό)
Για θέματα αυτοεξυπηρέτησης, καθημερινής διαβίωσης και λειτουργικών διευκολύνσεων των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι διατάξεις του άρθρου 6 § 2 του ν.3699/2008(ΦΕΚ 199Α) προβλέπουν τη στήριξη από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(Ε.Β.Π.).
Απαραίτητα δικαιολογητικά για έγκριση Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού:
1) Η αίτηση για έγκριση και παροχή στήριξης από Ε.Β.Π. σε μαθητές που χρειάζονται βοήθεια στην αυτοεξυπηρέτηση, υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής έως και την λήξη του διδακτικού έτους 2015-2016 .
2) Με την αίτησή του για παροχή στήριξης από Ε.Β.Π., ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση από το οικείο ΚΕΔΔΥ ή ή από Δημόσιο Νοσοκομείο.
3) Οι ανωτέρω αιτήσεις, οι γνωματεύσεις καθώς και οι βεβαιώσεις εγγραφής ή φοίτησης, διαβιβάζονται από τη Δ/νση του σχολείου στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ , μέσω της αντίστοιχης Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης αμέσως μετά την υποβολή της αίτησης.
4) Δεν δύναται να εγκριθεί για τον ίδιο μαθητή ταυτόχρονα η παροχή παράλληλης στήριξης από εκπαιδευτικούς και στήριξης από Ε.Β.Π.
5) Σε περίπτωση που στο ίδιο σχολείο εγκριθεί στήριξη με Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό για δύο μαθητές, τότε το ΚΕΔΔΥ με εισήγησή του θα μπορεί να προβλέπει την κάλυψη των αναγκών των μαθητών αυτών από το ίδιο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ ΄
Στήριξη μαθητών από Σχολικό Νοσηλευτή.
Προβλέπεται επίσης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 16 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013, η δυνατότητα Στήριξης μαθητών από Σχολικό Νοσηλευτή.
Απαραίτητες προϋποθέσεις για την έγκριση της Στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή είναι οι εξής:
1) Αίτηση του γονέα ή κηδεμόνα του μαθητή στο σχολείο φοίτησης,
2) Βεβαίωση εγγραφής ή φοίτησης του μαθητή στο σχολείο (θα πρέπει να αναφέρεται η τάξη, στην οποία θα φοιτήσει ο μαθητής τον Σεπτέμβριο του 2015)
3) Γνωμάτευση από Δημόσιο Νοσοκομείο.
Τα δικαιολογητικά αποστέλλονται από τον Διευθυντή του Σχολείου στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ., μέσω των αρμοδίων Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄
Στήριξη μαθητών από Ειδικό Βοηθό (που διαθέτει η οικογένεια του μαθητή)
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ 18 του άρθρου 28, του ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193Α) η υποστήριξη του μαθητή μπορεί να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό (ιδιώτη) που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων.
Απαραίτητες προϋποθέσεις για την έγκριση της Στήριξης των μαθητών από ειδικό βοηθό (ιδιώτη) είναι:
1) Αίτηση του γονέα ή κηδεμόνα προς τη Διεύθυνση του Σχολείου.
2)Οποιοδήποτε δικαιολογητικό κρίνει ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου εγγραφής ,τα οποία θα καταγραφούν σε πρακτικό.
3) Σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή του Σχολείου φοίτησης και του Συλλόγου Διδασκόντων.
Σύμφωνα με το παραπάνω άρθρο δεν τίθεται προθεσμία για την έγκριση της υποστήριξης από ειδικό Βοηθό και ο Διευθυντής του Σχολείου θα πρέπει να γνωστοποιεί την ύπαρξη του ειδικού βοηθού στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης που υπάγεται το σχολείο φοίτησης του μαθητή.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
1) Υποχρεούνται οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σχετικά με την παροχή παράλληλης στήριξης και οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σχετικά με την παροχή Ε.Β.Π και Σχολικού Νοσηλευτή να αποστείλουν πλήρη τον φάκελο του μαθητή (με όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά).
2) Τρόπος αποστολής : οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να αποστέλλουν σε διαφορετικούς πίνακες, ομαδοποιημένα:
α) τις νέες αιτήσεις για έγκριση παράλληλης στήριξης
και
β) τις ανανεώσεις των παράλληλων στηρίξεων
3) Σε αλλαγή σχολικής βαθμίδας υποχρεωτικά (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό , Γυμνάσιο ) και σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 17 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013 ισχύει ότι : « Όλες οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ και των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων για οποιονδήποτε λόγο, έχουν μόνιμη ισχύ. Κατ’ εξαίρεση, οι προτάσεις για κατάλληλο πλαίσιο φοίτησης, για παροχή παράλληλης στήριξης, για κατ’ οίκον διδασκαλία, για παροχή ειδικού βοηθού, για καθορισμό εξατομικευμένου προγράμματος, καθώς και αυτές που αφορούν σε αλλαγή σχολικής βαθμίδας, θα επανακαθορίζονται σε χρονικά διαστήματα, που θα προκύπτουν υποχρεωτικά με τη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ.»
α) Ως εκ τούτου σε όλες τις γνωματεύσεις παράλληλης στήριξης που αφορούν σε αλλαγή σχολικής βαθμίδας, θα πρέπει να αναγράφεται ημερομηνία επαναξιολόγησης. Σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να ειδοποιηθούν οι γονείς-κηδεμόνες από τα οικεία ΚΕΔΔΥ για τον χρόνο επαναξιολόγησης και οπωσδήποτε μέχρι την 20η -10-2015.
β) Επίσης, θα πρέπει να ειδοποιηθούν οι γονείς-κηδεμόνες των μαθητών οι οποίοι έχουν γνωμάτευση
για παράλληλη στήριξη για τον χρόνο επαναξιολόγησης από τα οικεία ΚΕΔΔΥ.
4) Σε περίπτωση που υπάρχει γνωμάτευση για παράλληλη στήριξη προηγούμενων ετών και δεν υπήρξε σχετικό αίτημα έγκρισής της - χωρίς να αφορά και ταυτόχρονη αλλαγή σχολικής βαθμίδας - απαιτείται εισήγηση του ΚΕΔΔΥ παρόλο που συγκαταλέγεται στις «νέες παράλληλες στηρίξεις»
5) Όλα ανεξαιρέτως τα έγγραφα, τα οποία αφορούν στο Πρόγραμμα Παράλληλης Στήριξης από εκπαιδευτικό και στο Πρόγραμμα Στήριξης από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και στο Πρόγραμμα Στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή, θα πρέπει υποχρεωτικά να φέρουν στο υποσέλιδο κάθε σελίδας του εγγράφου το λογότυπο του ΕΣΠΑ (Βλ. συνημμένο έγγραφο). Σε αντίθετη περίπτωση, τα έγγραφα, χωρίς το συγκεκριμένο λογότυπο του ΕΣΠΑ, δεν θα λαμβάνονται υπ’ όψιν. Τα έγγραφα, τα οποία απαιτείται να φέρουν το λογότυπο του ΕΣΠΑ είναι τα εξής:
α) H αίτηση του γονέα
β) Η βεβαίωση φοίτησης
γ)Η εισήγηση του ΚΕΔΔΥ
δ)Το διαβιβαστικό του Σχολείου Φοίτησης του μαθητή
ε)Το διαβιβαστικό της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης
στ)Το διαβιβαστικό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ: http://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/parallhlh_sthrixi.pdf

Τετάρτη 10 Ιουνίου 2015

ΑμεΑ ζωγραφίζουν με τη δύναμη του μυαλού τους


Ένα ενδιαφέρον πείραμα πραγματοποιήθηκε για τη μελέτη της δημιουργικότητας και της δύναμης των εγκεφαλικών κυμάτων. Στο project «Mind Art» του Κινέζου καλλιτέχνη Jody Xiong συμμετείχαν 16 άτομα με αναπηρία, άνδρες και γυναίκες, που με τη βοήθεια ενός ακουστικού, που μπορούσε να διαβάζει τα εγκεφαλικά κύματα, δημιούργησαν όμορφα έργα τέχνης.

Οι συμμετέχοντες στην αρχή επέλεγαν τα χρώματα για το έργο τους, τα οποία τοποθετούνταν μέσα σε μπαλόνια. Στη συνέχεια τα μπαλόνια έπαιρναν τη θέση τους μπροστά στους καμβάδες. Ηλεκτρικά σήματα που παράγονταν από τη συγκέντρωση και τη σκέψη των συμμετεχόντων πυροδοτούσαν τους πυροκροτητές, έσκαγαν τα μπαλόνια και το χρώμα απελευθερώνοταν πάνω στους καμβάδες. Το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό.