Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Η κρίση των Ιμίων σαν...

Η κρίση των Ιμίων κορυφώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της 31ης Ιανουαρίου 1996, σε μια εποχή που η κυβέρνηση Σημίτη έκανε τα πρώτα της βήματα, φέρνοντας Ελλάδα και Τουρκία στα πρόθυρα ένοπλης αντιπαράθεσης.
Το επεισόδιο εντάσσεται στο πλαίσιο των ελληνο- τουρκικών διαφορών στο Αιγαίο, που εμφανίσθηκαν δυναμικά στο προσκήνιο μετά τη Μεταπολίτευση. Η Ελλάδα αναγνωρίζει ως μόνη διαφορά της με τη γείτονα την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας, ενώ η Τουρκία θέτει τα θέματα του εναερίου χώρου (αναγνωρίζει 6 και όχι 10 μίλια), του FIR Αθηνών, της αποστρατιωτικοποίησης των νήσων του Αιγαίου και με την κρίση των Ιμίων το καθεστώς κάποιων βραχονησίδων («Γκρίζες Ζώνες»).
Τα Ίμια (Καρντάκ στα τουρκικά) είναι δύο μικρές ακατοίκητες βραχονησίδες μεταξύ του νησιωτικού συμπλέγματος των Δωδεκανήσων και των νοτιοδυτικών ακτών της Τουρκίας. Απέχουν 3,8 ναυτικά μίλια από το Μποντρούμ (Αλικαρνασσός) της Τουρκίας, 5,5 ν.μ. από την Κάλυμνο και 2,5 ν.μ. από το πλησιέστερο ελληνικό έδαφος, τη βραχονησίδα Καλόλιμνος.
Τα Ίμια παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα από την Ιταλία το 1947 με τη Συνθήκη των Παρισίων, ακολουθώντας την ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Το Τουρκικό κράτος είχε αποδεχτεί το καθεστώς επικυριαρχίας της Ελλάδας στα νησιά αυτά. Η αμφισβήτηση της ελληνικότητας των Ιμίων ξεκίνησε από ένα ναυτικό ατύχημα που συνέβη στις 25 Δεκεμβρίου 1995. Οι Τούρκοι προσπάθησαν να εφαρμόσουν για την περίσταση τη δική τους ερμηνεία στη Συνθήκη της Λωζάνης (1923), με την οποία είχαν παραχωρηθεί τα Δωδεκάνησα στην Ιταλία στο σύνολό τους και όχι ονομαστικά, και να αμφισβητήσουν την ελληνική κυριαρχία κάποιων βραχονησίδων.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/articles/209#ixzz2JaEMfKJD

Στη συνέχεια σας παραθέτω κομμάτι ιστορικής αφήγησης που θα μιλήσει στη καρδιά σας:

Παγωμένο βράδυ σ' ένα μικρό, αλλά εξόχως σημαντικό νησί του Αιγαίου. Ο διοικητής, πάνω ψηλά στον ξύλινο εξώστη του μοναστηριού που στεγαζόταν το διοικητήριο, άναψε τσιγάρο. Η αναφορά ότι είχε ολοκληρωθεί, άπαντες, εξόν τις ενέδρες, παρόντες. Ξερόβηξε και φώναξε "Γιοι μου!" απευθυνόμενος στους φαντάρους του που ήταν παραταγμένοι κάτω στο πλακόστρωτο. Η σιωπή που 'πεσε ήταν λες κι είχε φουντάρει τριαξονικό από γέφυρα. Μια τζούρα ακόμα κι επανέλαβε, "Γιοι μου!" και συνέχισε με τρεμάμενη φωνή, "απόψε είσαστε όλοι σας οι γιοι που θα 'θελε να 'χει κάθε πατέρας" κι έπειτα κι άλλη σιωπή, μεγάλη σιωπή. "Ρε μαλάκες, κλαίει", είπε ο Κρητίκαρος στους διπλανούς του, "ο δίκας κλαίει" κι έπειτα είδαν την πορτοκαλιά καύτρα να φουντώνει και πάλι απο 'κει πάνω ψηλά. "Απόψε, το λοιπόν, είμαι ο πατέρας σας και σεις παλικάρια μου είστε ο Λεωνίδας, ο Παλαιολόγος, ο Κολοκοτρώνης, ο Καραϊσκάκης, ο Παπαφλέσσας, ο Νικηταράς, ο Βελισσαρίου, διαλέχτε και πάρτε, φτάνουν για όλους σας. Σαν πατέρας σας, λοιπόν, ΕΝΑ μονάχα σας ζητάω: τρέχτε όσο δεν τρέξατε ποτέ, φροντίστε ο ένας τον άλλον όπως δεν φροντίσατε τον εαυτό σας τον ίδιο, σημαδέψτε σαν να 'ναι κάθε σφαίρα η τελευταία. Με 2 λεξεις: ΓΑΜΗΣΤΕ ΤΟΥΣ!"
Γέλια, γέλια πολλά και ουρλιαχτά απόκοσμα και σφυρίγματα και τραγούδια.
Και κείνοι έτρεξαν όπως δεν έτρεξαν ποτέ. Παιδιά που δε σου γέμιζαν το μάτι, μισοριξιές να κουβαλάνε πυρομαχικά για 5, να ζητάνε κι άλλα, να προπορεύονται σαν ελάφια με το MG3 στον ώμο να ζυγίζει ενα δράμι, ο "γιωτάς" να 'χει κολλήσει το "αγρίμια κι αγριμάκια μου" από τον θεόρατο Κρητίκαρο και να ξελαρυγγιάζεται. "Ανάθεμα σε μούσκαρε" να του λέει εκείνος που δεν τον ακούγανε οι διπλανοί του να τους λέει τι του 'πε ο αδελφός του στο καρτοτηλέφωνο, που 'τανε σμηνίτης στη Σούδα. Πως φορτώνανε τους "κουρσάρους" τίγκα στη μπόμπα και πως οι ημίθεοι πιλότοι τους χαιρετάγανε και τους φιλάγανε έναν-έναν και τους υπογράφανε πάνω στα τζόκεϊ.
Και φρόντισαν τα αδέλφια τους περισσότερο κι από την πάρτη τους. "Λουφαδόροι" και "βύσματα" να τσακώνονται ποιός θα βοηθήσει τον δίπλα με τον όλμο ή το πολυβόλο και ο "εβραίος" να κάνει πάσα τα τσιγάρα δίχως καν να του τα ζητήσουν. Και φτάσανε στις ενέδρες τους στο μισό χρόνο από τον προβλεπόμενο, και στήσανε τα όπλα τους στους τομείς τους και σημαδέψανε σα να 'τανε η σφαίρα η τελευταία. Αλλά οι οχτροί δεν φάνηκαν...

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Οι Τρεις Ιεράρχες και η παιδεία...

Τον ενδέκατο αιώνα, την εποχή του αυτοκράτορα Αλεξίου Κομνηνού, καθιερώθηκε ο κοινός εορτασμός τριών μεγάλων Πατέρων της Εκκλησίας, του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, και του Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου, Αρχιεπισκόπου Καισαρείας Καππαδοκίας, για να τιμηθεί η υπέρτατη προσφορά τους στην παιδεία, η ακλόνητη και θερμουργός πίστη πρός τον Θεό και η απαράμιλλη ποιμαντορική και φιλανθρωπική τους δράση.
Από τότε επικράτησε εθιμοτυπικά η εορτή των Τριών Ιεραρχών να σχετίζεται με την παιδεία και τα ελληνικά γράμματα, έθος που συνεχίστηκε και κατά τη περίοδο της Τουρκοκρατίας, οπότε και πήρε εθνικό χαρακτήρα. Στους Τούρκους εμφανιζόταν ως θρησκευτική εορτή και ημέρα εξέτασης της προόδου των μαθητών, αλλά ουσιαστικά οι παπάδες-δάσκαλοι καλλιεργούσαν στα Ελληνόπουλα τον πόθο για ελευθερία.
Μετά την απελευθέρωση αναγνωρίστηκε επίσημα ως η πιό λαμπρή εορτή των ελληνικών σχολείων και της εκπαίδευσης γενικότερα, πρώτα από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, με απόφαση της Συγκλήτου το σχολικό έτος 1843-44, και αργότερα πια νομοθετικά από την ελληνική πολιτεία.
Στα στενά όρια ενός άρθρου δεν είναι δυνατόν να παρουσιάσουμε με πληρότητα το πολυσχιδές έργο καί την τεράστια προσφορά των Τριών Ιεραρχών, γι’ αυτό και θα παρουσιάσουμε μόνο μερικά και κυρίως πρακτικά σημεία από τη σχέση τους με την παιδεία και την παιδαγωγία των νέων.
Και οι τρείς μεγάλοι Πατέρες από την παιδική τους ηλικία αγάπησαν ολόψυχα την παιδεία, αναζήτησαν τη γνώση και αφιερώθηκαν με ζήλο στην επιστήμη.
treis_ierarxes.jpg
Ο Μέγας Βασίλειος μετά τα εγκύκλια μαθήματα που έλαβε από τον πατέρα του, σπούδασε στις περίφημες σχολές της Καισάρειας και αργότερα έκανε ανώτερες σπουδές στην Κωνσταντινούπολη. Το 351 μ.Χ. μετέβη στην Αθήνα, όπου σπούδασε ρητορική, φιλοσοφία, διαλεκτική, αστρονομία, γεωμετρία και ιατρική.
Στα έργα του αργότερα και κυρίως στην Εξαήμερό του, φανερώνει την αριστοτεχνική χρήση του ελληνικού λόγου και την εκπληκτική γνώση των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων και των επιστημονικών δεδομένων της εποχής του.
Ο Άγιος Γρηγόριος διδάχθηκε τα εγκύκλια γράμματα μάλλον στη Ναζιανζό και συνέχισε τις σπουδές του στην Καισάρεια, στην Αλεξάνδρεια και στην Αθήνα. Στην Αθήνα υπήρξε συμφοιτητής με τον Μέγα Βασίλειο και σπούδασε με ξεχωριστό ζήλο φιλοσοφία, ρητορική, μουσική, αστρονομία και γεωμετρία. Εντυπωσίασε τόσο πολύ τους καθηγητές του, ώστε, μετά το πέρας των σπουδών του, τον εξανάγκασαν να παραμείνει στην Αθήνα και να διδάξει φιλοσοφία και ρητορική. Αναδείχθηκε απαράμιλλος χειριστής της αττικής διαλέκτου, μεγάλος ποιητής και συγγραφέας και σαγηνευτικός ομιλητής.
AgioiTreisIerarxes2.jpgΟ Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος εξαίρει την αξία της αρχαίας ελληνικής παιδείας, συμβουλεύοντας τους νέους της εποχής του να διαβάζουν τα πάντα, αλλά να απορρίπτουν όλα τα της ειδωλολατρίας και μάλιστα ορίζει και τον τρόπο αγωγής, τον τρόπο δηλαδή με τον οποίο ο χριστιανός θα έχει την αρχαία γραμματεία ως διδάσκαλο, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα τον αδελφό του Μεγάλου Βασιλείου, τον Καισάριο. Ο Καισάριος επιζήτησε κάθε αρετή και μάθηση και σπούδασε ρητορική, ιατρική, γεωμετρία και αστρονομία, χωρίς όμως να αφήσει τον εαυτό του να επηρεαστεί από την επικίνδυνη πλάνη της αστρολογίας, που οδηγεί στην ειδωλολατρία.
Ο Μέγας Βασίλειος στο περίφημο σύγγραμά του, Προς τους νέους, για την επωφελή μελέτη των ελληνικών κειμένων, συνιστά τη με διάκριση χρήση της ελληνικής φιλοσοφίας, την οποία ονομάζει και «προθάλαμο της χριστιανικής αγωγής», και θεωρεί απαίδευτους όσους δεν έχουν σπουδάσει την κληρονομιά της ελληνικής σκέψης και διανόησης. Στα έργα του μεγάλου Πατρός παρελαύνουν όλοι οι μεγάλοι στοχαστές της αρχαιότητος, ο Πλάτων, ο Αριστοτέλης, οι Στωικοί, ο Πλούταρχος, ο Πλωτίνος κ.ά.
Οι τρεις Ιεράρχες αναδείχθηκαν και απαράμιλλοι παιδαγωγοί. Οι συμβουλές και οι παραινέσεις τους προς τους γονείς, τους νέους και τους δασκάλους παραμένουν επίκαιρες μέχρι και σήμερα.
 Ο ιερός Χρυσόστομος τόνιζε ότι η παιδαγωγική είναι ανώτερη από κάθε άλλη τέχνη, γιατί διαπλάθει ψυχές. Παρότρυνε τους παιδαγωγούς παράλληλα με τη μετάδοση των γνώσεων να δείχνουν αγάπη στους μαθητές τους και να σέβονται και να αναγνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες του καθενός. Επιμένει στον χαρακτήρα του δασκάλου και συνιστά σε όποιον θέλει να αναλάβει έργο παιδαγωγού να έχει φιλοστοργία, αυταπάρνηση και διάθεση θυσίας και να είναι απαλλαγμένος από την υπερηφάνεια και την αλαζονεία. Και πάντοτε να επιβεβαιώνει όσα διδάσκει με το προσωπικό του παράδειγμα.
Ο Μέγας Βασίλειος γίνεται ακόμα πιό πρακτικός στις παιδαγωγικές του παραινέσεις. Συνιστά τα σχολεία να κατασκευάζονται σε μέρη ήσυχα και οι δάσκαλοι να προσπαθούν να ελκύσουν την εμπιστοσύνη των μαθητών τους. Κατά την ώρα της διδασκαλίας ο παιδαγωγός πρέπει να είναι σαφής και σύντομος, όχι όμως τόσο ώστε να μην προλάβουν να συγκρατήσουν οι μαθητές αυτά που λέγει. Υποδεικνύει στους παιδαγωγούς να μην ομιλούν συγχρόνως για πολλά θέματα, να επαναλαμβάνουν αυτά που λέγουν, να μην προσπαθούν να αποδείξουν τα απλά και αυταπόδεικτα, να χρησιμοποιούν πολλά παραδείγματα και γενικώς να διδάσκουν με τρόπο εποπτικό.
Ο ιερός Πατήρ είναι και πρόδρομος του επαγγελματικού προσανατολισμού. Παρακινεί τους γονείς και παιδαγωγούς στη μόρφωση των παιδιών να λαμβάνουν υπόψη τους την κλίση που έχουν στις διάφορες τέχνες. Με σοβαρότητα να δοκιμάζουν τις ικανότητες των παιδιών και ύστερα να επιλέγουν τον κατάλληλο διδάσκαλο ή τεχνίτη για να μαθητεύσουν. 
Ο Μέγας Βασίλειος, παρ’ ότι καταδικάζει την υπέρμετρη και φιλάρεσκη απασχόληση με το σώμα, δεν απαγορεύει τη σωματική άσκηση. Μάλιστα στην 74η Επιστολή του εκφράζει την έντονη λύπη του, διότι στην πατρίδα του έκλεισαν τα γυμναστήρια και οι νέοι προτιμούν τη μαλθακή ζωή και τις απολαύσεις. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο Βασίλειος μεταξύ των μαθημάτων που συνιστά να διδάσκονται οπωσδήποτε οι νέοι συμπεριλαμβάνει την ιστορία, τη φυσική, τη γεωμετρία, την αριθμητική και την αστρονομία, την οποία διαχωρίζει από την αστρολογία. Μάλιστα στην 135η Επιστολή του, προς τον πρεσβύτερο Διόδωρο, τονίζει ότι το διδακτικό βιβλίο πρέπει να είναι ευχάριστο και συγχρόνως «απλούν και ακατάσκευον… έχον την δύναμιν εν τοις πράγμασι».
Ο ιερός Βασίλειος, όπως και οι άλλοι δύο Ιεράρχες, τονίζει προς τους γονείς την υποχρέωση που έχουν για την ορθή ανατροφή των παιδιών τους. Καλεί τους γονείς να εκτρέφουν τα παιδιά τους σύμφωνα με τα όσα λέγει ο Απόστολος Παύλος «μετά πραότητος και μακροθυμίας, μηδεμίαν πρόφασιν το όσον επ’ αυτοίς διδόναι οργής και λύπης». Και βέβαια να διδάσκουν κι αυτοί με το παράδειγμά τους και να μην ξεχνούν πως αυτοί είναι και οι πρώτοι που θα πρέπει να δώσουν στα παιδιά τους θρησκευτική αγωγή και να εμφυτεύσουν στις εύπλαστες παιδικές ψυχές την ευσέβεια και την αγάπη προς τον Θεό.
Τέλος, και οι τρείς μεγάλοι Ιεράρχες, αν συνοψίσουμε τις παραινέσεις τους σε λίγες φράσεις, συμβουλεύουν τους νέους όλων των εποχών: «Προχωρείτε, παιδιά, προχωρείτε πάντοτε μπροστά και όλο ψηλά. Ποθήστε τη μόρφωση. Δοθείτε με επιμονή και πνεύμα μαθητείας στις σπουδές σας. Λαχταράτε να κάνετε κάτι μεγάλο και ηρωικό; Μάθετε να παραμερίζετε τον εαυτό σας και να τον θέτετε στην υπηρεσία των άλλων. Οραματίζεσθε μια κοινωνία πιό καλή; Δουλέψτε. Οπλισθείτε με δραστηριότητα κι επιμονή και ζήστε την αγάπη του Χριστού δυνατά, φλογερά, μέχρι τέλους».
 
Πηγή: pemptousia
 
Μακάρι σήμερα να ακολουθούσαμε το παράδειγμα τους... τότε η εκπαίδευση και η παιδεία μας θα στηριζόταν σε άλλο επίπεδο και θα βλέπαμε τα πραγματικά αποτελέσματα της....

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Οκ... Λέξη παγκόσμιας εμβέλιας !!!

Η λέξη «ΟΚ» είναι ευρέως γνωστή και χρησιμοποιείται σε ολόκληρο τον κόσμο για να δηλώσει ότι «όλα είναι εντάξει».
Αποτελεί τη δεύτερη πιο γνωστή λέξη στον κόσμο (μετά από την Coca Cola!) και η δημοφιλία της έγκειται στο γεγονός της… ευκολίας της! Παρόλα αυτά είναι μία από τις πιο παράξενες εκφράσεις που έχουν επινοηθεί και κρύβει πίσω της μια περίεργη ιστορία σχετικά με τη γέννησή της.

Βρισκόμαστε στη Μασαχουσέτη του 1830 όταν οι εκδότες μιας εφημερίδας αποφάσισαν για τη δική τους ευκολία να επινοήσουν διάφορες συντομογραφίες, που όμως όλες έπεσαν στο κενό και καμία από αυτές δεν εδραιώθηκε στη γλώσσα. Ωστόσο, η προσπάθεια αυτή άνοιξε το δρόμο για τη δημιουργία της λέξης «ΟΚ». Ήταν 23 Μαρτίου 1839 όταν το ΟΚ εισήχθη στον κόσμο, στη δεύτερη σελίδα της εφημερίδας «Boston Morning Post», όπου σε μια ολόκληρη παράγραφο οι εκδότες επεξηγούσαν στους αναγνώστες τη σημασία του: Αll correct, δηλαδή «όλα σωστά».

Το 1837 οι ΗΠΑ ετοιμάζονταν να εκλέξουν τον 8ο πρόεδρό τους. Υποψήφιος και ακλόνητο φαβορί ήταν ο Δημοκρατικός Martin Van Buren, ο οποίος καταγόταν από την περιοχή Old Kinderhook της Νέας Υόρκης. Για ευκολία στην προεκλογική του εκστρατεία αποφασίστηκε ο Van Buren να χρησιμοποιήσει το παρατσούκλι «Old Kinderhook» και μάλιστα το σύνθημα ήταν: Ψηφίστε τον «O.K.». Το αποτέλεσμα ήταν θετικό για τον Van Buren, που εξελέγη 8ος πρόεδρος των ΗΠΑ, και το «ΟΚ» είχε βρει πια τη θέση που του ταίριαζε μέσα στη γλώσσα.

Το νόημα ήταν απλό: «Όλα καλά», όπως συνέβη, δηλαδή, και με την εκλογή του Van Buren. Μέχρι το 1900 η χρήση του «ΟΚ» ήταν σχετικά περιορισμένη και αφορούσε όχι τόσο στην καθομιλουμένη όσο στην εμφάνισή του σε επαγγελματικά έγγραφα και σε τηλεγραφήματα. Τον 20ό αιώνα έκανε το «ΟΚ» το μεγάλο άλμα, περνώντας σε γενική χρήση ως βασική λέξη της γλώσσας, την οποία οι άνθρωποι επέλεγαν να χρησιμοποιήσουν στο καθημερινό τους λεξιλόγιο και στις συζητήσεις τους, δηλώνοντας ότι »όλα βαίνουν καλώς»!

Σιγά σιγά το «ΟΚ» πέρασε τα σύνορα και η χρήση του επεκτάθηκε σε πολλές χώρες, ενώ αποτελεί σήμερα έναν από τους πλέον οικείους ήχους ανά τον κόσμο. Η προέλευσή του ξεχάστηκε και έμεινε μόνο η ερμηνεία που την ακολούθησε. Άλλωστε το «ΟΚ» είναι η πιο εύκολη λέξη στον κόσμο και για έναν ακόμη λόγο: Όταν την πεις δεν χρειάζεται να εξηγήσεις κάτι, δεν υποχρεούσαι να εκφράσεις γνώμη… Σχολιάζεις απλώς μια κατάσταση με απλά λόγια. Σας έπεισα ή δεν σας έπεισα; Ή ακόμη καλύτερα «είστε ΟΚ;»!

ΠΗΓΗ:  http://www.perierga.gr

Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013

Η Ελλάδα υψώνει τη Φλόγα της Ελπίδας των Χ Παγκόσμιων Χειμερινών Αγώνων των Special Olympics

Η Ελλάδα υψώνει τη Φλόγα της Ελπίδας των Χ Παγκόσμιων Χειμερινών Αγώνων των Special Olympics και εύχεται καλή επιτυχία στους 55 Πρωταθλητές Ζωής της
Ελληνικής Αποστολής
Τη Φλόγα των Χ Παγκόσμιων Χειμερινών Αγώνων των Special Olympics που πραγματοποιούνται φέτος στη Νότια Κορέα, υποδέχθηκε στην Αίγλη του Ζαππείου ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών κος Γιώργος Πατούλης, ανάμεσα σε πλήθος θεσμικών εκπροσώπων της κοινωνίας της Αθήνας και παρουσία του Προέδρου της Διεθνούς Επιτροπής Special Olympics Dr Timothy Shriver, του Υφυπουργού Αθλητισμού κου Γιάννη Ιωαννίδη, του Προέδρου της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής κου Σπύρου Καπράλου, της Προέδρου των Special Olympics κας Γιάννας Δεσποτοπούλου, και άλλων εκπροσώπων του πολιτικού, αθλητικού και πολιτιστικού χώρου.
 
Την τελετή πλαισίωσε καλλιτεχνικό πρόγραμμα, ενώ οι αθλήτριες της Ρυθμικής Γυμναστικής παρέδωσαν τη Φλόγα στους πρώτους λαμπαδηδρόμους για την λαμπαδηδρομία που ακολούθησε μέσω των σημαντικότερων ιστορικών  μνημείων της Αθήνας με τερματισμό την Πρεσβεία της Κορέας στον Πύργο των Αθηνών. Οι αθλητές των Special Olympics Ελλάς θα λάβουν μέρος σε 4 αθλήματα και συγκεκριμένα: Στο Αλπικό Σκι, στους Αγώνες Δρόμου με Χιονοβατήδες, στο Σκι Αντοχής και στο Χόκεϋ επί Δαπέδου.

Ο κος Πατούλης, τονίζοντας το σπουδαίο θεσμό Special Olympics ευχήθηκε στους αθλητές της ελληνικής αποστολής καλή επιτυχία και συνεχάρη τους γονείς τους για τα αθλητικά και κοινωνικά ορόσημα που κατέκτησαν οι ίδιοι μαζί με τα παιδιά τους.

«Υπάρχει και αυτή η Ελλάδα που σήμερα υψώνει τη Φλόγα της Ελπίδας για κάθε παιδί με αναπηρία, για κάθε αθλητή και αθλήτρια που ξεπερνώντας τα φυσικά και κοινωνικά εμπόδια της αναπηρίας τους δηλώνουν το παρόν στην πρώτη γραμμή του αγώνα. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες των Αθλητών με Νοητική Υστέρηση που θεσμοθετήθηκαν μέσα από τους Special Olympics, είναι ένας αγώνας ζωής. Και στον αγώνα οι γονείς των αθλητών είναι πρωταθλητές ζωής. Γιατί οι ίδιοι έδωσαν ζωή στα παιδιά τους που είδαν το φως του ήλιου και μεγάλωσαν με την πεποίθηση ότι η διαφορετικότητα δεν είναι λόγος διακοπής κύησης αλλά απόφαση ζωής. Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών είναι κοντά σε αυτούς τους πρωταθλητές ζωής που με τη δύναμη της ψυχής τους και τη δυναμική της ζωής τους θα συνοδεύσουν τους αθλητές μας για να τιμήσουν την Ελλάδα» δήλωσε ο Πρόεδρος του ΙΣΑ κος Γιώργος Πατούλης

ΠΗΓΗ:  newsitamea.gr
 

Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013

"η Προσευχή του Δασκάλου"


"η Προσευχή του Δασκάλου"

«Κύριε,

Δώσε μου απλότητα και βάθος. Κάμε να μην είμαι περίπλοκος ούτε κοινότοπος στο καθημερινό μου μάθημα. Κάμε να υψώσω τα μάτια μου από το πληγωμένο μου στήθος, μπαίνοντας κάθε μέρα στην τάξη μου. Ας μη φέρω μαζί μου στην έδρα μου τις μικρές μου υλικές μέριμνες και τις δικές μου λύπες. Κάμε το χέρι μου ελαφρότερο στην τιμωρία και απαλότερο στο χάδι. Ας επιπλήττω απρόθυμα, για να είμαι βέβαιος ότι τιμωρώ από αγάπη. Το πλινθόκτιστο σχολείο μου ας είναι καμωμένο από πνεύμα. Οι φλόγες του ενθουσιασμού μου ας καλύπτουν την φτωχή του είσοδο και την γυμνή αίθουσα του. Η καρδιά μου ας είναι για το σχολείο μου μια πιο ισχυρή στέγη και η καλή θέλησή μου ένας χρυσός καθαρότερος από τον χρυσό των πλουσίων σχολείων».

(Γαβριέλα Μιστράλ. Χιλιανή ποιήτρια και δασκάλα. Βραβείο Νόμπελ 1946).

Μακάρι όλοι μας να έχουμε αυτά τα λόγια στην ψυχή μας και να τα μετουσιώνουμε κάθε μέρα σε πράξη... !!!!

Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013

"Υπέρ-δομή": Λογισμικό για μαθητές με αυτισμό (δωρεάν)

Ένα πιλοτικό πρόγραμμα στο οποίο αναπτύχθηκε πρότυπο λογισμικό για εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, με στόχο την ανάπτυξη και εκπαίδευση παιδιών και εφήβων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και ειδικότερα ατόμων που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Χαρακτηριστικά των εφαρμογών (λογισμικού) είναι ο υψηλός βαθμός αλληλεπίδρασης (διάδρασης), η ρύθμιση των παραμέτρων (εξατομίκευση λειτουργιών), η διαβάθμισή στο βαθμό δυσκολίας και η δυνατότητα εμπλουτισμού από τον εκπαιδευτικό.

Ελεύθερο λογισμικό!

Το λογισμικό είναι διαθέσιμο σε όλους τους εκπαιδευτικούς.
Σημείωση: Για να κατεβάσετε την έκδοση Έκδοση 1.8 του Λογισμικού "Υπέρ - Δομή" θα πρέπει να έχετε "γρήγορη" σύνδεση στο Internet. Το μέγεθος του αρχείου είναι 10 MΒ.

Δείτε περισσότερες ιδέες για λογισμικό από το NOESI.gr στη σελίδα: noesi.gr/book/intervention/software


ΠΗΓΗ: http://www.noesi.gr

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

Renault: Νέα μοντέλα αυτοκινήτων για επιβάτες με αναπηρία

Δύο νέες εκδόσεις των Kangoo και Dokker που είναι σε θέση να υποστηρίξουν τη μεταφορά ατόμων με κινητικές δυσκολίες παρουσίασε η Renault στην πρόσφατη έκθεση Autonomic Mediterranee. Στο πλαίσιο της έκθεσης Autonomic Mediterranee 2012 που διοργανώθηκε στην Μασσαλία στις 6-7 Δεκεμβρίου, η Renault παρουσίασε δύο νέες εκδόσεις των Renault Kangoo και Dacia Dokker που είναι σε θέση να μεταφέρουν χωρίς πρόβλημα και άτομα με δυσκολίες κίνησης καθώς και αμαξίδια τους.

Τις συγκεκριμένες εκδόσεις έχει επιμεληθεί η Renault Tech, ένας τομέας της Renault Sport Technologies που για περισσότερα από 25 χρόνια εξελίσσει οχήματα που καλύπτουν τις ανάγκες των ΑΜΕΑ.

Η συγκεκριμένη έκδοση του Renault Kangoo βασίζεται στο επιμηκυμένο αμάξωμα του γαλλικού Vanette και πέραν των έως και πέντε επιβατών, στο εσωτερικό του μπορεί να φιλοξενήσει και μια ειδική θέση για ένα αμαξίδιο. Για την άνετη πρόσβαση του στο εσωτερικό του οχήματος, η Renault Tech έχει εξελίξει μια αναδιπλούμενη ράμπα στο πίσω μέρος.

Η αντίστοιχη εκδοχή του Dacia Dokker που αναμένεται να ξεκινήσει επίσης την εμπορική της πορεία στην αγορά της Γαλλίας (αρχικά) προς το τέλος Μαρτίου, είναι σε θέση να μεταφέρει αντίστοιχο αριθμό επιβατών και αμαξιδίων.

πηγή: autotritipro

Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2012

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ !!!!!



ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!! ευχές γιά όλους


Θα στείλω αηδόνια του βουνού,
πουλιά του παραδείσου,
για να σας πουν Καλή Χρονιά
κι'ότι ποθεί η ψυχή σας!!
-------------------------------------------
Το νέο χρόνο εύχομαι πολλές χαρές να ζήσετε,
τόσες πολλές που να μπορείτε
και σ'άλλους να χαρίσετε!
------------------------------------------
Εγώ θα κάνω δυο ευχές για τον καινούργιο χρόνο
πάμπλουτοι να'στε στις χαρές
και πάφτωχοι στο πόνο..
----------------------------------------
Με ταχυδρόμο την καρδιά,
τη σκέψη αεροπλάνο,
στέλνω τα χρόνια μου πολλά
σε φίλους που δεν φτάνω..
---------------------------------------
Όσα χιλιάδες κύματα
τη χώρα μας χτυπούνε,
τόσες να είναι οι ευχές
που φέτος να σας βρούνε..!

Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012

Παραμονή Χριστουγέννων...






Έφθασε και φέτος άλλη μια Παραμονή Χριστουγέννων... ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ: Γιορτή Αγάπης - Χαράς, Γιορτή αλληλεγγύης, Γιορτή που ενώνει την οικογένεια, αλλά και μια γιορτή που φέρνει μελαγχολία σε κάποιους από εμάς με την όλη τους ατμόσφαιρα !!!

Ποιο είναι το πραγματικό συναίσθημα των Χριστουγέννων και η πραγματική τους αξία;

Σίγουρο είναι ότι κάθε χρόνο ξοδεύονται εκατομμύρια για την αγορά τέτοιων περιττών πραγμάτων, και φέτος παρ'ολη την δυσχερή οικονομική κατάσταση, πιστεύουμε ότι θα ξοδευτούν πάλι ένα σωρό χρήματα... ΜΑΤΑΙΑ!!

Φέτος τα "στολίδια" που θα πάρουμε, γίνεται εαν θέλουμε, με αυτά να "στολίσουμε" συνανθρώπους μας που μπορεί να έχουν κάποια ανάγκη.


Για αυτό στην λέξη "στολίδια" βάζουμε εισαγωγικά , για να υποδείξουμε ότι ή έννοια τής λέξης είναι μεταφορική.
Και είναι διπλή ή έννοια της.
Η μία είναι ότι τα "στολίδια" που θα χαρίσουμε σημαίνουν τα διάφορα πράγματα ή χρήματα πού μπορεί κάποιος συνάνθρωπος μας να τα έχει ανάγκη, και ή άλλη έννοια είναι ότι παράλληλα χάριν τής μεγάλης αρετής τής ελεημοσύνης ενδυόμαστε και εμείς με πνευματικά και ψυχικά  αναλλοίωτα στολίδια.
    
Λοιπόν η πρόταση μας για φέτος είναι να μην ξοδέψετε ούτε μισό ευρώ στην ματαιότητα.

Εαν διαθέτετε κάποια ποσά μικρά ή μεγάλα, μπορείτε να τα δώσετε εκεί που αξίζει και που υπάρχει ανθρωπιά και αγάπη.


Τέλος μαζί με τις θερμότερες ευχές μου για ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ σας παραθέτω το παρακάτω χριστουγεννιάτικο ποίημα:

 Νάμουν του σταύλου έν' άχυρο, ένα φτωχό κομάτι
την ώρα π' άνοιγ' ο Χριστός στον ήλιο του το μάτι.
Να ιδώ την πρώτη του ματιά και το χαμόγελό του,
το στέμμα των ακτίνων του γύρω στο μέτωπό του.
Να λάμψω από τη λάμψι του κι' εγώ σαν διαμαντάκι
κι' από τη θεία του πνοή να γίνω λουλουδάκι.
Να μοσκοβοληθώ κι' εγώ από την ευωδία,
που άναψε στα πόδια του των Μάγων η λατρεία.
Νάμουν του σταύλου ένα άχυρο ένα φτωχό κομμάτι
Την ώρα π' άνοιγ' ο Χριστός στον ήλιο του το μάτι.



(Κωστής Παλαμάς για τα Χριστούγεννα)



Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

3η Δεκέμβρη - Προβληματισμός ή απλή υπενθύμηση...

3 Δεκέμβρη Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων Με Αναπηρία...

Σήμερα όπως κάθε χρόνο τα Άτομα Με Αναπηρία ενώνουμε τη φωνή μας για την αφύπνιση της κοινωνίας. Είναι όμως μια μέρα αληθινού προβληματισμού, μια μέρα απλής υπενθύμισης ή μια μέρα σαν όλες τις άλλες;
Κατά τη γνώμη μου έχει καθιερωθεί σαν μια μέρα υπενθύμισης της αναπηρίας στους ανθρώπους, γιατί εμείς οι άνθρωποι εκ φύσεως έχουμε την ανάγκη υπενθύμισης. Ποιο είναι το αποτέλεσμα όλου αυτού: Η διαφοροποίηση και η δημιουργία κοινωνικών ομάδων καθώς και η αποξένωση από τους υπόλοιπους ανθρώπους. Δεν θα έπρεπε να υπάρχουν οι Παγκόσμιες Ημέρες δεν προσφέρουν τίποτα...
Αλίμονο για μας αν μια συγκεκριμένη ημερομηνία θα ήταν αυτή που θα μας ενέπνεε,να εκφραστούμε, να τοποθετούμε, να τιμήσουμε ,  να ευαισθητοποιήσουμε και να ευαισθητοποιηθούμε, να καταγγείλουμε και να διαμαρτυρηθούμε υπέρ της  ευαίσθητης και ιδιαίτερης  πολυπληθούς και πολύπλευρης  κοινωνικής ομάδας των ΑμεΑ.


«Η κοινωνία δημιουργεί τους ανάπηρους. Ενώ οι περισσότερες αδυναμίες προέρχονται από γεννήσεις και ατυχήματα, η εξουθενωτική επίπτωση στη ζωή του παθόντος προκαλείται συχνά όχι τόσο από την «αδυναμία», όσο από τον τρόπο με τον οποίο οι άλλοι τον προσδιορίζουν ή του συμπεριφέρονται». (Σολ Γκόρντον). ΑΣ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ !!!!!

«Επειδή η Διαφορά είναι Δικαίωμα», ας δώσουμε το δικαίωμα στα Άτομα με Αναπηρίες να συμβιώσουν ισότιμα δίπλα μας. Ας δούμε τον κόσμο με άλλο μάτι, για μια κοινωνία χωρίς διακρίσεις και ανισότητες.

Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

Προσαρμογή Α.Π. για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

Στις σημερινές συνθήκες έντονης διαφοροποίησης του σχολικού πληθυσμού, τόσο από κοινωνικής όσο και πολιτισμικής άποψης, η ύπαρξη ενός μέσου, τυπικού μαθητή και άρα μιας ενιαίας διδασκαλίας που απευθύνεται σε αυτόν, αποδεικνύεται επίσης θεωρητικά δυσπρόσιτη και πρακτικά αναποτελεσματική. Επιπροσθέτως, η προώθηση της ένταξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες και ιδιαίτερα των μαθητών με
στις τάξεις της γενικής εκπαίδευσης, διευρύνει την εσωτερική διαφοροποίηση στις τυπικές τάξεις. Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα, η εικόνα ενός τμήματος όπου οι μαθητές κάθονται στις θέσεις τους και εργάζονται στο ίδιο επίπεδο, με τα ίδια υλικά και την ίδια βοήθεια, ενώ η εκπαιδευτικός διδάσκει με έναν μοναδικό τρόπο νέες έννοιες, φαντάζει αναντίστοιχη και ανεπαρκής να αντιμετωπίσει τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών.
Βέβαια, για τους περισσότερους από εμάς αλλά και για τους περισσότερους από τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, είναι δύσκολο με βάση τη μακρόχρονη προσωπική εμπειρία και τα βιώματά μας, είτε σαν μαθητές οι ίδιοι είτε σαν εκπαιδευτικοί, να φανταστούμε πώς μπορεί να είναι μια τάξη όπου
εφαρμόζεται μια διαφορετική διδασκαλία. Έτσι, συχνά, ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης της διδασκαλίας, – διαφοροποιημένη διδασκαλία-  παρουσιάζεται ως κάτι ορθό αλλά ανεφάρμοστο.Ο όρος «διαφοροποιημένη διδασκαλία» αναφέρεται σε μια συστηματική προσέγγιση στο σχεδιασμό του συνόλου της διδασκαλίας για μαθητές με διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες. Για τον κατάλληλο σχεδιασμό της διδασκαλίας, δίνεται έμφαση σε δύο βασικούς άξονες: στο μαθητή και στο αναλυτικό πρόγραμμα. Η έννοια της διαφοροποιημένης διδασκαλίας εξασφαλίζει ότι το τι μαθαίνει, το πώς το μαθαίνει και το πώς μας δείχνει ότι το έμαθε ο κάθε μαθητής πρέπει να ταιριάζει με το επίπεδο και τη μαθησιακή ετοιμότητά του, τα ενδιαφέροντά του και τις προτιμήσεις του σχετικά με τον τρόπο μάθησης. βλ.
. Προσαρμογές Α.Π. για το μάθημα της γλώσσας
τεύχος α΄,
τεύχος β΄
Θεωρητικό πλαίσιο
Οι δυσκολίες στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες αποτελούν τη λιγότερο μελετημένη μορφή μαθησιακών δυσκολιών, γιατί αφενός δεν εντοπίζονται συχνά αμιγώς περιπτώσεις με δυσκολίες αποκλειστικά στα μαθηματικά και αφετέρου στη μαθηματική επάρκεια υπεισέρχονται ποικίλοι ενδογενείς και εξωγενείς παράγοντες.
Προσαρμογή Α.Π. στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες



Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

Τί ισχύει για τα τέλη κυκλοφορίας 2013 των αναπηρικών αυτοκινήτων

Αυτοκίνητο (logo)
Από χθες όπως είναι γνωστό άνοιξε η εφαρμογή στο TAXISNET για την έκδοση των εντύπων που θα προσκομίσουμε στις τράπεζες για πληρωμή των Τελών κυκλοφορίας του 2013. Ωστόσο πολλά ερωτηματικά προέκυψαν για τα τέλη των απαλλασσόμενων αυτοκινήτων, που ως γνωστό πέρυσι πλήρωσαν 5 ευρώ για την προμήθεια του ειδικού σήματος.
Στην κατηγορία αυτή ανήκουν τα αναπηρικά, τα χαμηλής ρύπανσης, αυτά που προέρχονται από αντικατάσταση και γενικά τα απαλλασσόμενα από τα τέλη κυκλοφορίας.
Στην εφαρμογή της Γ.Γ.Π.Σ www.gsis.gr που άνοιξε χθες δεν υπήρχε, σκόπιμα, πρόβλεψη για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής και είναι αδύνατο να εκδοθεί το σχετικό ειδοποιητήριο.
Σύμφωνα, όμως, με ασφαλείς πληροφορίες από την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών, φέτος οι κάτοχοι των απαλλασσομένων οχημάτων δεν θα καταβάλουν ούτε τα 5 ευρώ – ποσό που κατέβαλαν πέρυσι και αντιστοιχούσε στην αξία του αυτοκόλλητου σήματος –γιατί απλούστατα, για τα τέλη κυκλοφορίας του 2013, όπως είναι γνωστό, δε θα υπάρχει το αυτοκόλλητο σήμα.
Με διευκρινιστική δε εγκύκλιο που θα ακολουθήσει, θα προβλέπεται για αυτή την κατηγορία των φορολογουμένων η προσέλευσή τους στην αρμόδια Δ.Ο.Υ, για να προμηθευτούν τη σχετική «απόδειξη χωρίς πληρωμή» των τελών κυκλοφορίας από το τμήμα αυτοκινήτων.

Χρ.Τσαμπρινός
perivolos.gr, 16.11.2012

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΓΙΑ ΑΥΤΙΣΜΟ: ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΙΔΙ (για γονείς και Εκπαιδευτικούς Προσχολικής Αγωγής)

Το "σενάριο" είναι πολύ συνηθισμένο: ο εκπαιδευτικός, ο παιδίατρος, ο γονιός αντιλαμβάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά με το παιδί.  Προσπαθεί να εντοπίσει και να περιγράψει τι συμβαίνει, αλλά δεν ξέρει από που να αρχίσει και τι να προσέξει. Θα μπορούσε να είναι αυτισμός;
Εάν κάτι τέτοιο απασχολεί και εσάς, χρησιμοποιήστε τις ακόλουθες  ακόλουθες κατευθυντήριες γραμμές όταν κάνετε παρατήρηση ενός παιδιού που είναι πιθανό να έχει αυτιστικά χαρακτηριστικά:

1. Παρατηρήστε την ικανότητα του παιδιού για βλεμματική επαφή:
  • Κάνει το παιδί βλεμματική επαφή είτε αυθόρμητα, είτε όταν του το ζητάνε;
2. Παρατηρήστε την αλληλεπίδραση του παιδιού με παιχνίδια:
  • Απασχολείται το παιδί με παιχνίδια;
  • Αν ναι, παίζει με κατάλληλο τρόπο;
  • Είναι ο τρόπος που παίζει με τα παιχνίδια περιορισμένος (παίζει τα ίδια και τα ίδια);
  • Καθυστερεί να πλησιάσει τα παιχνίδια;
  • Χειρίζεται τα παιχνίδια με επαναληπτικό τρόπο;
3. Παρατηρήστε πώς αλληλεπιδρά το παιδί με τους γονείς του:
  • Αντιλαμβάνεται το παιδί τους γονείς του;
  • Αλληλεπιδρά μαζί τους ή τους αποφεύγει;
  • Είναι ή όχι συνεργάσιμο με τους γονείς του;
  • Ξεκινά από μόνο του κάποια επαφή που εμπεριέχει στοργή (κάθεται στα γόνατά τους, τους αγκαλιάζει, τους φιλά);
  • Όταν ο γονιός ζητά μιαν αγκαλιά από το παιδί, εκείνο ανταποκρίνεται κατάλληλα, ή φεύγει /γυρνά από την άλλη πλευρά;
  • Πόση πειθαρχία χρειάζεται να εξασκήσουν οι γονείς για να συμμορφωθεί το παιδί με αυτά που του ζητάνε;
4. Παρατηρήστε την ομιλία του παιδιού:
  • Μιλάει το παιδί;
  • Τι είδους ομιλία έχει;
  • Είναι κατάλληλη για την ηλικία του;
  • Είναι ιδιόμορφη, παράξενη ή ακατάληπτη;
  • Ονομάζει το παιδί παιχνίδια όταν κάποιος του το ζητήσει;
5. Παρατηρήστε το συναίσθημα του παιδιού:
  • Τι εκφράσεις προσώπου, χειρονομίες ή στάση σώματος έχει το παιδί;
  • Δείχνει το συναίσθημά του κατάλληλο ή ακατάλληλο με την περίσταση;
  • Οι συναισθηματικές αντιδράσεις του είναι περιορισμένες, μέτριες ή υπερβολικές;
  • Δείχνει ευχαρίστηση ή δυσαρέσκεια; Αν ναι,, πώς το κάνει;
6. Παρατηρήστε την κινητικότητα και τη δραστηριότητα του παιδιού:
  •  Κινείται με τρόπο και ρυθμό κατάλληλο για την ηλικία του;
  • Μοιάζει απαθές;
  • Είναι δύσκολο να το κάνεις κάποιος να ανταποκριθεί σε οτιδήποτε;
  • Εκδηλώνει αυτο-ερεθιστικές συμπεριφορές (στριφογυρίζει τα χέρια, κάνει επαναλαμβανόμενους ήχους, χοροπηδά επαναλαμβανόμενα κλπ);
  • Τι είδους είναι αυτές;
  • Είναι εύκολο ή δύσκολο να τραβήξει κανείς την προσοχή του σε διαφορετική δραστηριότητα;
7. Παρατηρήστε πώς αλληλεπιδρά το παιδί με εσάς:
  • Είναι συνεργάσιμο ή όχι;
  • Μοιάζει εξαιρετικά απόμακρο;
  • Μοιάζει σαν να μην σας παρατηρεί καν;
  •  Έχει το παιδί ξεσπάσματα νεύρων;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:
1. Παιχνίδια που κάνουν μουσικούς ήχους όταν το παιδί γυρίζει ένα μοχλό ή τραβά ένα κορδόνι
2. Ελικόπτερα
3. Φακοί
4. Τηλεφωνάκια που κουδουνίζουν όταν το παιδί πατάει τα κουμπιά
5. Μπάλες με διάφορε υφές
6. Σβούρες
7. Κύβοι (δέκα κομμάτια)
8. Κούκλα, φλυτζανάκι, τσαγιέρα, κουταλάκι, πιατάκι κλπ
9. Τόπι για παιχνίδι πάρε-δώσε

Οι παραπάνω ερωτήσεις δεν στοχεύουν στη διάγνωση -αυτή είναι ευθύνη του παιδοψυχιάτρου. Διευκολύνουν όμως την καλή παρατήρηση των νηπίων με προβλήματα στην αλληλεπίδραση και την επικοινωνία, η οποία μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια για την εξέλιξη του παιδιού.
Ο παιδαγωγός δεν χρειάζεται να είναι εξειδικευμένος στον αυτισμό για να κάνει μια τέτοια εμπεριστατωμένη παρατήρηση. Η εμπειρία μου από τα επτά χρόνια που εργάστηκα στα ΚΕΔΔΥ λέει ότι έχοντας το εξαιρετικό πλεονέκτημα να περνά χρόνο με το παιδί σε συνθήκες που ευνοούν την αντικειμενική παρατήρηση, ο  παιδαγωγός μπορεί να δώσει πολύτιμες και αναντικατάστατες πληροφορίες στο γονιό και τον ειδικό.
Ακολουθώντας τις παραπάνω καυτευθυντήριες γραμμές, η παρατήρηση αυτή μπορεί πραγματικά να γίνει ο αποφασιστικός μοχλός για την πρώιμη παρέμβαση: η οποία είναι το μεγάλο στοίχημα στον αυτισμό!

Βιβλιογραφία: Schoplew, Reichler & Renner, 1986. Schreibman, 1988

Πηγή: Σελίδα Facebook: ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΣΗΜΕΡΑ της ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑΣ ΚΩΤΣΗ-Παιδοψυχίατρος

Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2012

Έκθεση σχεδίων του Κώστα Καταγά στο Αμφιθέατρο Εθνικού Κέντρου Αποκατάστασης

Η έκθεση αυτή αποτελεί παράλληλη εκδήλωση στο 11ο συνέδριο Β’ Κλινικής Αποκατάστασης που θα γίνει στο Εθνικό Κέντρο Αποκατάστασης με θέμα συνεδρίου: Αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο «Παρόν και Μέλλον στην Αποκατάσταση», σε συνεργασία με την Ιατρική Εταιρεία Αθηνών. Επισκεφθείτε την έκθεση στις 9-10 Νοεμβρίου 2012 στο πλαίσιο των εργασιών του συνεδρίου και 12-13 Νοεμβρίου 2012 (ώρες επίσκεψης: Δευτ.-Τρίτη: 12:00-14:30, Δευτ.:17:00-19:00).

Ο Κώστας Ιωάννου Καταγάς είναι Δασολόγος της Διεύθυνσης Δασών Κυκλάδων με μόνιμη κατοικία την Ερμούπολη της Σύρου και απέκτησε ατελή σπαστική παραπληγία μετά από εγχείρηση αφαίρεσης σηραγγώδους αιμαγγειώματος στο ύψος Θ3 και δεύτερη εγχείρηση εκτόνωσης αιματώματος μετά από επισκληρίδιο αιμορραγία και προσβολή του μηνιγγιώματος του νωτιαίου μυελού, από τον Οκτώβριο του 2011. Σήμερα νοσηλεύεται στη Β’ Κλινική Αποκατάστασης του Ε.Κ.Α.

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:

Σκίτσο του Κώστα Καταγά1991: Έκθεση έργων του λάδι σε καμβά στη Μύκονο.
1992: Έκθεση έργων του λάδι σε καμβά στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ερμούπολης.
1996: Άμισθος Καλλιτεχνικός Σύμβουλος στο Γραφείο Γραφικών Τεχνών «ΑΚΤΙΝΑ» στην Ερμούπολη της Σύρου.
2002: Άμισθος Καλλιτεχνικός Σύμβουλος στο Γραφείο Γραφικών Τεχνών «animastudios» στην Ερμούπολη της Σύρου.
Σκίτσο του Κώστα ΚαταγάBασικός συντελεστής στην free press έκδοση «new λουκούμι» από το 2002 έως το 2008.
Έχει διατελέσει βασικός καλλιτεχνικός σύμβουλος στην Ελληνική έκδοση του Adobe Magazine τα 2 πρώτα χρόνια έκδοσής του στην Ελλάδα.
Έχει διακριθεί με τιμητική διάκριση ΕΒΓΕ το 2004 για τον ιστότοπο της «animastudios».
Σκίτσο του Κώστα ΚαταγάΈχει επιλεγεί το 2005 ως μέλος της κρητικής επιτροπής των Ελληνικών Βραβείων ΕΒΓΕ στο τομέα ανάπτυξης web.
Συνεχίζει να υπηρετεί στη Δασική Υπηρεσία.
Τηλ Επικοινωνίας: 6945798085.
e-mail: kkatagas@otenet.gr

Πηγή:  disabled.gr

Δάσκαλοι και καθηγητές στα δέκα επαγγέλματα που οδηγούν πιο εύκολα στην κατάθλιψη...

Αν και η παρακάτω δεκάδα, δεν έχει κανέναν σκοπό να αποτρέψει ή να αποθαρρύνει κάποιον από το να ακολουθήσει (ή να συνεχίσει) κάποιο συγκεκριμένο επάγγελμα, η πικρή αλήθεια είναι ότι ορισμένοι εργαζόμενοι είναι πιο «εύκολο» να… παρουσιάσουν δείγματα κατάθλιψης λόγω των συνθηκών της εργασίας τους.

Οικιακή/νοσηλευτική φροντίδα

Όσοι εργάζονται στον τομέα της παροχής φροντίδας σε παιδιά ή άτομα που χρειάζονται βοήθεια, κατέχουν δικαιολογημένα μία θέση μεταξύ των πιο δύσκολων επαγγελμάτων. Μία τυπική μέρα στη δουλειά περιλαμβάνει τάισμα, πλύσιμο και φροντίδα σωματική και ψυχική, σε άτομα που κατά βάση όχι μόνο δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν μόνα τους, αλλά δεν είναι σε θέση να εκφράσουν και την ευγνωμοσύνη που αισθάνονται. Οι ψυχολογικοί δεσμοί είναι ιδιαίτερα έντονοι σε αυτή τη δουλειά και όσοι εργάζονται σε αυτόν τον τομέα είναι περισσότερο επιρρεπείς σε καταθλιπτικές καταστάσεις, καθώς στην καθημερινότητά τους έρχονται αντιμέτωποι με δυσάρεστες συνθήκες.

Σερβιτόροι

Αν και συνήθως, όταν μιλάει κανείς για στρες στη δουλειά, ο νους του δεν πάει στα εστιατόρια και στην εξυπηρέτηση πελατών, στην πραγματικότητα αυτή η κατηγορία επαγγελματιών είναι μία από τις πιο «καταθλιπτικές». Ιδιαίτερα μάλιστα η δουλειά του σερβιτόρου, η οποία είναι πενιχρά αμειβόμενη, με πολλές ώρες ορθοστασίας και αρκετό κόσμο να του λέει τι να κάνει, κατακτά την…κορυφή. Σεφ, βοηθοί σεφ και κάθε λογής πελάτης, όλοι τους ζητούν ευθύνες από τους σερβιτόρους, οι οποίοι τις περισσότερες φορές δεν έχουν καν μερίδιο ευθύνης. Είναι μία δουλειά χωρίς θετική ανταπόκριση, όπου συχνά οι περισσότεροι είναι αγενείς με το άτομο που την ασκεί, αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια αντίδρασης.

Κοινωνικοί λειτουργοί

Το επάγγελμα του κοινωνικού λειτουργού προφανώς είναι από τα αναμενόμενα στη λίστα της «κατάθλιψης». Το να χειρίζεται κανείς λεπτά ζητήματα όπως είναι για παράδειγμα, η κακοποίηση παιδιών και παράλληλα να πρέπει να βρει λύση, νικώντας το «γραφειοκρατικό τέρας» δεν είναι και εύκολη υπόθεση. Μάλιστα, το είδος αυτό της δουλειάς είναι τόσο απαιτητικό, ιδιαίτερα σε ψυχολογικό επίπεδο, που δύσκολα κάποιος αφήνει την προσωπική του ζωή ανεπηρέαστη.

Δάσκαλοι και καθηγητές

Πολλοί είναι εκείνοι, οι οποίοι απαξιώνουν με μεγάλη ευκολία μάλιστα (τουλάχιστον στη χώρα μας) το επάγγελμα του δασκάλου και του καθηγητή. Στην πραγματικότητα βέβαια αποτελεί ένα από τα πιο «επιρρεπή» στην κατάθλιψη. Οι συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις, τα παιδιά κάθε ηλικίας, με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι, το άγχος της διαμόρφωσης των χαρακτήρων τους (και όχι μόνο της μετάδοσης γνώσης), οι γονείς αλλά και το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα, κάνει το επάγγελμα του δασκάλου (τουλάχιστον του ευσυνείδητου) ένα από τα πιο επικίνδυνα στη δεκάδα της κατάθλιψης.

Καλλιτέχνες, συγγραφείς

Τα επαγγέλματα, τα οποία αφορούν στο πνεύμα και την καλλιτεχνική φύση, είναι η απεικόνιση τριών παραγόντων: άστατος μισθός, καμία αίσθηση ωραρίου και απομόνωση. Οι δημιουργικοί άνθρωποι, ή καλύτερα οι άνθρωποι του πνεύματος, έχουν πολλές περισσότερες πιθανότητες να κλειστούν στον εαυτό τους και να αντιμετωπίσουν την κατάθλιψη. Μία από τις πιο συχνές μάλιστα ασθένειες που μαστίζει τον καλλιτεχνικό κόσμο, είναι η διπολική διαταραχή, είτε αυτή είναι διαγνωσμένη επίσημα, είτε διακατέχεται από συνεχείς εναλλαγές διάθεσης στο «όνομα» της δημιουργικότητας, ιδιαίτερα μάλιστα όταν η ζωή ενός καλλιτέχνη έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις απαιτήσεις του σύγχρονου lifestyle.

Γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό

Από τους γιατρούς και τους νοσοκόμους μέχρι τους θεραπευτές και όλα τα παραϊατρικά επαγγέλματα, ο τομέας της υγείας δεν αποκαλείται άδικα «νευραλγικός». Όταν κάποιος εργάζεται σε διαρκώς αντίξοες συνθήκες, αντιμέτωπος με τη ζωή και το θάνατο, για ώρες που έχουν σταματήσει να ανταποκρίνονται σε ένα φυσιολογικό ωράριο, είναι απολύτως λογικό να βρεθεί κάποια στιγμή στα πρόθυρα της κατάθλιψης. Όταν μάλιστα σε όλα αυτά, προσθέσει κάποιος το γεγονός, ότι συνήθως ο απολογισμός μιας μέρας εξαρτάται από τις αποφάσεις, που έχει πάρει ο εργαζόμενος, τότε αντιλαμβάνεστε τα ψυχικά αποθέματα που απαιτούνται.

Βοηθητικό διοικητικό προσωπικό

Αν και ακούγεται αναπάντεχο, οι εργαζόμενοι ως βοηθητικό διοικητικό προσωπικό έχουν να αντιμετωπίσουν το παράδοξο των υψηλών απαιτήσεων με τον ελάχιστο έλεγχο. Αποτελούν συνήθως τον «τελευταίο τροχό της αμάξης» χωρίς καμία εξουσία, ενώ παράλληλα πρέπει να ικανοποιήσουν από την πιο μικρή ως την πιο παράλογη απαίτηση των ανωτέρων τους.

Μηχανικοί συντήρησης

Κύριο γνώρισμα της δουλειάς όσων εργάζονται στη συντήρηση είναι ότι τους χρειαζόμαστε όταν κάτι πάει στραβά. Οι αντίξοες συνθήκες και τα απρόοπτα είναι αυτά που καλούνται να αντιμετωπίσουν σε μεγάλο βαθμό οι εργαζόμενοι σε αυτούς τους τομείς, την ίδια στιγμή που πρέπει να προβλέπουν και να προνοούν για την ασφάλεια και την καλύτερη δυνατή διευκόλυνση και εξυπηρέτηση του κοινού, σε περίεργα ωράρια, κυρίως νυχτερινές βάρδιες και με υψηλό βαθμό επικινδυνότητας.

Οικονομικοί σύμβουλοι

Οτιδήποτε αφορά σε χρήματα είναι από τη φύση του αγχωτικό. Φανταστείτε μόνο πώς είναι να έχετε να διαχειριστείτε, και να πάρετε και τις σωστές και αποδοτικές αποφάσεις, για τα χρήματα άλλων. Το αυξημένο μερίδιο ευθύνης, οι ενοχές σε περίπτωση λάθους και παράλληλα η απόλυτη έλλειψη ελέγχου στην κίνηση της αγοράς, αρκούν για να οδηγήσουν κάποια στιγμή ορισμένους από αυτούς στην κατάθλιψη.

Πωλητές

Πληρωμή με… ποσοστά. Και μόνο αυτή η φράση αρκεί για να γίνει απολύτως αντιληπτός ο λόγος για τον οποίο κάποιος, που ασχολείται με τις πωλήσεις είναι…επιρρεπής στην κατάθλιψη. Ειδικότερα δε, στην εποχή της παγκόσμιας οικονομική κρίσης και της αβεβαιότητας του εμπορίου, δεν αποτελεί έκπληξη που το επάγγελμα του πωλητή κατατάσσεται μεταξύ των πιο αγχωτικών.

Πηγή:  thestival.gr

Υ.Γ. Επαγγέλματα... όσο μπορούμε να μιλάμε για αυτά... Σε καιρούς απόλυτης ανεργίας :)

Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012

"Η μνήμη, η μνήμη, η μνήμη"

Στο ποίημα της "πληθυντικός αριθμός" η Κική Δημουλά αναφέρει τη μνήμη ως άκλιτη... Η μνήμη άκλιτη ή άκλητη είναι η "μαγική" εκείνη ιδιότητα του μυαλού να μπορεί να θυμάται πρόσωπα και καταστάσεις... Το λεξικό αναφέρει ότι μνήμη είναι συγκεχυμένες αναμνήσεις... Η ανάμνηση έχει δύο εκδοχές. Μπορεί να είναι καλή, ίσως όμως να είναι και άσχημη... Ο άνθρωπος δεν έχει την ικανότητα διαγράφει τις "κακές" αναμνήσεις, αλλά μπορεί κάποιες στιγμές -έστω και για λίγο- να τις ξεχνάει... Οι "κακές" μνήμες ξυπνούν σε μας δυσάρεστα συναισθήματα, όπως φόβο, πόνο κλπ. Μα και οι "καλές" μνήμες μας νοσταλγούν... Η νοσταλγία δεν μπορεί να ενταχθεί -κατά τη γνώμη μου- στα καλά ή τα κακά συναισθήματα.. Είναι ουδέτερη, γιατί κάποιες φορές μας κάνει να νιώθουμε ευχάριστα κάποιες άλλες όμως, γεννιούνται σε μας συναισθήματα πόνου, μοναξιάς ή εγκατάλειψης..

Επηρεασμένος, λοιπόν από το στίχο της Δημουλά και τη σημερινή μου βόλτα στην "παιδική κ εφηβική" μου γειτονιά αποφάσισα να γράψω ,ετούτη τη βροχερή νύχτα ,εμπνευσμένη και από τη βροχή -είναι η αλήθεια- για τα συναισθήματα που γεννήθηκαν σε μένα...
 Όλα είναι βρεγμένα και κάτι στον ουρανό δείχνει πως σε λίγο η πόλη μας θα κατακλυστεί από τη βροχή ξανά... Εγώ λατρεύω αυτό το χειμωνιάτικο τοπίο και αποφασίζω να επιχειρήσω με τον κολλητό μου Σ. μια βόλτα στη γειτονιά μας, που αυτήν την ώρα φαντάζει έρημη...
Ξάφνου, παντού γύρω μου απλώθηκαν οι αναμνήσεις μου... Έξω από κάθε σπίτι, δίπλα από κάθε δέντρο, πάνω σε κάθε κομμάτι του δρόμου... Εκεί που άπειρες φορές περίμενα τους φίλους μου να πούμε τα νέα μας, αλλά και τα μυστικά μας...
Πόσες φορές αυτός ο δρόμος ένιωσε τις κουβέντες μας και τα γέλια μας;;; Πόσα μυστικά δικά μας φυλάει αυτός ο δρόμος, αυτή η γειτονιά;; Τις πρώτες μας "αγάπες" και φιλίες, τις πρώτες μας κακίες αλλά και τις πρώτες μας καλές πράξεις... Έχουμε ζήσει τόσα σε αυτήν τη γειτονιά στην οποία κάποτε καθόμασταν ως αργά -τα Σάββατα και τραγουδούσαμε ή φωνάζαμε και μαλώναμε τα μεσημέρια με τους γείτονες ,καθώς από καλά παιδιά μετατρεπόμασταν σε ζωηρά και αυθάδη!! 


Και στρίβοντας στη γωνία, εκείνος ο δρόμος ξύπνησε άλλες αναμνήσεις μέσα μου... Ο δρόμος προς στο σχολείο, που παραδόξως για κάποιους, ποτέ δε μίσησα... Κάθε πρωί επί χρόνια ο ίδιος δρόμος οδηγούσε τα υπνωτισμένα ή αγχωμένα ή χαρούμενα άλλοτε βήματά μου προς το μέρος που για μένα είναι το δεύτερο σπίτι μου... Στο τέλος του δρόμου τα είδα... Τα σχολεία μου, με τις βρεγμένες από τη βροχή αυλές τους να φωτίζονται και να στέκουν εκεί περήφανα έχοντας φιλοξενήσει γενιές και γενιές μαθητών και καθηγητών... Μέσα σε αυτά πήρα σημαντικές αποφάσεις, αγχώθηκα, ξεπέρασα ακόμα και τα πιο δύσκολα εμπόδια, εκτίμησα και αγάπησα, ένιωσα άσχημα συναισθήματα για ορισμένους, χτύπησα, πόνεσα, αποκρυστάλλωσα αξίες και ιδανικά... Αυτά τα κτίρια φιλοξένησαν τις ανησυχίες μας και τις μεγάλες μας προσπάθειες για να προχωρήσουμε στη ζωή μας... Μοιράστηκαν τις ελπίδες μας, τις χαρές μας αλλά και τις λύπες μας... Είδαν την αποφοίτησή μας...
 
Τόσες αναμνήσεις "κλεισμένες" μέσα σε ένα τετράγωνο...Γι' αυτό, λοιπόν είναι τόσο μαγική η μνήμη... Πάντα κάθε βήμα μου σε αυτήν τη γειτονιά θα μου θυμίζει και μια ξεχωριστή κατάσταση , σε κάθε μου βήμα εδώ αναλογεί και μια ανάμνηση...

Τελικά όση μελαγχολία και αν σου προκαλεί η μνήμη, για μένα είναι η καλύτερη ιδιότητα του ανθρώπινου εγκεφάλου... Γιατί με το να θυμάσαι γίνεσαι καλύτερος άνθρωπος... Με το να θυμάσαι τα λάθη σου, διορθώνεσαι... Με το να θυμάσαι όσους σημάδεψαν γλυκά τη ζωή σου δεν ξεχνάς ποτέ από που έρχεσαι αλλά και ποιοι σε βοήθησαν στη διαμόρφωση του "εγώ" σου. Με το θυμάσαι τους στόχους σου, είσαι σίγουρος για τον προορισμό σου... Με το να σκέφτεσαι ξέρεις να εκτιμάς...
Αρκεί να ξέρεις να κρατάς τις καλές αναμνήσεις σε πιο φωτεινά μέρη του μυαλού και να "κρύβεις" λίγο τις κακές, όχι όμως εντελώς...


 ΣΗΜΕΙΩΣΗ: ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΙ ΔΗΜΗΤΡΑ... ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΟΜΟΡΦΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ....

Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

Αναλυτικά Προγράμματα Ειδικής Αγωγής

Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών για την Ειδική Αγωγή.