Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

Προσαρμογή Α.Π. για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

Στις σημερινές συνθήκες έντονης διαφοροποίησης του σχολικού πληθυσμού, τόσο από κοινωνικής όσο και πολιτισμικής άποψης, η ύπαρξη ενός μέσου, τυπικού μαθητή και άρα μιας ενιαίας διδασκαλίας που απευθύνεται σε αυτόν, αποδεικνύεται επίσης θεωρητικά δυσπρόσιτη και πρακτικά αναποτελεσματική. Επιπροσθέτως, η προώθηση της ένταξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες και ιδιαίτερα των μαθητών με
στις τάξεις της γενικής εκπαίδευσης, διευρύνει την εσωτερική διαφοροποίηση στις τυπικές τάξεις. Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα, η εικόνα ενός τμήματος όπου οι μαθητές κάθονται στις θέσεις τους και εργάζονται στο ίδιο επίπεδο, με τα ίδια υλικά και την ίδια βοήθεια, ενώ η εκπαιδευτικός διδάσκει με έναν μοναδικό τρόπο νέες έννοιες, φαντάζει αναντίστοιχη και ανεπαρκής να αντιμετωπίσει τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών.
Βέβαια, για τους περισσότερους από εμάς αλλά και για τους περισσότερους από τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, είναι δύσκολο με βάση τη μακρόχρονη προσωπική εμπειρία και τα βιώματά μας, είτε σαν μαθητές οι ίδιοι είτε σαν εκπαιδευτικοί, να φανταστούμε πώς μπορεί να είναι μια τάξη όπου
εφαρμόζεται μια διαφορετική διδασκαλία. Έτσι, συχνά, ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης της διδασκαλίας, – διαφοροποιημένη διδασκαλία-  παρουσιάζεται ως κάτι ορθό αλλά ανεφάρμοστο.Ο όρος «διαφοροποιημένη διδασκαλία» αναφέρεται σε μια συστηματική προσέγγιση στο σχεδιασμό του συνόλου της διδασκαλίας για μαθητές με διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες. Για τον κατάλληλο σχεδιασμό της διδασκαλίας, δίνεται έμφαση σε δύο βασικούς άξονες: στο μαθητή και στο αναλυτικό πρόγραμμα. Η έννοια της διαφοροποιημένης διδασκαλίας εξασφαλίζει ότι το τι μαθαίνει, το πώς το μαθαίνει και το πώς μας δείχνει ότι το έμαθε ο κάθε μαθητής πρέπει να ταιριάζει με το επίπεδο και τη μαθησιακή ετοιμότητά του, τα ενδιαφέροντά του και τις προτιμήσεις του σχετικά με τον τρόπο μάθησης. βλ.
. Προσαρμογές Α.Π. για το μάθημα της γλώσσας
τεύχος α΄,
τεύχος β΄
Θεωρητικό πλαίσιο
Οι δυσκολίες στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες αποτελούν τη λιγότερο μελετημένη μορφή μαθησιακών δυσκολιών, γιατί αφενός δεν εντοπίζονται συχνά αμιγώς περιπτώσεις με δυσκολίες αποκλειστικά στα μαθηματικά και αφετέρου στη μαθηματική επάρκεια υπεισέρχονται ποικίλοι ενδογενείς και εξωγενείς παράγοντες.
Προσαρμογή Α.Π. στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες



Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

Τί ισχύει για τα τέλη κυκλοφορίας 2013 των αναπηρικών αυτοκινήτων

Αυτοκίνητο (logo)
Από χθες όπως είναι γνωστό άνοιξε η εφαρμογή στο TAXISNET για την έκδοση των εντύπων που θα προσκομίσουμε στις τράπεζες για πληρωμή των Τελών κυκλοφορίας του 2013. Ωστόσο πολλά ερωτηματικά προέκυψαν για τα τέλη των απαλλασσόμενων αυτοκινήτων, που ως γνωστό πέρυσι πλήρωσαν 5 ευρώ για την προμήθεια του ειδικού σήματος.
Στην κατηγορία αυτή ανήκουν τα αναπηρικά, τα χαμηλής ρύπανσης, αυτά που προέρχονται από αντικατάσταση και γενικά τα απαλλασσόμενα από τα τέλη κυκλοφορίας.
Στην εφαρμογή της Γ.Γ.Π.Σ www.gsis.gr που άνοιξε χθες δεν υπήρχε, σκόπιμα, πρόβλεψη για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής και είναι αδύνατο να εκδοθεί το σχετικό ειδοποιητήριο.
Σύμφωνα, όμως, με ασφαλείς πληροφορίες από την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών, φέτος οι κάτοχοι των απαλλασσομένων οχημάτων δεν θα καταβάλουν ούτε τα 5 ευρώ – ποσό που κατέβαλαν πέρυσι και αντιστοιχούσε στην αξία του αυτοκόλλητου σήματος –γιατί απλούστατα, για τα τέλη κυκλοφορίας του 2013, όπως είναι γνωστό, δε θα υπάρχει το αυτοκόλλητο σήμα.
Με διευκρινιστική δε εγκύκλιο που θα ακολουθήσει, θα προβλέπεται για αυτή την κατηγορία των φορολογουμένων η προσέλευσή τους στην αρμόδια Δ.Ο.Υ, για να προμηθευτούν τη σχετική «απόδειξη χωρίς πληρωμή» των τελών κυκλοφορίας από το τμήμα αυτοκινήτων.

Χρ.Τσαμπρινός
perivolos.gr, 16.11.2012

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΓΙΑ ΑΥΤΙΣΜΟ: ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΙΔΙ (για γονείς και Εκπαιδευτικούς Προσχολικής Αγωγής)

Το "σενάριο" είναι πολύ συνηθισμένο: ο εκπαιδευτικός, ο παιδίατρος, ο γονιός αντιλαμβάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά με το παιδί.  Προσπαθεί να εντοπίσει και να περιγράψει τι συμβαίνει, αλλά δεν ξέρει από που να αρχίσει και τι να προσέξει. Θα μπορούσε να είναι αυτισμός;
Εάν κάτι τέτοιο απασχολεί και εσάς, χρησιμοποιήστε τις ακόλουθες  ακόλουθες κατευθυντήριες γραμμές όταν κάνετε παρατήρηση ενός παιδιού που είναι πιθανό να έχει αυτιστικά χαρακτηριστικά:

1. Παρατηρήστε την ικανότητα του παιδιού για βλεμματική επαφή:
  • Κάνει το παιδί βλεμματική επαφή είτε αυθόρμητα, είτε όταν του το ζητάνε;
2. Παρατηρήστε την αλληλεπίδραση του παιδιού με παιχνίδια:
  • Απασχολείται το παιδί με παιχνίδια;
  • Αν ναι, παίζει με κατάλληλο τρόπο;
  • Είναι ο τρόπος που παίζει με τα παιχνίδια περιορισμένος (παίζει τα ίδια και τα ίδια);
  • Καθυστερεί να πλησιάσει τα παιχνίδια;
  • Χειρίζεται τα παιχνίδια με επαναληπτικό τρόπο;
3. Παρατηρήστε πώς αλληλεπιδρά το παιδί με τους γονείς του:
  • Αντιλαμβάνεται το παιδί τους γονείς του;
  • Αλληλεπιδρά μαζί τους ή τους αποφεύγει;
  • Είναι ή όχι συνεργάσιμο με τους γονείς του;
  • Ξεκινά από μόνο του κάποια επαφή που εμπεριέχει στοργή (κάθεται στα γόνατά τους, τους αγκαλιάζει, τους φιλά);
  • Όταν ο γονιός ζητά μιαν αγκαλιά από το παιδί, εκείνο ανταποκρίνεται κατάλληλα, ή φεύγει /γυρνά από την άλλη πλευρά;
  • Πόση πειθαρχία χρειάζεται να εξασκήσουν οι γονείς για να συμμορφωθεί το παιδί με αυτά που του ζητάνε;
4. Παρατηρήστε την ομιλία του παιδιού:
  • Μιλάει το παιδί;
  • Τι είδους ομιλία έχει;
  • Είναι κατάλληλη για την ηλικία του;
  • Είναι ιδιόμορφη, παράξενη ή ακατάληπτη;
  • Ονομάζει το παιδί παιχνίδια όταν κάποιος του το ζητήσει;
5. Παρατηρήστε το συναίσθημα του παιδιού:
  • Τι εκφράσεις προσώπου, χειρονομίες ή στάση σώματος έχει το παιδί;
  • Δείχνει το συναίσθημά του κατάλληλο ή ακατάλληλο με την περίσταση;
  • Οι συναισθηματικές αντιδράσεις του είναι περιορισμένες, μέτριες ή υπερβολικές;
  • Δείχνει ευχαρίστηση ή δυσαρέσκεια; Αν ναι,, πώς το κάνει;
6. Παρατηρήστε την κινητικότητα και τη δραστηριότητα του παιδιού:
  •  Κινείται με τρόπο και ρυθμό κατάλληλο για την ηλικία του;
  • Μοιάζει απαθές;
  • Είναι δύσκολο να το κάνεις κάποιος να ανταποκριθεί σε οτιδήποτε;
  • Εκδηλώνει αυτο-ερεθιστικές συμπεριφορές (στριφογυρίζει τα χέρια, κάνει επαναλαμβανόμενους ήχους, χοροπηδά επαναλαμβανόμενα κλπ);
  • Τι είδους είναι αυτές;
  • Είναι εύκολο ή δύσκολο να τραβήξει κανείς την προσοχή του σε διαφορετική δραστηριότητα;
7. Παρατηρήστε πώς αλληλεπιδρά το παιδί με εσάς:
  • Είναι συνεργάσιμο ή όχι;
  • Μοιάζει εξαιρετικά απόμακρο;
  • Μοιάζει σαν να μην σας παρατηρεί καν;
  •  Έχει το παιδί ξεσπάσματα νεύρων;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:
1. Παιχνίδια που κάνουν μουσικούς ήχους όταν το παιδί γυρίζει ένα μοχλό ή τραβά ένα κορδόνι
2. Ελικόπτερα
3. Φακοί
4. Τηλεφωνάκια που κουδουνίζουν όταν το παιδί πατάει τα κουμπιά
5. Μπάλες με διάφορε υφές
6. Σβούρες
7. Κύβοι (δέκα κομμάτια)
8. Κούκλα, φλυτζανάκι, τσαγιέρα, κουταλάκι, πιατάκι κλπ
9. Τόπι για παιχνίδι πάρε-δώσε

Οι παραπάνω ερωτήσεις δεν στοχεύουν στη διάγνωση -αυτή είναι ευθύνη του παιδοψυχιάτρου. Διευκολύνουν όμως την καλή παρατήρηση των νηπίων με προβλήματα στην αλληλεπίδραση και την επικοινωνία, η οποία μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια για την εξέλιξη του παιδιού.
Ο παιδαγωγός δεν χρειάζεται να είναι εξειδικευμένος στον αυτισμό για να κάνει μια τέτοια εμπεριστατωμένη παρατήρηση. Η εμπειρία μου από τα επτά χρόνια που εργάστηκα στα ΚΕΔΔΥ λέει ότι έχοντας το εξαιρετικό πλεονέκτημα να περνά χρόνο με το παιδί σε συνθήκες που ευνοούν την αντικειμενική παρατήρηση, ο  παιδαγωγός μπορεί να δώσει πολύτιμες και αναντικατάστατες πληροφορίες στο γονιό και τον ειδικό.
Ακολουθώντας τις παραπάνω καυτευθυντήριες γραμμές, η παρατήρηση αυτή μπορεί πραγματικά να γίνει ο αποφασιστικός μοχλός για την πρώιμη παρέμβαση: η οποία είναι το μεγάλο στοίχημα στον αυτισμό!

Βιβλιογραφία: Schoplew, Reichler & Renner, 1986. Schreibman, 1988

Πηγή: Σελίδα Facebook: ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΣΗΜΕΡΑ της ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑΣ ΚΩΤΣΗ-Παιδοψυχίατρος

Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2012

Έκθεση σχεδίων του Κώστα Καταγά στο Αμφιθέατρο Εθνικού Κέντρου Αποκατάστασης

Η έκθεση αυτή αποτελεί παράλληλη εκδήλωση στο 11ο συνέδριο Β’ Κλινικής Αποκατάστασης που θα γίνει στο Εθνικό Κέντρο Αποκατάστασης με θέμα συνεδρίου: Αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο «Παρόν και Μέλλον στην Αποκατάσταση», σε συνεργασία με την Ιατρική Εταιρεία Αθηνών. Επισκεφθείτε την έκθεση στις 9-10 Νοεμβρίου 2012 στο πλαίσιο των εργασιών του συνεδρίου και 12-13 Νοεμβρίου 2012 (ώρες επίσκεψης: Δευτ.-Τρίτη: 12:00-14:30, Δευτ.:17:00-19:00).

Ο Κώστας Ιωάννου Καταγάς είναι Δασολόγος της Διεύθυνσης Δασών Κυκλάδων με μόνιμη κατοικία την Ερμούπολη της Σύρου και απέκτησε ατελή σπαστική παραπληγία μετά από εγχείρηση αφαίρεσης σηραγγώδους αιμαγγειώματος στο ύψος Θ3 και δεύτερη εγχείρηση εκτόνωσης αιματώματος μετά από επισκληρίδιο αιμορραγία και προσβολή του μηνιγγιώματος του νωτιαίου μυελού, από τον Οκτώβριο του 2011. Σήμερα νοσηλεύεται στη Β’ Κλινική Αποκατάστασης του Ε.Κ.Α.

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:

Σκίτσο του Κώστα Καταγά1991: Έκθεση έργων του λάδι σε καμβά στη Μύκονο.
1992: Έκθεση έργων του λάδι σε καμβά στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ερμούπολης.
1996: Άμισθος Καλλιτεχνικός Σύμβουλος στο Γραφείο Γραφικών Τεχνών «ΑΚΤΙΝΑ» στην Ερμούπολη της Σύρου.
2002: Άμισθος Καλλιτεχνικός Σύμβουλος στο Γραφείο Γραφικών Τεχνών «animastudios» στην Ερμούπολη της Σύρου.
Σκίτσο του Κώστα ΚαταγάBασικός συντελεστής στην free press έκδοση «new λουκούμι» από το 2002 έως το 2008.
Έχει διατελέσει βασικός καλλιτεχνικός σύμβουλος στην Ελληνική έκδοση του Adobe Magazine τα 2 πρώτα χρόνια έκδοσής του στην Ελλάδα.
Έχει διακριθεί με τιμητική διάκριση ΕΒΓΕ το 2004 για τον ιστότοπο της «animastudios».
Σκίτσο του Κώστα ΚαταγάΈχει επιλεγεί το 2005 ως μέλος της κρητικής επιτροπής των Ελληνικών Βραβείων ΕΒΓΕ στο τομέα ανάπτυξης web.
Συνεχίζει να υπηρετεί στη Δασική Υπηρεσία.
Τηλ Επικοινωνίας: 6945798085.
e-mail: kkatagas@otenet.gr

Πηγή:  disabled.gr

Δάσκαλοι και καθηγητές στα δέκα επαγγέλματα που οδηγούν πιο εύκολα στην κατάθλιψη...

Αν και η παρακάτω δεκάδα, δεν έχει κανέναν σκοπό να αποτρέψει ή να αποθαρρύνει κάποιον από το να ακολουθήσει (ή να συνεχίσει) κάποιο συγκεκριμένο επάγγελμα, η πικρή αλήθεια είναι ότι ορισμένοι εργαζόμενοι είναι πιο «εύκολο» να… παρουσιάσουν δείγματα κατάθλιψης λόγω των συνθηκών της εργασίας τους.

Οικιακή/νοσηλευτική φροντίδα

Όσοι εργάζονται στον τομέα της παροχής φροντίδας σε παιδιά ή άτομα που χρειάζονται βοήθεια, κατέχουν δικαιολογημένα μία θέση μεταξύ των πιο δύσκολων επαγγελμάτων. Μία τυπική μέρα στη δουλειά περιλαμβάνει τάισμα, πλύσιμο και φροντίδα σωματική και ψυχική, σε άτομα που κατά βάση όχι μόνο δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν μόνα τους, αλλά δεν είναι σε θέση να εκφράσουν και την ευγνωμοσύνη που αισθάνονται. Οι ψυχολογικοί δεσμοί είναι ιδιαίτερα έντονοι σε αυτή τη δουλειά και όσοι εργάζονται σε αυτόν τον τομέα είναι περισσότερο επιρρεπείς σε καταθλιπτικές καταστάσεις, καθώς στην καθημερινότητά τους έρχονται αντιμέτωποι με δυσάρεστες συνθήκες.

Σερβιτόροι

Αν και συνήθως, όταν μιλάει κανείς για στρες στη δουλειά, ο νους του δεν πάει στα εστιατόρια και στην εξυπηρέτηση πελατών, στην πραγματικότητα αυτή η κατηγορία επαγγελματιών είναι μία από τις πιο «καταθλιπτικές». Ιδιαίτερα μάλιστα η δουλειά του σερβιτόρου, η οποία είναι πενιχρά αμειβόμενη, με πολλές ώρες ορθοστασίας και αρκετό κόσμο να του λέει τι να κάνει, κατακτά την…κορυφή. Σεφ, βοηθοί σεφ και κάθε λογής πελάτης, όλοι τους ζητούν ευθύνες από τους σερβιτόρους, οι οποίοι τις περισσότερες φορές δεν έχουν καν μερίδιο ευθύνης. Είναι μία δουλειά χωρίς θετική ανταπόκριση, όπου συχνά οι περισσότεροι είναι αγενείς με το άτομο που την ασκεί, αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια αντίδρασης.

Κοινωνικοί λειτουργοί

Το επάγγελμα του κοινωνικού λειτουργού προφανώς είναι από τα αναμενόμενα στη λίστα της «κατάθλιψης». Το να χειρίζεται κανείς λεπτά ζητήματα όπως είναι για παράδειγμα, η κακοποίηση παιδιών και παράλληλα να πρέπει να βρει λύση, νικώντας το «γραφειοκρατικό τέρας» δεν είναι και εύκολη υπόθεση. Μάλιστα, το είδος αυτό της δουλειάς είναι τόσο απαιτητικό, ιδιαίτερα σε ψυχολογικό επίπεδο, που δύσκολα κάποιος αφήνει την προσωπική του ζωή ανεπηρέαστη.

Δάσκαλοι και καθηγητές

Πολλοί είναι εκείνοι, οι οποίοι απαξιώνουν με μεγάλη ευκολία μάλιστα (τουλάχιστον στη χώρα μας) το επάγγελμα του δασκάλου και του καθηγητή. Στην πραγματικότητα βέβαια αποτελεί ένα από τα πιο «επιρρεπή» στην κατάθλιψη. Οι συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις, τα παιδιά κάθε ηλικίας, με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι, το άγχος της διαμόρφωσης των χαρακτήρων τους (και όχι μόνο της μετάδοσης γνώσης), οι γονείς αλλά και το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα, κάνει το επάγγελμα του δασκάλου (τουλάχιστον του ευσυνείδητου) ένα από τα πιο επικίνδυνα στη δεκάδα της κατάθλιψης.

Καλλιτέχνες, συγγραφείς

Τα επαγγέλματα, τα οποία αφορούν στο πνεύμα και την καλλιτεχνική φύση, είναι η απεικόνιση τριών παραγόντων: άστατος μισθός, καμία αίσθηση ωραρίου και απομόνωση. Οι δημιουργικοί άνθρωποι, ή καλύτερα οι άνθρωποι του πνεύματος, έχουν πολλές περισσότερες πιθανότητες να κλειστούν στον εαυτό τους και να αντιμετωπίσουν την κατάθλιψη. Μία από τις πιο συχνές μάλιστα ασθένειες που μαστίζει τον καλλιτεχνικό κόσμο, είναι η διπολική διαταραχή, είτε αυτή είναι διαγνωσμένη επίσημα, είτε διακατέχεται από συνεχείς εναλλαγές διάθεσης στο «όνομα» της δημιουργικότητας, ιδιαίτερα μάλιστα όταν η ζωή ενός καλλιτέχνη έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις απαιτήσεις του σύγχρονου lifestyle.

Γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό

Από τους γιατρούς και τους νοσοκόμους μέχρι τους θεραπευτές και όλα τα παραϊατρικά επαγγέλματα, ο τομέας της υγείας δεν αποκαλείται άδικα «νευραλγικός». Όταν κάποιος εργάζεται σε διαρκώς αντίξοες συνθήκες, αντιμέτωπος με τη ζωή και το θάνατο, για ώρες που έχουν σταματήσει να ανταποκρίνονται σε ένα φυσιολογικό ωράριο, είναι απολύτως λογικό να βρεθεί κάποια στιγμή στα πρόθυρα της κατάθλιψης. Όταν μάλιστα σε όλα αυτά, προσθέσει κάποιος το γεγονός, ότι συνήθως ο απολογισμός μιας μέρας εξαρτάται από τις αποφάσεις, που έχει πάρει ο εργαζόμενος, τότε αντιλαμβάνεστε τα ψυχικά αποθέματα που απαιτούνται.

Βοηθητικό διοικητικό προσωπικό

Αν και ακούγεται αναπάντεχο, οι εργαζόμενοι ως βοηθητικό διοικητικό προσωπικό έχουν να αντιμετωπίσουν το παράδοξο των υψηλών απαιτήσεων με τον ελάχιστο έλεγχο. Αποτελούν συνήθως τον «τελευταίο τροχό της αμάξης» χωρίς καμία εξουσία, ενώ παράλληλα πρέπει να ικανοποιήσουν από την πιο μικρή ως την πιο παράλογη απαίτηση των ανωτέρων τους.

Μηχανικοί συντήρησης

Κύριο γνώρισμα της δουλειάς όσων εργάζονται στη συντήρηση είναι ότι τους χρειαζόμαστε όταν κάτι πάει στραβά. Οι αντίξοες συνθήκες και τα απρόοπτα είναι αυτά που καλούνται να αντιμετωπίσουν σε μεγάλο βαθμό οι εργαζόμενοι σε αυτούς τους τομείς, την ίδια στιγμή που πρέπει να προβλέπουν και να προνοούν για την ασφάλεια και την καλύτερη δυνατή διευκόλυνση και εξυπηρέτηση του κοινού, σε περίεργα ωράρια, κυρίως νυχτερινές βάρδιες και με υψηλό βαθμό επικινδυνότητας.

Οικονομικοί σύμβουλοι

Οτιδήποτε αφορά σε χρήματα είναι από τη φύση του αγχωτικό. Φανταστείτε μόνο πώς είναι να έχετε να διαχειριστείτε, και να πάρετε και τις σωστές και αποδοτικές αποφάσεις, για τα χρήματα άλλων. Το αυξημένο μερίδιο ευθύνης, οι ενοχές σε περίπτωση λάθους και παράλληλα η απόλυτη έλλειψη ελέγχου στην κίνηση της αγοράς, αρκούν για να οδηγήσουν κάποια στιγμή ορισμένους από αυτούς στην κατάθλιψη.

Πωλητές

Πληρωμή με… ποσοστά. Και μόνο αυτή η φράση αρκεί για να γίνει απολύτως αντιληπτός ο λόγος για τον οποίο κάποιος, που ασχολείται με τις πωλήσεις είναι…επιρρεπής στην κατάθλιψη. Ειδικότερα δε, στην εποχή της παγκόσμιας οικονομική κρίσης και της αβεβαιότητας του εμπορίου, δεν αποτελεί έκπληξη που το επάγγελμα του πωλητή κατατάσσεται μεταξύ των πιο αγχωτικών.

Πηγή:  thestival.gr

Υ.Γ. Επαγγέλματα... όσο μπορούμε να μιλάμε για αυτά... Σε καιρούς απόλυτης ανεργίας :)

Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012

"Η μνήμη, η μνήμη, η μνήμη"

Στο ποίημα της "πληθυντικός αριθμός" η Κική Δημουλά αναφέρει τη μνήμη ως άκλιτη... Η μνήμη άκλιτη ή άκλητη είναι η "μαγική" εκείνη ιδιότητα του μυαλού να μπορεί να θυμάται πρόσωπα και καταστάσεις... Το λεξικό αναφέρει ότι μνήμη είναι συγκεχυμένες αναμνήσεις... Η ανάμνηση έχει δύο εκδοχές. Μπορεί να είναι καλή, ίσως όμως να είναι και άσχημη... Ο άνθρωπος δεν έχει την ικανότητα διαγράφει τις "κακές" αναμνήσεις, αλλά μπορεί κάποιες στιγμές -έστω και για λίγο- να τις ξεχνάει... Οι "κακές" μνήμες ξυπνούν σε μας δυσάρεστα συναισθήματα, όπως φόβο, πόνο κλπ. Μα και οι "καλές" μνήμες μας νοσταλγούν... Η νοσταλγία δεν μπορεί να ενταχθεί -κατά τη γνώμη μου- στα καλά ή τα κακά συναισθήματα.. Είναι ουδέτερη, γιατί κάποιες φορές μας κάνει να νιώθουμε ευχάριστα κάποιες άλλες όμως, γεννιούνται σε μας συναισθήματα πόνου, μοναξιάς ή εγκατάλειψης..

Επηρεασμένος, λοιπόν από το στίχο της Δημουλά και τη σημερινή μου βόλτα στην "παιδική κ εφηβική" μου γειτονιά αποφάσισα να γράψω ,ετούτη τη βροχερή νύχτα ,εμπνευσμένη και από τη βροχή -είναι η αλήθεια- για τα συναισθήματα που γεννήθηκαν σε μένα...
 Όλα είναι βρεγμένα και κάτι στον ουρανό δείχνει πως σε λίγο η πόλη μας θα κατακλυστεί από τη βροχή ξανά... Εγώ λατρεύω αυτό το χειμωνιάτικο τοπίο και αποφασίζω να επιχειρήσω με τον κολλητό μου Σ. μια βόλτα στη γειτονιά μας, που αυτήν την ώρα φαντάζει έρημη...
Ξάφνου, παντού γύρω μου απλώθηκαν οι αναμνήσεις μου... Έξω από κάθε σπίτι, δίπλα από κάθε δέντρο, πάνω σε κάθε κομμάτι του δρόμου... Εκεί που άπειρες φορές περίμενα τους φίλους μου να πούμε τα νέα μας, αλλά και τα μυστικά μας...
Πόσες φορές αυτός ο δρόμος ένιωσε τις κουβέντες μας και τα γέλια μας;;; Πόσα μυστικά δικά μας φυλάει αυτός ο δρόμος, αυτή η γειτονιά;; Τις πρώτες μας "αγάπες" και φιλίες, τις πρώτες μας κακίες αλλά και τις πρώτες μας καλές πράξεις... Έχουμε ζήσει τόσα σε αυτήν τη γειτονιά στην οποία κάποτε καθόμασταν ως αργά -τα Σάββατα και τραγουδούσαμε ή φωνάζαμε και μαλώναμε τα μεσημέρια με τους γείτονες ,καθώς από καλά παιδιά μετατρεπόμασταν σε ζωηρά και αυθάδη!! 


Και στρίβοντας στη γωνία, εκείνος ο δρόμος ξύπνησε άλλες αναμνήσεις μέσα μου... Ο δρόμος προς στο σχολείο, που παραδόξως για κάποιους, ποτέ δε μίσησα... Κάθε πρωί επί χρόνια ο ίδιος δρόμος οδηγούσε τα υπνωτισμένα ή αγχωμένα ή χαρούμενα άλλοτε βήματά μου προς το μέρος που για μένα είναι το δεύτερο σπίτι μου... Στο τέλος του δρόμου τα είδα... Τα σχολεία μου, με τις βρεγμένες από τη βροχή αυλές τους να φωτίζονται και να στέκουν εκεί περήφανα έχοντας φιλοξενήσει γενιές και γενιές μαθητών και καθηγητών... Μέσα σε αυτά πήρα σημαντικές αποφάσεις, αγχώθηκα, ξεπέρασα ακόμα και τα πιο δύσκολα εμπόδια, εκτίμησα και αγάπησα, ένιωσα άσχημα συναισθήματα για ορισμένους, χτύπησα, πόνεσα, αποκρυστάλλωσα αξίες και ιδανικά... Αυτά τα κτίρια φιλοξένησαν τις ανησυχίες μας και τις μεγάλες μας προσπάθειες για να προχωρήσουμε στη ζωή μας... Μοιράστηκαν τις ελπίδες μας, τις χαρές μας αλλά και τις λύπες μας... Είδαν την αποφοίτησή μας...
 
Τόσες αναμνήσεις "κλεισμένες" μέσα σε ένα τετράγωνο...Γι' αυτό, λοιπόν είναι τόσο μαγική η μνήμη... Πάντα κάθε βήμα μου σε αυτήν τη γειτονιά θα μου θυμίζει και μια ξεχωριστή κατάσταση , σε κάθε μου βήμα εδώ αναλογεί και μια ανάμνηση...

Τελικά όση μελαγχολία και αν σου προκαλεί η μνήμη, για μένα είναι η καλύτερη ιδιότητα του ανθρώπινου εγκεφάλου... Γιατί με το να θυμάσαι γίνεσαι καλύτερος άνθρωπος... Με το να θυμάσαι τα λάθη σου, διορθώνεσαι... Με το να θυμάσαι όσους σημάδεψαν γλυκά τη ζωή σου δεν ξεχνάς ποτέ από που έρχεσαι αλλά και ποιοι σε βοήθησαν στη διαμόρφωση του "εγώ" σου. Με το θυμάσαι τους στόχους σου, είσαι σίγουρος για τον προορισμό σου... Με το να σκέφτεσαι ξέρεις να εκτιμάς...
Αρκεί να ξέρεις να κρατάς τις καλές αναμνήσεις σε πιο φωτεινά μέρη του μυαλού και να "κρύβεις" λίγο τις κακές, όχι όμως εντελώς...


 ΣΗΜΕΙΩΣΗ: ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΙ ΔΗΜΗΤΡΑ... ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΟΜΟΡΦΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ....

Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

Αναλυτικά Προγράμματα Ειδικής Αγωγής

Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών για την Ειδική Αγωγή.




Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2012

Η ζωή είναι μια μεταμφίεση της δοκιμασίας σε σκέψη...!!!!!!







"Όταν ένας άνθρωπος περνάει μια δύσκολη δοκιμασία στη ζωή του...αυτή γίνεται μόνο μια σκέψη...(βουβή.. θα έλεγα..!)"

Η ζωή ολόκληρη τελικά είναι μια μαραθώνια δοκιμασία, η οποία απαρτίζεται από μικρές ή μεγάλες στροφές. Ο άνθρωπος με τις επιλογές του ή με δεδομένους εξωγενείς παράγοντες είναι δυνατόν να καθοριστεί ο δείκτης δυσκολίας μιας στροφής... Αρκετές φορές όμως μια στροφή μπορεί να καταλήξει σε αδιέξοδο... 

Τότε τι γίνεται;

Από τη μία πλευρά, υπάρχουν οι άνθρωποι που θα μπλοκάρουν και θα πουν "Τώρα τι κάνουμε;" ή "Γιατί σε εμένα Θεέ μου;", με αποτέλεσμα να κλειστούν στον εαυτό τους και να τσακίσουν ψυχικά και σωματικά. Αντιθέτως, απ' την άλλη πλευρά είναι εκείνοι που θα πεισμώσουν και θα οπλιστούν με δύναμη λέγοντας: "Θα τα καταφέρω και θα περάσω και αυτή τη στροφή..." συνεχίζοντας το δρόμο προς τον στόχο !!!!!

Βέβαια υπάρχει και μια τρίτη ομάδα ανθρώπων οι οποίοι αρχικά λυγίζουν και δεν θέλουν να παλέψουν σκληρά, αλλά εν τέλει με την υποστήριξη και την βοήθεια του κοινωνικού τους περίγυρου κατορθώνουν αυτά που πριν λίγο καιρό ήταν ακατόρθωτα!!!!!!!

 Όταν όμως έρθουμε και πάλι στην ευθεία του δρόμου, όλες αυτές οι στροφές μένουν  πίσω μας σαν σκέψεις, συνήθως βουβές με ανάμεικτα συναισθήματα...

Εσύ τι γνώμη έχεις;


αφιερωμένο στη καλή μου φίλη Νάντια 
που περνάει την πιο δύσκολη στροφή του δρόμου της...!!!

Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

Διεθνές Συνέδριο Ατόμων με Αναπηρία στο Ντίσελντορφ

Από τις 10 ως τις 13 Οκτωβρίου πραγματοποιείται στο Ντίσελντορφ ειδική εμπορική έκθεση «REHACARE 2012», αφιερωμένη στους ανθρώπους με περιορισμένες σωματικές ικανότητες και σε εκείνους που χρειάζονται ειδική φροντίδα και περιποίηση.

Στην ΄Εκθεση συμμετέχουν εκπρόσωποι 851 εταιρειών από 32 χώρες και 100 και πάνω ομάδων στήριξης, ενώσεων και οργανώσεων, καθώς επίσης και αστέρια των Παραολυμπιακών Αγώνων 2012. Στο πλαίσιο της ΄Εκθεσης πραγματοποιούνται οι εργασίες του καθιερωμένου Συνεδρίου και μια σειρά από θεματικές συναντήσεις, όπου μπορεί να πάρει κανείς πλούσιες πληροφορίες πάνω σε επίκαιρα θέματα και τάσεις. Θέμα του φετινού Συνεδρίου είναι το εξής: «Αυτοτελής διαβίωση και φροντίδα στο σπίτι». Οι διαλέξεις που θα παρουσιαστούν στο Συνέδριο για την αποκατάσταση, την φροντίδα και την διοργάνωση του περιβάλλοντος χώρου, θα κεντρίσουν μεγάλο ενδιαφέρον των ειδικών των ασθενών και των συγγενών τους.

Στην Έκθεση ήρθαν και εκπρόσωποι από τη Ρωσία, το ταξίδι των οποίων στη Γερμανία, δυστυχώς, επισκιάστηκε από αρκετές παρεξηγήσεις. Ο πιλότος της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας για λόγους ασφαλείας αρνήθηκε να πάρει στο αεροσκάφος του τους Ρώσους με αναπηρικά αμαξίδια, παρά το γεγονός ότι όλοι τους είχαν περάσει με επιτυχία τον έλεγχο εισιτηρίων και αποσκευών check-in. Σχολιάζοντας την υφιστάμενη κατάσταση ο Αλεξέι Γκέρβας, πιλότος, ειδικός στα ζητήματα της αεροφοβίας και επικεφαλής του Κέντρου «Πετούμε χωρίς φόβο», είπε:
- Η Αεροπορία είναι ξεκάθαρη δομή, και όλες οι πράξεις οποιουδήποτε προσώπου είναι προσδιορισμένες από τους αντίστοιχους κανονισμούς. Υπάρχει και η Διεθνής Οργάνωση Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία ρυθμίζει με σαφήνεια τον αριθμό εκείνων ή άλλων επιβατών και θεωρώ ότι ο πιλότος ενήργησε σύμφωνα με αυτούς τους κανονισμούς.
Φυσικά, η απειλή για την ασφάλεια μπορεί να δημιουργηθεί, π.χ., σε περίπτωση εμφάνησης έκτακτης ανάγκης μεταφοράς επιβατών κατά τις ιδιαίτερα σημαντικές φάσεις της πτήσης, όπως είναι η απογείωση και προσγείωση και δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα εξασφαλιστεί χωρίς ειδική προετοιμασία η μεταφορά έξι ατόμων με αναπηρικά αμαξίδια.

Σε περίπτωση δε, όταν είναι γνωστή εκ των προτέρων η πτήση τέτοιων ατόμων, μπορεί, βέβαια, να αυξηθεί ο αριθμός των αεροσυνοδών ή αρσενικού προσωπικού στη δοσμένη γραμμή, οι οποίοι σε περίπτωση εμφάνησης κατάστασης εκτάκτου ανάγκης θα μπορέσουν να προσφέρουν την χρειαζούμενη βοήθεια στους ανάπηρους επιβάτες κατά την μεταφορά τους.

Εν τω μεταξύ, οι Ρώσοι ειδικοί κατέδειξαν χειροπιαστά την ανάγκη της αλλαγής της υποδομής για να προσαρμοστεί καλύτερα για άτομα με αναπηρία. Την ίδια μέρα, τα μέλη της ρωσικής αντιπροσωπείας μεταφέρθηκαν σε άλλο αεροδρόμιο, απ’ όπου πέταξαν με επιτυχία στο Ντίσελντόρφ με αεροσκάφος ρωσικής αεροπορικής εταιρείας.

Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012

Ειδική γραμματοσειρά για τη δυσλεξία

Διατίθεται για πρώτη φορά δωρεάν και προσφέρεται για χρήση και στα κινητά τηλέφωνα
Η «βαρύτητα» στο κάτω μέρος εμποδίζει τους χαρακτήρες της OpenDyslexic να «χορεύουν» διευκολύνοντας την ανάγνωση για τα άτομα με δυσλεξία.

Βοστώνη
Μια γραμματοσειρά που φιλοδοξεί να κάνει ευκολότερη την online ζωή των ατόμων με δυσλεξία διατίθεται δωρεάν στο Διαδίκτυο. Η OpenDyslexic, όπως λέγεται, είναι ειδικά σχεδιασμένη ώστε να είναι πιο ευανάγνωστη από όσους έχουν μαθησιακές δυσκολίες και έχει «προσαρμοστεί» για χρήση στις περισσότερες μηχανές αναζήτησης και στα κινητά τηλέφωνα.

Η γραμματοσειρά, όπως υποστηρίζει ο δημιουργός της, Αμπελάρντο Γκονσάλες, έχει «βαρύτητα» στο κάτω μέρος της για να μένει «σταθερή». «Ο εγκέφαλος μπορεί μερικές φορές να κάνει παράξενα πράγματα με τα γράμματα» δήλωσε μιλώντας στο BBC. «Το βάρος στο κάτω μέρος των χαρακτήρων ενισχύει τη γραμμή του κειμένου ενώ το ξεχωριστό σχήμα κάθε γράμματος το εμποδίζει να “αναποδογυρίσει” ή να μπερδευτεί με τα διπαλανά του».

Δωρεάν πρόσβαση σε όλους

Η OpenDyslexic δεν είναι η πρώτη ειδική για τη δυσλεξία γραμματοσειρά που κυκλοφορεί, είναι όμως η πρώτη η οποία διατίθεται δωρεάν καθώς αυτός ακριβώς ήταν ο σκοπός του δημιουργού της. «Είχα δει ανάλογες γραμματοσειρές, ήταν όμως εξωφρενικά ακριβές και καθόλου πρακτικές» εξήγησε ο κ. Γκονσάλες, σχεδιαστής εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα.
«Φαντάστηκα ότι θα υπήρχαν άνθρωποι που θα χρειάζονταν κάτι τέτοιο και έτσι σκέφτηκα να φτιάξω μια γραμματοσειρά σε ανοιχτή πρόσβαση» προσθέτει. «Εχω λάβει πολλά e-mail από ανθρώπους που λένε ότι για πρώτη φορά μπορούν να διαβάσουν κείμενο χωρίς να τρέμουν ή ότι η γραμματοσειρά τους έχει βοηθήσει σε άλλα συμπτώματα της δυσλεξίας».
Στη σχετική ιστοσελίδα ο προγραμματιστής ενθαρρύνει όσους επιθυμούν να κατεβάσουν την OpenDyslexic, να μη διστάσουν να τη μοιραστούν με φίλους τους και να τον ενημερώνουν για τυχόν προβλήματα ώστε να προβαίνει συνεχώς σε βελτιώσεις.
Προς το παρόν η OpenDyslexic διατίθεται σε λατινικούς χαρακτήρες και μπορείτε να την κατεβάσετε εδώ.

Πηγή: "Το ΒΗΜΑ"

Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012

Ξεκλειδώνουν οι πίνακες των αναπληρωτών.- Δέσμευση του υπ. Παιδείας για άμεση προώθηση των αλλαγών

Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012

Φοβαμαι....

Φ ο β ά μ α ι τους ανθρώπους που εφτά χρόνια έκαναν πως δεν είχαν πάρει χαμπάρι και μια ωραία πρωία μεσούντος κάποιου Ιουλίου βγήκαν στις πλατείες με σημαιάκια κραυγάζοντας "δώστε τη χούντα στο λαό".

Φ ο β ά μ α ι τους ανθρώπους που με καταλερωμένη τη φωλιά πασχίζουν τώρα να βρούν λεκέδες στη δική σου.

Φ ο β ά μ α ι τους ανθρώπους που σου κλείναν την πόρτα μην τυχόν και τους δώσεις κουπόνια και τώρα τους βλέπεις στο Πολύτεχνείο να καταθέτουν γαρίφαλα και να δακρύζουν.

Φ ο β ά μ α ι τους ανθρώπους που γέμιζαν τις ταβέρνες και τα σπάζαν στα μπουζούκια κάθε βράδυ και τώρα τα ξανασπάζουν όταν τους πιάνει το μεράκι της Φαραντουρη και εχουν και "άπόψεις".

Φ ο β ά μ α ι τους ανθρώπους που άλλαζαν πεζοδρόμιο όταν σε συναντούσαν και τώρα σε λοιδορούν γιατί, λέει, δεν βαδιζεις ίσιο δόμο.

Φ ο β ά μ α ι , φοβάμαι πολλούς ανθρώπους.

Φέτος φοβήθηκα ακομη περισσότερο.

Μανωλης Αναγνωστάκης
Νοέμβρης 1983

Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2012

Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών

Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών καθιερώθηκε το 1994 από την UNESCO για να μας υπενθυμίσει τον καθοριστικό ρόλο που παίζει ο δάσκαλος μέσα στην κοινωνία, είτε εργάζεται σε μία πλούσια πόλη της Δύσης, είτε σε μια αυτοσχέδια σχολική αίθουσα κάποιου στρατοπέδου προσφύγων.

Εορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Οκτωβρίου.

Δεν χρειάζονται οι παγκόσμιες ημέρες παρα μόνο σεβασμός...

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

Θέατρο... Μεγαλη δι--ΕΞΟΔΟΣ !!!!



 «Πολλές φορές, στον δρόμο, μας αποφεύγουν όταν ζητάμε βοήθεια στη μετακίνησή μας. Βιάζουν την προσωπικότητά μας και παραβιάζουν την αυτονομία μας. Η λύση όμως δεν είναι η απομόνωση...»

ΘΕΑΤΡΟ... ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ... Μια διαφορετική επιλογή διασκέδασης αλλά και εκπαίδευσης.... Έχεις συμμετάσχει ή παρακολουθήσει θεατρική παράσταση στην οποία ηθοποιοί άτομα με αναπηρία ή άτομα χωρίς αναπηρία;
Ποιες οι εντυπώσεις σου και τα συναισθήματα σου μετά το "πέσιμο της αυλαίας";

Ιστορίες, απόψεις, συναισθήματα, απ' ενοχοποίηση του "φαίνεσθαι" και ελευθερία του "είναι" !!!!! Όλα αυτά για εμένα κρύβονται πίσω από το ανέβασμα μιας παράστασης.

Η συμμετοχή σε κάθε είδους πολιτιστική δραστηριότητα προσωπικά προσφέρει χαρά, γαλήνη, απελευθέρωση συναισθημάτων και γενικά είναι ένας τρόπος εκτόνωσης. Φυσικά προσφέρεται και ως μέσο άμεσης "γροθιάς" στο ρατσισμό...

Τέλος έχοντας διαβεί και από τις δύο πλευρές έχω συνειδητοποιήσει ότι η απελευθέρωση των αισθήσεων είναι εξίσου έντονη !!!!

Ας υποστηρίζουμε λοιπόν αυτές τις προσπάθειες που ξεκίνησαν σιγά σιγά να γίνονται μέσα από την δημιουργία θεατρικών και χορευτικών ομάδων. :)

Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

Η λέξη υγεία σαν απλή σημασία και η ουσιαστική σημασία της...

Η Υγεία είναι ο παράγοντας που μετράει την φυσική, ψυχολογική ή ακόμα και την πνευματική κατάσταση ενός ζώντος οργανισμού.
Σύμφωνα με τον ορισμό που διατυπώθηκε το 1946 η υγεία είναι «η κατάσταση της πλήρους σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και όχι μόνο η απουσία ασθένειας ή αναπηρίας». Έτσι λοιπόν, η έννοια της υγείας, δεν αποδίδεται μόνο από την ιατρική, αλλά και από άλλους παράγοντες όπως είναι το περιβάλλον, η οικονομία, η εργασία κ.α.

Η Υγεία, κατά τη γνώμη μου, δεν είναι μόνο μια απλή λέξη ή μια κοινότυπη ευχή που χρησιμοποιούμε πολλοί ίσως χωρίς να την εννοούμε αληθινά...
 
Είναι το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή του ανθρώπου μαζί με την ΑΓΑΠΗ... Αυτά τα δύο πρέπει να προστατεύονται και να διαφυλάσσονται όσο το δυνατόν καλύτερα !!!!!! 

Όχι μόνο να τις θυμόμαστε όταν έρθουν τα δύσκολα...

Υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι που τυγχάνει να μην την απολαμβάνουν απλόχερα και να την επιζητούν... Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο πρέπει να την σεβόμαστε και να μην την υπερεκτιμάμε λέγοντας: "Τι; Θα συμβεί σ' εμένα;" Όλα γίνονται σε κλάσματα δευτερολέπτου...

Επίσης πρέπει να συμπαραστεκόμαστε αληθινά και με όλο μας το "είναι" σε εκείνους που την έχουν ανάγκη !!!!

Εσείς τι λέτε;

Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2012

Δεν λειτουργούν τα σχολεία ειδικής αγωγής,...

Οι δάσκαλοι υποστηρίζουν, ότι «οι περισσότερες Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) άνοιξαν μόνο για τον αγιασμό, καθώς υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, ενώ η ίδια εικόνα υπάρχει και στην πλειονότητα των τμημάτων ένταξης. Εξίσου τραγική είναι η κατάσταση για τους μαθητές και τις οικογένειές τους που περιμένουν δάσκαλο «παράλληλης στήριξης», αφού μέχρι και σήμερα δεν έχει προσληφθεί κανείς εκπαιδευτικός για τον σκοπό αυτόν. Τα ειδικά σχολεία, στα οποία φοιτούν παιδιά με ειδικές ανάγκες, τα τελευταία χρόνια αντί να αναβαθμιστούν, λόγω των κυβερνητικών πολιτικών και των μνημονίων, οδηγούνται σε λουκέτο».



Εξίσου αποθαρρυντική είναι και η εικόνα της απασχόλησης των αποφοίτων Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ). Όπως σημειώνει η ΔΟΕ «θεωρούνται ικανοί να εργάζονται μόνο για αναπληρωτές ενώ καλύπτουν, εδώ και χρόνια, θέσεις μόνιμου προσωπικού. Η εξαγγελία διαγωνισμού ΑΣΕΠ για την ειδική αγωγή κάθε φορά μένει μόνο στα χαρτιά και στις εξαγγελίες των Υπουργών, ενώ η θέση του Διευθυντή Ειδικής Αγωγής στο Υπουργείο, ακόμη και σήμερα, παραμένει κενή».



Οι δάσκαλοι ζητούν, εκτός από την άμεση διενέργεια του διαγωνισμού ΑΣΕΠ, να προσληφθούν αμέσως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και να καλυφθούν όλα τα λειτουργικά κενά στις Μονάδες ειδικής αγωγής. Παράλληλα, ζητούν και τη λήψη μέτρων για την απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών από και προς τα σχολεία τους.
Πηγή: real.gr

Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

Μαθήτρια αφήνει άφωνο το κοινό ελληνο-γερμανικού φόρουμ

«Το μέλλον της Ελλάδας είναι η ελπίδα», αναφέρει μεταξύ άλλων

Στην καρδιά Γερμανών και Ελλήνων μίλησε 18χρονη από την Παραμυθιά. «Είμαι νέα. Είμαι Ελληνίδα. Θα σας μιλήσω ελληνικά και δεν θέλω διερμηνέα γιατί μετά θα σας μιλήσω και στα γερμανικά. Η δική μου γενιά θεωρεί ότι είναι καταδικασμένη. Κληρονομήσαμε έναν κόσμο για τον οποίο δεν ευθυνόμαστε εμείς και είναι νοσηρός. Η ανεργία είναι τροχοπέδη στη ζωή μας και μας εμποδίζει να ακολουθήσουμε τα όνειρά μας. Όμως είμαστε νέοι, και όπως έλεγε ο Καζαντζάκης, «νέος θα πει να θέλεις να αλλάξεις τον κόσμο». Και όπως έλεγε ο Αριστοτέλης, «οι νέοι ζουν κυρίως με την ελπίδα. Ο λόγος είναι από το γεγονός ότι η ελπίδα αφορά το μέλλον και για τους νέους το μέλλον είναι μεγάλο». Από την πλευρά μου, έχω να πω ότι το δικό μας μέλλον μολονότι μεγάλο, μοιάζει να είναι υποθηκευμένο και η ελπίδα ωχριά».

Με τα λόγια αυτά μίλησε σε Έλληνες και Γερμανούς εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης και όχι μόνο, η 18χρονη Χριστίνια Λιόλιου από την Παραμυθιά της Θεσπρωτίας. Μίλησε με την καρδιά της, με ειλικρίνεια, με δυναμισμό. Είπε την αλήθεια και η αλήθεια ξύπνησε, συγκίνησε, ενθουσίασε το κοινό του συνεδρίου που έγινε στην περιοχή στο πλαίσιο της ελληνογερμανικής συνέλευσης.

«Εκπροσωπούσα τη νεολαία. Γι αυτό εξέφρασα τις ανησυχίες των νέων» εξηγεί η ίδια στο ΑΜΠΕ και τονίζει πως αυτό που ήθελε να μεταφέρει ήταν η αγωνία ανθρώπων όπως η ίδια, που νιώθουν ότι η Ελλάδα βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο μικροσκόπιο και αδικείται από δημοσιεύματα μερίδας του Γερμανικού και ευρωπαϊκού Τύπου. «Χρειαζόμαστε ιδέες και προτάσεις που ενδεχομένως μπορούν να υλοποιηθούν από την ελληνική και τη γερμανική πλευρά και ήθελα να ευαισθητοποιήσω τους ακροατές από τη Γερμανία ώστε να είναι πιο δεκτικοί στις ιδέες που θα προτείνουμε την επόμενη μέρα» προσθέτει η Χριστίνα, αριστούχος μαθήτρια που φέτος πέρασε στη Νομική Σχολή Αθηνών, πρώτη ανάμεσα σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες της τρίτης Λυκείου στη Θεσπρωτία.

Αναφερόμενη στην ιστορία τόνισε ότι οι νέοι της δίνουν την δέουσα αξία γιατί αυτή συνιστά σταθερό έρμα για την εξέλιξή τους. Και γιατί, όπως υπογράμμισε ο Σεφέρης, «όποιος δεν γνωρίζει το παρελθόν είναι υποχρεωμένος να το ξαναζήσει». Μίλησε όμως στην ομιλία της και για την ιστορία των κατακτητών που πέρασαν από την Ελλάδα και αναφέρθηκε στους Ρωμαίους, τους Οθωμανούς, τους Ιταλούς, τους Άγγλους, τους Βούλγαρους και τους Γερμανούς. Προτού όμως κάνει οποιοδήποτε άλλο σχόλιο διευκρινίζει στο ΑΜΠΕ πως δεν ήθελε να προσβάλλει το κοινό γιατί, όπως επισημαίνει: «δεν πρέπει να είμαστε μισαλλόδοξοι επειδή οι Γερμανοί έχουν πει κατά καιρούς διάφορα για την Ελλάδα». «Οι αλληλοκατηγορίες αναζωπυρώνουν την ένταξη και δεν βοηθούν. Το μέλλον της Ελλάδας είναι η ελπίδα» προσθέτει.

Τα λόγια της 18χρονης συγκίνησαν Έλληνες και Γερμανούς συμμετέχοντες στο συνέδριο. «Η Χριστίνα είναι ένα χαρισματικό παιδί από την περιοχή μας. Είμαστε περήφανοι για εκείνην αλλά και για όλες τις άλλες «Χριστίνες» που ζουν εδώ, γιατί η νεολαία μας είναι δυναμική, έχει άποψη, ξέρει να αγωνίζεται και σε τόπους μικρούς όπως ο δικός μας η ποιότητα έχει σημασία» λέει, από την πλευρά της, η δήμαρχος Σουλίου, Σταυρούλα Μπραϊμη - Μπότση.

Σε ό,τι αφορά τις εργασίες του συνεδρίου, αυτές κατέληξαν σε συγκεκριμένες ιδέες και προτάσεις που πρόκειται να προωθηθούν το επόμενο χρονικό διάστημα. «Ο πληθυσμός της περιοχής του Σουλίου δραστηριοποιείται σε δύο τομείς, τον αγροτικό και εκείνον του εναλλακτικού τουρισμού. Στο πλαίσιο αυτό θα αναληφθούν συγκεκριμένες δράσεις για την ενίσχυση της αγροτικής εκπαίδευσης στην περιοχή και την έναρξη ανταλλαγών νέων ώστε καλές πρακτικές που εφαρμόζονται στη Γερμανία και ιδιαίτερα στον τομέα του αθλητισμού, να εφαρμοστούν και εδώ» προσθέτει η δήμαρχος.

Την επομένη του συνεδρίου της Παραμυθιάς, οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης το αποτιμούν με θετικό τρόπο. Όπως, άλλωστε, υπογραμμίζει και ο αντιδήμαρχος Σουλίου Δημήτρης Μαμούρης, επικαλούμενος ένα ρητό του Μπρέχτ, «όποιος αγωνίζεται μπορεί να χάσει όμως όποιος δεν αγωνίζεται, έχει ήδη χάσει».


Πηγη: http://www.newsbeast.gr


Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2012

ΑΝΑΠΗΡΕΣ Σκέψεις....




Άνθρωπος με απόκτηση αναπηρίας κατά την διάρκεια της ζωής του και άνθρωπος με αναπηρία εκ γεννητής. Υπάρχουν διαφορές μεταξύ τους στον τρόπο σκέψεις και στην ζωή τους; Ναι ή Όχι; Αν ναι γιατί υπάρχουν;   Για να δούμε...

Συμβαίνει πολλοί άνθρωποι αμέσως μετά την απόκτηση της αναπηρίας τους να χάνουν στενούς φίλους, να απομακρύνονται οι στενοί συγγενείς, να χαλούν οι σχέσεις τους με τον σύντροφό τους και να απομακρύνονται οι πολύτιμοι συνεργάτες. Πολλές φορές αυτό συμβαίνει επειδή οι ίδιοι οι άνθρωποι με αναπηρίες προσδοκούν κάποια ειδική μορφή υποστήριξης και όταν δεν την έχουν απογοητεύονται. Πρόκειται για μια δύσκολη κατάσταση: Οι άνθρωποι τη στιγμή που αντιμετωπίζουν την εισβολή της αναπηρίας, την ίδια στιγμή βλέπουν και τις κοινωνικές τους σχέσεις να ανατρέπονται.
Ο σοβαρότερος όμως λόγος διαταραχής των κοινωνικών σχέσεων οφείλεται στην άρνηση των ίδιων των ανθρώπων με αναπηρίες να κατανοήσουν τους περιορισμούς που οφείλονται στην αναπηρία τους και να προχωρήσουν σε δυναμικές αλλαγές του τρόπου ζωής τους, τις εργασίας τους, της κατοικίας τους κ.ο.κ.

Τι συμβαίνει όμως σ' αυτό τον τομέα όταν υπάρχει εκ γεννητής αναπηρία; Πιστεύω ότι είναι εξίσου δύσκολο... Μπορεί να μην έχει συμβιβαστεί, με τον καιρό βέβαια επέρχεται θέλοντας και μη, με την ύπαρξη της αναπηρίας του και να είναι κλεισμένος στο σπίτι χωρίς να έχει φίλους - κοινωνικό περίγυρο ή ακόμη δυσκολότερο να μην του το επιτρέπει η ίδια η αναπηρία...
Aπ' την άλλη πλευρά υπάρχει και η εικόνα που δίνουμε στους συνανθρώπους μας... Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν συναντούν κάποιον άνθρωπο με αναπηρία αυθόρμητα προερμηνεύουν τη συμπεριφορά του: Θεωρούν ότι απειλούνται. Φοβούνται πως κάποια στιγμή θα τους ζητηθεί να ασκήσουν καθήκοντα νοσοκόμας ή θα τους ζητηθούν δανεικά χρήματα. Πολλοί ντρέπονται τις δημόσιες εμφανίσεις, όταν σε δημόσιους χώρους συνοδεύονται από κάποιον που έχει κάποια εμφανή αναπηρία. Οι νεότεροι σε ηλικία θεωρούν πως οι συνομήλικοί τους με αναπηρίες έχουν ένα πιο αργό ρυθμό και πως η συναναστροφή με αυτούς θα σημαίνει την αλλαγή και επιδείνωση των δικών τους ρυθμών.
Σημασία έχει πως οι νεοέλληνες προσεγγίζουν την αναπηρία ως μια απειλή και ως μια βίαιη εισβολή. Γι’ αυτό είναι σημαντική η αναμόρφωση ή και η μεταμόρφωση της αναπηρίας.
Η μεταμόρφωση της αναπηρίας
Είναι πολύ σημαντικό να αμβλύνονται τα αδρά χαρακτηριστικά που οφείλονται στην αναπηρία. Είναι ζήτημα αισθητικής.
Ο άνθρωπος με αναπηρία πρέπει να φαίνεται ωραίος και βεβαίως πρέπει να είναι αντικειμενικά ωραίος. Υπέρ αυτής της άποψης συνηγορούν και όλοι οι σοβαροί κατασκευαστές προϊόντων αποκατάστασης. Εδώ και χρόνια η έμφαση δίνεται στον τρόπο ζωής και στη χρηστικότητα όλων των βοηθημάτων. Αυτή η νέα λογική σχεδιασμού και κατασκευής προϊόντων αποκατάστασης έχει βρει ανταπόκριση από χιλιάδες δραστήριους αναπήρους σε όλο τον κόσμο. Είναι καιρός να αρχίσει να εφαρμόζεται και στην Ελλάδα.
Στην πράξη οι έλληνες με αναπηρίες πρέπει να αλλάξουν καταναλωτικές συνήθειες και διαθέσεις. Πρέπει να αρχίσουν να προτιμούν τα κομψά βοηθήματα αποκατάστασης και τον ωραίο ρουχισμό. Επίσης πρέπει να προσέχουν τις συναναστροφές τους: Πρέπει να γίνει κατανοητό πως κάθε δραστηριότητα είναι δημόσια και πως κάθε αρνητική παρουσία συνεπάγεται αρνητικές αντιδράσεις.
Η επιβίωση είναι τέχνη
Η αναπηρία είναι μια παράσταση. Ανεξαρτήτως από το αν ψωνίζουμε στον μπακάλη ή από το αν πίνουμε καφέ σε καφετέρια ή από το αν τρώμε σε ταβέρνα ή εάν εργαζόμαστε, εμείς δίνουμε παράσταση της οποίας είμαστε πρωταγωνιστές.
Σκηνοθετούμε την κάθε μας δραστηριότητα, έτσι ώστε η αναπηρία να φαίνεται αν όχι ως ένα διακοσμητικό στοιχείο, τουλάχιστον να φαίνεται διακριτικά. Για κανένα λόγο δεν πρέπει να φαίνεται μια κραυγάζουσα αναπηρία που παραπέμπει σε συνδικαλιστικό ή σε κοινωνικό ή σε μειονοτικό ακτιβισμό. Σημαντικό εργαλείο είναι η επιλογή κομψών αναπηρικών καθισμάτων, ενδυμάτων, η καθαριότητα και η πολιτισμένη συμπεριφορά.
Πριν κάνουμε οτιδήποτε πρέπει εκ των προτέρων να σκηνοθετήσουμε τον τρόπο που θα μπούμε στο χώρο, την πορεία που θα ακολουθήσουμε μέχρι τον στόχο μας, το χώρο που θα σταματήσουμε το αναπηρικό μας κάθισμα και βεβαίως τη συμπεριφορά μας, όχι με υποκειμενικά κριτήρια, αλλά με τον τρόπο που οι άλλοι μας βλέπουν από τη δική τους οπτική γωνία.
Πρέπει να γνωρίζουμε εκ των προτέρων πως συμμετέχουμε σε ένα θίασο στον οποίο καλό είναι να μην είμαστε κομπάρσοι, αλλά πρωταγωνιστές. Ταυτοχρόνως εκτός από πρωταγωνιστές είμαστε οι σκηνοθέτες. Στόχος μας δεν είναι να συμμετέχουμε, αλλά να δημιουργούμε εμείς τους όρους συμμετοχής και τους κανόνες του παιχνιδιού.
Η ζωή είναι μια παράσταση
Το ζήτημα δεν είναι να γνωρίζουμε κόσμο. Το ζήτημα είναι αυτοί που γνωρίζουμε να μας παίρνουν στα σοβαρά, να μας σέβονται, να τους επηρεάζουμε και να αποτελούμε παράδειγμα μιας ποιότητας άξιας προς μίμηση.
Χρειαζόμαστε ένα πολύ ισχυρό άλλοθι, ένα σοβαρό λόγο, ένα αδιάψευστο στόχο και ένα αξιόπιστο μέσο προκειμένου να προσεγγίσουμε ανθρώπους και να διατηρήσουμε αυτήν την προσέγγιση.
Το πιο αξιόπιστο μέσο είναι η επαγγελματική δραστηριότητα, στο βαθμό που αυτή αναπτύσσεται ήπια και με μέτρο. Πρέπει να έχουμε κατά νου πως κανένας άνθρωπος δεν επιθυμεί να συναναστραφεί με ανθρώπους που έχουν έκδηλη την νεύρωση στην συμπεριφορά τους, η οποία εκφράζεται με πάθη και επιθετική στάση.
Στη ζωή μας δίνουμε μια παράσταση στην οποία πρωταγωνιστεί το πιο έντονο χαρακτηριστικό μας. Όταν πρόκειται για ανθρώπους με αναπηρίες, τότε το πιο έντονο χαρακτηριστικό είναι η αναπηρία τους. Όταν πρόκειται για γυναίκες, τότε το πιο έντονο χαρακτηριστικό είναι η κακώς εννοούμενη “θηλυκότητα”.
Τόσο η αναπηρία, όσο και το σεξ πουλάνε. Δεν είναι όμως σύμπτωση ότι κανείς δεν πλούτισε πουλώντας την αναπηρία του ή σεξουαλικές υποσχέσεις. Γι’ αυτό το λόγο είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πως το πιο βασικό μέλημά μας δεν είναι να γνωρίσουμε ανθρώπους, αλλά να διατηρήσουμε τη σχέση μας με αυτούς.
Χρειαζόμαστε ένα ισχυρό άλλοθι για να μην παρεξηγηθούμε και να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για να ασκούμε επιρροή, η οποία προκύπτει από το ειλικρινές μας ενδιαφέρον για την ευημερία των ανθρώπων που μας περιβάλουν.
Χρειαζόμαστε να είμαστε οι ειδικοί στον κλάδο μας και να έχουμε ως στόχο να διευκολύνουμε τους ανθρώπους με τους οποίους συναναστρεφόμαστε, επειδή έτσι δημιουργούμε ισχυρούς δεσμούς που προκύπτουν από το σεβασμό της ανθρώπινης αξίας.
Η στρατηγική της κοινωνικότητας
Η αναπηρία από μόνη της καταστέλλει κάθε κοινωνικότητα. Τα πολεοδομικά εμπόδια, οι απροσπέλαστες μεταφορές και η έλλειψη αξιόπιστης υποστήριξης υπονομεύουν κάθε έλληνα αμέσως μετά την απόκτηση της αναπηρίας του. Τα εμπόδια είναι αντικειμενικά, η επίκλησή τους όμως είναι μια απλοϊκή δικαιολογία.
Ας αφήσουμε τις δικαιολογίες και ας οργανώσουμε την καθημερινότητά μας, τις σχέσεις μας, το περιβάλλον μας και την εικόνα μας. Για να οικοδομήσουμε το νέο μας εαυτό, πρέπει να απενοχοποιήσουμε το πιο έντονο χαρακτηριστικό που είναι η αναπηρία. Για να γίνει αυτό χρειάζεται:
Ένα ισχυρό άλλοθι: το πιο ισχυρό άλλοθι είναι η επαγγελματική δραστηριότητα η οποία μας απαλλάσσει από το να μας ταυτίσουν με τα αρνητικά μοντέλα αναπήρων λ.χ. του ερωτύλου αναπήρου ή του επαγγελματία συνδικαλιστή.
Αλλαγή νοοτροπίας: αυτή έρχεται με το σεβασμό του παράλυτου μέρους του σώματος και την επιδίωξη της ευημερίας των ανθρώπων που προσεγγίζουμε ή συναναστρεφόμαστε.
Συνεκτικό σύστημα αντιλήψεων και στόχων: αυτό καλλιεργείται. Η ζωή κάτω από συνθήκες αναπηρίας πραγματώνεται στη σφαίρα της εξαίρεσης. Χρειάζεται έμπνευση, δημιουργικότητα και ριζοσπαστικές αντιλήψεις για να κατακτήσει η ζωή την αντικειμενική της αξία.
Χρειάζεται να αλλάξουμε και αυτές οι αλλαγές να είναι δραστικές. Στον κόσμο μας δεν υπάρχει χώρος για μετριότητες και για αυτό ακριβώς το λόγο μας αποκαλούν ως “άτομα με ειδικές ανάγκες”. Όσοι αισθάνονται την ύβρη δεν έχουν παρά να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για να αλλάξουν την ζωή τους. Υπάρχουν πολλοί που μπορούν να μας βοηθήσουν να αλλάξουμε τη ζωή μας. Δεν υπάρχει όμως κανείς που να ζήσει τη ζωή μας για εμάς.

Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

Πόσο ακόμα.... Η Ειδική Αγωγή στον Αέρα !!!!

Αναμένοντας ακόμα την δημοσίευση των πινάκων Αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής πραγματοποιήθηκε
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. Σας παραθέτω το ακόλουθο κείμενο διαμαρτυρίας: 

 
Αυτή τη στιγμή οι αδιόριστοι αναπληρωτές δάσκαλοι και νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής έχουμε μπει στο Υπουργείο Παιδείας και βρισκόμαστε στην άδεια καρέκλα του Διευθυντή Ειδικής Αγωγής.
 Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε, αλλά χιλιάδες παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες περιμένουν τον (αναπληρωτή) εκπαιδευτικό τους και δεν πηγαίνουν σχολείο.
Το Υπουργείο Παιδείας και η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, εδώ και 10 χρόνια (δηλαδή πολύ πριν έρθει το Μνημόνιο, η Τρόϊκα κτλ.), εμπαίζει τους εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής και τους γονείς παιδιών με αναπηρία αφού δεν έχει προβεί ούτε σε 1 διορισμό στην Ειδική Αγωγή. Αυτό είναι το πραγματικό ενδιαφέρον για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες; Οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν έχουν δικαίωμα στην ισότιμη εκπαίδευση, δεν έχουν δικαίωμα να υπάρχει σταθερό και εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό γι’ αυτούς;
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
       1)  Να ξεκινήσει άμεσα η πρόσληψη αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής. Καμία χαμένη διδακτική ώρα για    τους μαθητές μας.
 
2) Να σταματήσει το καθεστώς της «μόνιμης αναπλήρωσης» στην Ειδική Αγωγή. Να υλοποιηθεί επιτέλους ο πρώτος ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής και να γίνουν οι πρώτοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια. Να σταματήσουν ΤΩΡΑ να καλύπτονται οι θέσεις ΠΕ71-ΠΕ61 Ειδικής Αγωγής με μεταθέσεις και αποσπάσεις εκπαιδευτικών που δεν έχουν ούτε σπουδές και συχνά ούτε και προϋπηρεσία στην Ειδική Αγωγή, με εκπαιδευτικούς που πάνε στην Ειδική Αγωγή ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΟΝΤΑ.
 
3) Να είναι αυτή επιτέλους η τελευταία σχολική χρονιά που οι αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής αντιμετωπίζονται διαφορετικά σε σχέση με τους υπόλοιπους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς: ζητάμε την άμεση έκδοση Προεδρικού Διατάγματος που θα τροποποιήσει τα κριτήρια πρόσληψης των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, έτσι ώστε α) να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της «βιομηχανίας» σεμιναρίων και μεταπτυχιακών τίτλων αμφιβόλου ποιότητας στην Ειδική Αγωγή καθώς και β) να σταματήσει η είσοδος στον πίνακα των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής εκπαιδευτικών ΧΩΡΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ στην Ειδική Αγωγή (κάτι που συμβαίνει μέσω του ΕΣΠΑ Παράλληλης Στήριξης και της απόκτησης προϋπηρεσίας 10 μόνο μηνών). Ζητάμε να ισχύσει ό,τι ισχύει και για όλους τους άλλους πίνακες αναπληρωτών, κατάταξη με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Τυχόν προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικό κτλ.) να προσμετρηθούν στη φάση του διορισμού, όπως γίνεται με όλους!
 
Σήμερα υπάρχουν περισσότεροι από 1200 εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής με πτυχίο, με βασικό τίτλο σπουδών στην Ειδική Αγωγή και με αμέτρητους μήνες προϋπηρεσίας στο Δημόσιο Σχολείο. Και όμως τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μένουν χωρίς εκπαιδευτικούς ή με εκπαιδευτικούς που δεν έχουν σπουδές στην Ειδική Αγωγή. ΩΣ ΠΟΤΕ;
 
ΖΗΤΑΜΕ ΤΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΟΕ ΜΕ ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ.
ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΠΟΧΩΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ 
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:
 
4) Ποιά μέρα θα ξεκινήσουν οι προσλήψεις αναπληρωτών;
 
5) Πότε θα γίνει ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ; Πότε θα στελεχωθεί η Ειδική Αγωγή με σταθερό προσωπικό;
 
6) Πότε θα εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα που θα τροποποιήσει τα κριτήρια πρόσληψης των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής;
 
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΩΝΑΞΟΥΜΕ: ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ - ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – www.satea.gr
 
Πηγή: alfavita.gr