Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2012

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ !!!!!



ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!! ευχές γιά όλους


Θα στείλω αηδόνια του βουνού,
πουλιά του παραδείσου,
για να σας πουν Καλή Χρονιά
κι'ότι ποθεί η ψυχή σας!!
-------------------------------------------
Το νέο χρόνο εύχομαι πολλές χαρές να ζήσετε,
τόσες πολλές που να μπορείτε
και σ'άλλους να χαρίσετε!
------------------------------------------
Εγώ θα κάνω δυο ευχές για τον καινούργιο χρόνο
πάμπλουτοι να'στε στις χαρές
και πάφτωχοι στο πόνο..
----------------------------------------
Με ταχυδρόμο την καρδιά,
τη σκέψη αεροπλάνο,
στέλνω τα χρόνια μου πολλά
σε φίλους που δεν φτάνω..
---------------------------------------
Όσα χιλιάδες κύματα
τη χώρα μας χτυπούνε,
τόσες να είναι οι ευχές
που φέτος να σας βρούνε..!

Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012

Παραμονή Χριστουγέννων...






Έφθασε και φέτος άλλη μια Παραμονή Χριστουγέννων... ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ: Γιορτή Αγάπης - Χαράς, Γιορτή αλληλεγγύης, Γιορτή που ενώνει την οικογένεια, αλλά και μια γιορτή που φέρνει μελαγχολία σε κάποιους από εμάς με την όλη τους ατμόσφαιρα !!!

Ποιο είναι το πραγματικό συναίσθημα των Χριστουγέννων και η πραγματική τους αξία;

Σίγουρο είναι ότι κάθε χρόνο ξοδεύονται εκατομμύρια για την αγορά τέτοιων περιττών πραγμάτων, και φέτος παρ'ολη την δυσχερή οικονομική κατάσταση, πιστεύουμε ότι θα ξοδευτούν πάλι ένα σωρό χρήματα... ΜΑΤΑΙΑ!!

Φέτος τα "στολίδια" που θα πάρουμε, γίνεται εαν θέλουμε, με αυτά να "στολίσουμε" συνανθρώπους μας που μπορεί να έχουν κάποια ανάγκη.


Για αυτό στην λέξη "στολίδια" βάζουμε εισαγωγικά , για να υποδείξουμε ότι ή έννοια τής λέξης είναι μεταφορική.
Και είναι διπλή ή έννοια της.
Η μία είναι ότι τα "στολίδια" που θα χαρίσουμε σημαίνουν τα διάφορα πράγματα ή χρήματα πού μπορεί κάποιος συνάνθρωπος μας να τα έχει ανάγκη, και ή άλλη έννοια είναι ότι παράλληλα χάριν τής μεγάλης αρετής τής ελεημοσύνης ενδυόμαστε και εμείς με πνευματικά και ψυχικά  αναλλοίωτα στολίδια.
    
Λοιπόν η πρόταση μας για φέτος είναι να μην ξοδέψετε ούτε μισό ευρώ στην ματαιότητα.

Εαν διαθέτετε κάποια ποσά μικρά ή μεγάλα, μπορείτε να τα δώσετε εκεί που αξίζει και που υπάρχει ανθρωπιά και αγάπη.


Τέλος μαζί με τις θερμότερες ευχές μου για ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ σας παραθέτω το παρακάτω χριστουγεννιάτικο ποίημα:

 Νάμουν του σταύλου έν' άχυρο, ένα φτωχό κομάτι
την ώρα π' άνοιγ' ο Χριστός στον ήλιο του το μάτι.
Να ιδώ την πρώτη του ματιά και το χαμόγελό του,
το στέμμα των ακτίνων του γύρω στο μέτωπό του.
Να λάμψω από τη λάμψι του κι' εγώ σαν διαμαντάκι
κι' από τη θεία του πνοή να γίνω λουλουδάκι.
Να μοσκοβοληθώ κι' εγώ από την ευωδία,
που άναψε στα πόδια του των Μάγων η λατρεία.
Νάμουν του σταύλου ένα άχυρο ένα φτωχό κομμάτι
Την ώρα π' άνοιγ' ο Χριστός στον ήλιο του το μάτι.



(Κωστής Παλαμάς για τα Χριστούγεννα)



Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

3η Δεκέμβρη - Προβληματισμός ή απλή υπενθύμηση...

3 Δεκέμβρη Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων Με Αναπηρία...

Σήμερα όπως κάθε χρόνο τα Άτομα Με Αναπηρία ενώνουμε τη φωνή μας για την αφύπνιση της κοινωνίας. Είναι όμως μια μέρα αληθινού προβληματισμού, μια μέρα απλής υπενθύμισης ή μια μέρα σαν όλες τις άλλες;
Κατά τη γνώμη μου έχει καθιερωθεί σαν μια μέρα υπενθύμισης της αναπηρίας στους ανθρώπους, γιατί εμείς οι άνθρωποι εκ φύσεως έχουμε την ανάγκη υπενθύμισης. Ποιο είναι το αποτέλεσμα όλου αυτού: Η διαφοροποίηση και η δημιουργία κοινωνικών ομάδων καθώς και η αποξένωση από τους υπόλοιπους ανθρώπους. Δεν θα έπρεπε να υπάρχουν οι Παγκόσμιες Ημέρες δεν προσφέρουν τίποτα...
Αλίμονο για μας αν μια συγκεκριμένη ημερομηνία θα ήταν αυτή που θα μας ενέπνεε,να εκφραστούμε, να τοποθετούμε, να τιμήσουμε ,  να ευαισθητοποιήσουμε και να ευαισθητοποιηθούμε, να καταγγείλουμε και να διαμαρτυρηθούμε υπέρ της  ευαίσθητης και ιδιαίτερης  πολυπληθούς και πολύπλευρης  κοινωνικής ομάδας των ΑμεΑ.


«Η κοινωνία δημιουργεί τους ανάπηρους. Ενώ οι περισσότερες αδυναμίες προέρχονται από γεννήσεις και ατυχήματα, η εξουθενωτική επίπτωση στη ζωή του παθόντος προκαλείται συχνά όχι τόσο από την «αδυναμία», όσο από τον τρόπο με τον οποίο οι άλλοι τον προσδιορίζουν ή του συμπεριφέρονται». (Σολ Γκόρντον). ΑΣ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ !!!!!

«Επειδή η Διαφορά είναι Δικαίωμα», ας δώσουμε το δικαίωμα στα Άτομα με Αναπηρίες να συμβιώσουν ισότιμα δίπλα μας. Ας δούμε τον κόσμο με άλλο μάτι, για μια κοινωνία χωρίς διακρίσεις και ανισότητες.

Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

Προσαρμογή Α.Π. για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

Στις σημερινές συνθήκες έντονης διαφοροποίησης του σχολικού πληθυσμού, τόσο από κοινωνικής όσο και πολιτισμικής άποψης, η ύπαρξη ενός μέσου, τυπικού μαθητή και άρα μιας ενιαίας διδασκαλίας που απευθύνεται σε αυτόν, αποδεικνύεται επίσης θεωρητικά δυσπρόσιτη και πρακτικά αναποτελεσματική. Επιπροσθέτως, η προώθηση της ένταξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες και ιδιαίτερα των μαθητών με
στις τάξεις της γενικής εκπαίδευσης, διευρύνει την εσωτερική διαφοροποίηση στις τυπικές τάξεις. Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα, η εικόνα ενός τμήματος όπου οι μαθητές κάθονται στις θέσεις τους και εργάζονται στο ίδιο επίπεδο, με τα ίδια υλικά και την ίδια βοήθεια, ενώ η εκπαιδευτικός διδάσκει με έναν μοναδικό τρόπο νέες έννοιες, φαντάζει αναντίστοιχη και ανεπαρκής να αντιμετωπίσει τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών.
Βέβαια, για τους περισσότερους από εμάς αλλά και για τους περισσότερους από τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, είναι δύσκολο με βάση τη μακρόχρονη προσωπική εμπειρία και τα βιώματά μας, είτε σαν μαθητές οι ίδιοι είτε σαν εκπαιδευτικοί, να φανταστούμε πώς μπορεί να είναι μια τάξη όπου
εφαρμόζεται μια διαφορετική διδασκαλία. Έτσι, συχνά, ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης της διδασκαλίας, – διαφοροποιημένη διδασκαλία-  παρουσιάζεται ως κάτι ορθό αλλά ανεφάρμοστο.Ο όρος «διαφοροποιημένη διδασκαλία» αναφέρεται σε μια συστηματική προσέγγιση στο σχεδιασμό του συνόλου της διδασκαλίας για μαθητές με διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες. Για τον κατάλληλο σχεδιασμό της διδασκαλίας, δίνεται έμφαση σε δύο βασικούς άξονες: στο μαθητή και στο αναλυτικό πρόγραμμα. Η έννοια της διαφοροποιημένης διδασκαλίας εξασφαλίζει ότι το τι μαθαίνει, το πώς το μαθαίνει και το πώς μας δείχνει ότι το έμαθε ο κάθε μαθητής πρέπει να ταιριάζει με το επίπεδο και τη μαθησιακή ετοιμότητά του, τα ενδιαφέροντά του και τις προτιμήσεις του σχετικά με τον τρόπο μάθησης. βλ.
. Προσαρμογές Α.Π. για το μάθημα της γλώσσας
τεύχος α΄,
τεύχος β΄
Θεωρητικό πλαίσιο
Οι δυσκολίες στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες αποτελούν τη λιγότερο μελετημένη μορφή μαθησιακών δυσκολιών, γιατί αφενός δεν εντοπίζονται συχνά αμιγώς περιπτώσεις με δυσκολίες αποκλειστικά στα μαθηματικά και αφετέρου στη μαθηματική επάρκεια υπεισέρχονται ποικίλοι ενδογενείς και εξωγενείς παράγοντες.
Προσαρμογή Α.Π. στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες



Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

Τί ισχύει για τα τέλη κυκλοφορίας 2013 των αναπηρικών αυτοκινήτων

Αυτοκίνητο (logo)
Από χθες όπως είναι γνωστό άνοιξε η εφαρμογή στο TAXISNET για την έκδοση των εντύπων που θα προσκομίσουμε στις τράπεζες για πληρωμή των Τελών κυκλοφορίας του 2013. Ωστόσο πολλά ερωτηματικά προέκυψαν για τα τέλη των απαλλασσόμενων αυτοκινήτων, που ως γνωστό πέρυσι πλήρωσαν 5 ευρώ για την προμήθεια του ειδικού σήματος.
Στην κατηγορία αυτή ανήκουν τα αναπηρικά, τα χαμηλής ρύπανσης, αυτά που προέρχονται από αντικατάσταση και γενικά τα απαλλασσόμενα από τα τέλη κυκλοφορίας.
Στην εφαρμογή της Γ.Γ.Π.Σ www.gsis.gr που άνοιξε χθες δεν υπήρχε, σκόπιμα, πρόβλεψη για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής και είναι αδύνατο να εκδοθεί το σχετικό ειδοποιητήριο.
Σύμφωνα, όμως, με ασφαλείς πληροφορίες από την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών, φέτος οι κάτοχοι των απαλλασσομένων οχημάτων δεν θα καταβάλουν ούτε τα 5 ευρώ – ποσό που κατέβαλαν πέρυσι και αντιστοιχούσε στην αξία του αυτοκόλλητου σήματος –γιατί απλούστατα, για τα τέλη κυκλοφορίας του 2013, όπως είναι γνωστό, δε θα υπάρχει το αυτοκόλλητο σήμα.
Με διευκρινιστική δε εγκύκλιο που θα ακολουθήσει, θα προβλέπεται για αυτή την κατηγορία των φορολογουμένων η προσέλευσή τους στην αρμόδια Δ.Ο.Υ, για να προμηθευτούν τη σχετική «απόδειξη χωρίς πληρωμή» των τελών κυκλοφορίας από το τμήμα αυτοκινήτων.

Χρ.Τσαμπρινός
perivolos.gr, 16.11.2012

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΓΙΑ ΑΥΤΙΣΜΟ: ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΙΔΙ (για γονείς και Εκπαιδευτικούς Προσχολικής Αγωγής)

Το "σενάριο" είναι πολύ συνηθισμένο: ο εκπαιδευτικός, ο παιδίατρος, ο γονιός αντιλαμβάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά με το παιδί.  Προσπαθεί να εντοπίσει και να περιγράψει τι συμβαίνει, αλλά δεν ξέρει από που να αρχίσει και τι να προσέξει. Θα μπορούσε να είναι αυτισμός;
Εάν κάτι τέτοιο απασχολεί και εσάς, χρησιμοποιήστε τις ακόλουθες  ακόλουθες κατευθυντήριες γραμμές όταν κάνετε παρατήρηση ενός παιδιού που είναι πιθανό να έχει αυτιστικά χαρακτηριστικά:

1. Παρατηρήστε την ικανότητα του παιδιού για βλεμματική επαφή:
  • Κάνει το παιδί βλεμματική επαφή είτε αυθόρμητα, είτε όταν του το ζητάνε;
2. Παρατηρήστε την αλληλεπίδραση του παιδιού με παιχνίδια:
  • Απασχολείται το παιδί με παιχνίδια;
  • Αν ναι, παίζει με κατάλληλο τρόπο;
  • Είναι ο τρόπος που παίζει με τα παιχνίδια περιορισμένος (παίζει τα ίδια και τα ίδια);
  • Καθυστερεί να πλησιάσει τα παιχνίδια;
  • Χειρίζεται τα παιχνίδια με επαναληπτικό τρόπο;
3. Παρατηρήστε πώς αλληλεπιδρά το παιδί με τους γονείς του:
  • Αντιλαμβάνεται το παιδί τους γονείς του;
  • Αλληλεπιδρά μαζί τους ή τους αποφεύγει;
  • Είναι ή όχι συνεργάσιμο με τους γονείς του;
  • Ξεκινά από μόνο του κάποια επαφή που εμπεριέχει στοργή (κάθεται στα γόνατά τους, τους αγκαλιάζει, τους φιλά);
  • Όταν ο γονιός ζητά μιαν αγκαλιά από το παιδί, εκείνο ανταποκρίνεται κατάλληλα, ή φεύγει /γυρνά από την άλλη πλευρά;
  • Πόση πειθαρχία χρειάζεται να εξασκήσουν οι γονείς για να συμμορφωθεί το παιδί με αυτά που του ζητάνε;
4. Παρατηρήστε την ομιλία του παιδιού:
  • Μιλάει το παιδί;
  • Τι είδους ομιλία έχει;
  • Είναι κατάλληλη για την ηλικία του;
  • Είναι ιδιόμορφη, παράξενη ή ακατάληπτη;
  • Ονομάζει το παιδί παιχνίδια όταν κάποιος του το ζητήσει;
5. Παρατηρήστε το συναίσθημα του παιδιού:
  • Τι εκφράσεις προσώπου, χειρονομίες ή στάση σώματος έχει το παιδί;
  • Δείχνει το συναίσθημά του κατάλληλο ή ακατάλληλο με την περίσταση;
  • Οι συναισθηματικές αντιδράσεις του είναι περιορισμένες, μέτριες ή υπερβολικές;
  • Δείχνει ευχαρίστηση ή δυσαρέσκεια; Αν ναι,, πώς το κάνει;
6. Παρατηρήστε την κινητικότητα και τη δραστηριότητα του παιδιού:
  •  Κινείται με τρόπο και ρυθμό κατάλληλο για την ηλικία του;
  • Μοιάζει απαθές;
  • Είναι δύσκολο να το κάνεις κάποιος να ανταποκριθεί σε οτιδήποτε;
  • Εκδηλώνει αυτο-ερεθιστικές συμπεριφορές (στριφογυρίζει τα χέρια, κάνει επαναλαμβανόμενους ήχους, χοροπηδά επαναλαμβανόμενα κλπ);
  • Τι είδους είναι αυτές;
  • Είναι εύκολο ή δύσκολο να τραβήξει κανείς την προσοχή του σε διαφορετική δραστηριότητα;
7. Παρατηρήστε πώς αλληλεπιδρά το παιδί με εσάς:
  • Είναι συνεργάσιμο ή όχι;
  • Μοιάζει εξαιρετικά απόμακρο;
  • Μοιάζει σαν να μην σας παρατηρεί καν;
  •  Έχει το παιδί ξεσπάσματα νεύρων;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:
1. Παιχνίδια που κάνουν μουσικούς ήχους όταν το παιδί γυρίζει ένα μοχλό ή τραβά ένα κορδόνι
2. Ελικόπτερα
3. Φακοί
4. Τηλεφωνάκια που κουδουνίζουν όταν το παιδί πατάει τα κουμπιά
5. Μπάλες με διάφορε υφές
6. Σβούρες
7. Κύβοι (δέκα κομμάτια)
8. Κούκλα, φλυτζανάκι, τσαγιέρα, κουταλάκι, πιατάκι κλπ
9. Τόπι για παιχνίδι πάρε-δώσε

Οι παραπάνω ερωτήσεις δεν στοχεύουν στη διάγνωση -αυτή είναι ευθύνη του παιδοψυχιάτρου. Διευκολύνουν όμως την καλή παρατήρηση των νηπίων με προβλήματα στην αλληλεπίδραση και την επικοινωνία, η οποία μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια για την εξέλιξη του παιδιού.
Ο παιδαγωγός δεν χρειάζεται να είναι εξειδικευμένος στον αυτισμό για να κάνει μια τέτοια εμπεριστατωμένη παρατήρηση. Η εμπειρία μου από τα επτά χρόνια που εργάστηκα στα ΚΕΔΔΥ λέει ότι έχοντας το εξαιρετικό πλεονέκτημα να περνά χρόνο με το παιδί σε συνθήκες που ευνοούν την αντικειμενική παρατήρηση, ο  παιδαγωγός μπορεί να δώσει πολύτιμες και αναντικατάστατες πληροφορίες στο γονιό και τον ειδικό.
Ακολουθώντας τις παραπάνω καυτευθυντήριες γραμμές, η παρατήρηση αυτή μπορεί πραγματικά να γίνει ο αποφασιστικός μοχλός για την πρώιμη παρέμβαση: η οποία είναι το μεγάλο στοίχημα στον αυτισμό!

Βιβλιογραφία: Schoplew, Reichler & Renner, 1986. Schreibman, 1988

Πηγή: Σελίδα Facebook: ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΣΗΜΕΡΑ της ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑΣ ΚΩΤΣΗ-Παιδοψυχίατρος

Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2012

Έκθεση σχεδίων του Κώστα Καταγά στο Αμφιθέατρο Εθνικού Κέντρου Αποκατάστασης

Η έκθεση αυτή αποτελεί παράλληλη εκδήλωση στο 11ο συνέδριο Β’ Κλινικής Αποκατάστασης που θα γίνει στο Εθνικό Κέντρο Αποκατάστασης με θέμα συνεδρίου: Αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο «Παρόν και Μέλλον στην Αποκατάσταση», σε συνεργασία με την Ιατρική Εταιρεία Αθηνών. Επισκεφθείτε την έκθεση στις 9-10 Νοεμβρίου 2012 στο πλαίσιο των εργασιών του συνεδρίου και 12-13 Νοεμβρίου 2012 (ώρες επίσκεψης: Δευτ.-Τρίτη: 12:00-14:30, Δευτ.:17:00-19:00).

Ο Κώστας Ιωάννου Καταγάς είναι Δασολόγος της Διεύθυνσης Δασών Κυκλάδων με μόνιμη κατοικία την Ερμούπολη της Σύρου και απέκτησε ατελή σπαστική παραπληγία μετά από εγχείρηση αφαίρεσης σηραγγώδους αιμαγγειώματος στο ύψος Θ3 και δεύτερη εγχείρηση εκτόνωσης αιματώματος μετά από επισκληρίδιο αιμορραγία και προσβολή του μηνιγγιώματος του νωτιαίου μυελού, από τον Οκτώβριο του 2011. Σήμερα νοσηλεύεται στη Β’ Κλινική Αποκατάστασης του Ε.Κ.Α.

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:

Σκίτσο του Κώστα Καταγά1991: Έκθεση έργων του λάδι σε καμβά στη Μύκονο.
1992: Έκθεση έργων του λάδι σε καμβά στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ερμούπολης.
1996: Άμισθος Καλλιτεχνικός Σύμβουλος στο Γραφείο Γραφικών Τεχνών «ΑΚΤΙΝΑ» στην Ερμούπολη της Σύρου.
2002: Άμισθος Καλλιτεχνικός Σύμβουλος στο Γραφείο Γραφικών Τεχνών «animastudios» στην Ερμούπολη της Σύρου.
Σκίτσο του Κώστα ΚαταγάBασικός συντελεστής στην free press έκδοση «new λουκούμι» από το 2002 έως το 2008.
Έχει διατελέσει βασικός καλλιτεχνικός σύμβουλος στην Ελληνική έκδοση του Adobe Magazine τα 2 πρώτα χρόνια έκδοσής του στην Ελλάδα.
Έχει διακριθεί με τιμητική διάκριση ΕΒΓΕ το 2004 για τον ιστότοπο της «animastudios».
Σκίτσο του Κώστα ΚαταγάΈχει επιλεγεί το 2005 ως μέλος της κρητικής επιτροπής των Ελληνικών Βραβείων ΕΒΓΕ στο τομέα ανάπτυξης web.
Συνεχίζει να υπηρετεί στη Δασική Υπηρεσία.
Τηλ Επικοινωνίας: 6945798085.
e-mail: kkatagas@otenet.gr

Πηγή:  disabled.gr

Δάσκαλοι και καθηγητές στα δέκα επαγγέλματα που οδηγούν πιο εύκολα στην κατάθλιψη...

Αν και η παρακάτω δεκάδα, δεν έχει κανέναν σκοπό να αποτρέψει ή να αποθαρρύνει κάποιον από το να ακολουθήσει (ή να συνεχίσει) κάποιο συγκεκριμένο επάγγελμα, η πικρή αλήθεια είναι ότι ορισμένοι εργαζόμενοι είναι πιο «εύκολο» να… παρουσιάσουν δείγματα κατάθλιψης λόγω των συνθηκών της εργασίας τους.

Οικιακή/νοσηλευτική φροντίδα

Όσοι εργάζονται στον τομέα της παροχής φροντίδας σε παιδιά ή άτομα που χρειάζονται βοήθεια, κατέχουν δικαιολογημένα μία θέση μεταξύ των πιο δύσκολων επαγγελμάτων. Μία τυπική μέρα στη δουλειά περιλαμβάνει τάισμα, πλύσιμο και φροντίδα σωματική και ψυχική, σε άτομα που κατά βάση όχι μόνο δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν μόνα τους, αλλά δεν είναι σε θέση να εκφράσουν και την ευγνωμοσύνη που αισθάνονται. Οι ψυχολογικοί δεσμοί είναι ιδιαίτερα έντονοι σε αυτή τη δουλειά και όσοι εργάζονται σε αυτόν τον τομέα είναι περισσότερο επιρρεπείς σε καταθλιπτικές καταστάσεις, καθώς στην καθημερινότητά τους έρχονται αντιμέτωποι με δυσάρεστες συνθήκες.

Σερβιτόροι

Αν και συνήθως, όταν μιλάει κανείς για στρες στη δουλειά, ο νους του δεν πάει στα εστιατόρια και στην εξυπηρέτηση πελατών, στην πραγματικότητα αυτή η κατηγορία επαγγελματιών είναι μία από τις πιο «καταθλιπτικές». Ιδιαίτερα μάλιστα η δουλειά του σερβιτόρου, η οποία είναι πενιχρά αμειβόμενη, με πολλές ώρες ορθοστασίας και αρκετό κόσμο να του λέει τι να κάνει, κατακτά την…κορυφή. Σεφ, βοηθοί σεφ και κάθε λογής πελάτης, όλοι τους ζητούν ευθύνες από τους σερβιτόρους, οι οποίοι τις περισσότερες φορές δεν έχουν καν μερίδιο ευθύνης. Είναι μία δουλειά χωρίς θετική ανταπόκριση, όπου συχνά οι περισσότεροι είναι αγενείς με το άτομο που την ασκεί, αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια αντίδρασης.

Κοινωνικοί λειτουργοί

Το επάγγελμα του κοινωνικού λειτουργού προφανώς είναι από τα αναμενόμενα στη λίστα της «κατάθλιψης». Το να χειρίζεται κανείς λεπτά ζητήματα όπως είναι για παράδειγμα, η κακοποίηση παιδιών και παράλληλα να πρέπει να βρει λύση, νικώντας το «γραφειοκρατικό τέρας» δεν είναι και εύκολη υπόθεση. Μάλιστα, το είδος αυτό της δουλειάς είναι τόσο απαιτητικό, ιδιαίτερα σε ψυχολογικό επίπεδο, που δύσκολα κάποιος αφήνει την προσωπική του ζωή ανεπηρέαστη.

Δάσκαλοι και καθηγητές

Πολλοί είναι εκείνοι, οι οποίοι απαξιώνουν με μεγάλη ευκολία μάλιστα (τουλάχιστον στη χώρα μας) το επάγγελμα του δασκάλου και του καθηγητή. Στην πραγματικότητα βέβαια αποτελεί ένα από τα πιο «επιρρεπή» στην κατάθλιψη. Οι συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις, τα παιδιά κάθε ηλικίας, με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι, το άγχος της διαμόρφωσης των χαρακτήρων τους (και όχι μόνο της μετάδοσης γνώσης), οι γονείς αλλά και το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα, κάνει το επάγγελμα του δασκάλου (τουλάχιστον του ευσυνείδητου) ένα από τα πιο επικίνδυνα στη δεκάδα της κατάθλιψης.

Καλλιτέχνες, συγγραφείς

Τα επαγγέλματα, τα οποία αφορούν στο πνεύμα και την καλλιτεχνική φύση, είναι η απεικόνιση τριών παραγόντων: άστατος μισθός, καμία αίσθηση ωραρίου και απομόνωση. Οι δημιουργικοί άνθρωποι, ή καλύτερα οι άνθρωποι του πνεύματος, έχουν πολλές περισσότερες πιθανότητες να κλειστούν στον εαυτό τους και να αντιμετωπίσουν την κατάθλιψη. Μία από τις πιο συχνές μάλιστα ασθένειες που μαστίζει τον καλλιτεχνικό κόσμο, είναι η διπολική διαταραχή, είτε αυτή είναι διαγνωσμένη επίσημα, είτε διακατέχεται από συνεχείς εναλλαγές διάθεσης στο «όνομα» της δημιουργικότητας, ιδιαίτερα μάλιστα όταν η ζωή ενός καλλιτέχνη έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις απαιτήσεις του σύγχρονου lifestyle.

Γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό

Από τους γιατρούς και τους νοσοκόμους μέχρι τους θεραπευτές και όλα τα παραϊατρικά επαγγέλματα, ο τομέας της υγείας δεν αποκαλείται άδικα «νευραλγικός». Όταν κάποιος εργάζεται σε διαρκώς αντίξοες συνθήκες, αντιμέτωπος με τη ζωή και το θάνατο, για ώρες που έχουν σταματήσει να ανταποκρίνονται σε ένα φυσιολογικό ωράριο, είναι απολύτως λογικό να βρεθεί κάποια στιγμή στα πρόθυρα της κατάθλιψης. Όταν μάλιστα σε όλα αυτά, προσθέσει κάποιος το γεγονός, ότι συνήθως ο απολογισμός μιας μέρας εξαρτάται από τις αποφάσεις, που έχει πάρει ο εργαζόμενος, τότε αντιλαμβάνεστε τα ψυχικά αποθέματα που απαιτούνται.

Βοηθητικό διοικητικό προσωπικό

Αν και ακούγεται αναπάντεχο, οι εργαζόμενοι ως βοηθητικό διοικητικό προσωπικό έχουν να αντιμετωπίσουν το παράδοξο των υψηλών απαιτήσεων με τον ελάχιστο έλεγχο. Αποτελούν συνήθως τον «τελευταίο τροχό της αμάξης» χωρίς καμία εξουσία, ενώ παράλληλα πρέπει να ικανοποιήσουν από την πιο μικρή ως την πιο παράλογη απαίτηση των ανωτέρων τους.

Μηχανικοί συντήρησης

Κύριο γνώρισμα της δουλειάς όσων εργάζονται στη συντήρηση είναι ότι τους χρειαζόμαστε όταν κάτι πάει στραβά. Οι αντίξοες συνθήκες και τα απρόοπτα είναι αυτά που καλούνται να αντιμετωπίσουν σε μεγάλο βαθμό οι εργαζόμενοι σε αυτούς τους τομείς, την ίδια στιγμή που πρέπει να προβλέπουν και να προνοούν για την ασφάλεια και την καλύτερη δυνατή διευκόλυνση και εξυπηρέτηση του κοινού, σε περίεργα ωράρια, κυρίως νυχτερινές βάρδιες και με υψηλό βαθμό επικινδυνότητας.

Οικονομικοί σύμβουλοι

Οτιδήποτε αφορά σε χρήματα είναι από τη φύση του αγχωτικό. Φανταστείτε μόνο πώς είναι να έχετε να διαχειριστείτε, και να πάρετε και τις σωστές και αποδοτικές αποφάσεις, για τα χρήματα άλλων. Το αυξημένο μερίδιο ευθύνης, οι ενοχές σε περίπτωση λάθους και παράλληλα η απόλυτη έλλειψη ελέγχου στην κίνηση της αγοράς, αρκούν για να οδηγήσουν κάποια στιγμή ορισμένους από αυτούς στην κατάθλιψη.

Πωλητές

Πληρωμή με… ποσοστά. Και μόνο αυτή η φράση αρκεί για να γίνει απολύτως αντιληπτός ο λόγος για τον οποίο κάποιος, που ασχολείται με τις πωλήσεις είναι…επιρρεπής στην κατάθλιψη. Ειδικότερα δε, στην εποχή της παγκόσμιας οικονομική κρίσης και της αβεβαιότητας του εμπορίου, δεν αποτελεί έκπληξη που το επάγγελμα του πωλητή κατατάσσεται μεταξύ των πιο αγχωτικών.

Πηγή:  thestival.gr

Υ.Γ. Επαγγέλματα... όσο μπορούμε να μιλάμε για αυτά... Σε καιρούς απόλυτης ανεργίας :)

Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012

"Η μνήμη, η μνήμη, η μνήμη"

Στο ποίημα της "πληθυντικός αριθμός" η Κική Δημουλά αναφέρει τη μνήμη ως άκλιτη... Η μνήμη άκλιτη ή άκλητη είναι η "μαγική" εκείνη ιδιότητα του μυαλού να μπορεί να θυμάται πρόσωπα και καταστάσεις... Το λεξικό αναφέρει ότι μνήμη είναι συγκεχυμένες αναμνήσεις... Η ανάμνηση έχει δύο εκδοχές. Μπορεί να είναι καλή, ίσως όμως να είναι και άσχημη... Ο άνθρωπος δεν έχει την ικανότητα διαγράφει τις "κακές" αναμνήσεις, αλλά μπορεί κάποιες στιγμές -έστω και για λίγο- να τις ξεχνάει... Οι "κακές" μνήμες ξυπνούν σε μας δυσάρεστα συναισθήματα, όπως φόβο, πόνο κλπ. Μα και οι "καλές" μνήμες μας νοσταλγούν... Η νοσταλγία δεν μπορεί να ενταχθεί -κατά τη γνώμη μου- στα καλά ή τα κακά συναισθήματα.. Είναι ουδέτερη, γιατί κάποιες φορές μας κάνει να νιώθουμε ευχάριστα κάποιες άλλες όμως, γεννιούνται σε μας συναισθήματα πόνου, μοναξιάς ή εγκατάλειψης..

Επηρεασμένος, λοιπόν από το στίχο της Δημουλά και τη σημερινή μου βόλτα στην "παιδική κ εφηβική" μου γειτονιά αποφάσισα να γράψω ,ετούτη τη βροχερή νύχτα ,εμπνευσμένη και από τη βροχή -είναι η αλήθεια- για τα συναισθήματα που γεννήθηκαν σε μένα...
 Όλα είναι βρεγμένα και κάτι στον ουρανό δείχνει πως σε λίγο η πόλη μας θα κατακλυστεί από τη βροχή ξανά... Εγώ λατρεύω αυτό το χειμωνιάτικο τοπίο και αποφασίζω να επιχειρήσω με τον κολλητό μου Σ. μια βόλτα στη γειτονιά μας, που αυτήν την ώρα φαντάζει έρημη...
Ξάφνου, παντού γύρω μου απλώθηκαν οι αναμνήσεις μου... Έξω από κάθε σπίτι, δίπλα από κάθε δέντρο, πάνω σε κάθε κομμάτι του δρόμου... Εκεί που άπειρες φορές περίμενα τους φίλους μου να πούμε τα νέα μας, αλλά και τα μυστικά μας...
Πόσες φορές αυτός ο δρόμος ένιωσε τις κουβέντες μας και τα γέλια μας;;; Πόσα μυστικά δικά μας φυλάει αυτός ο δρόμος, αυτή η γειτονιά;; Τις πρώτες μας "αγάπες" και φιλίες, τις πρώτες μας κακίες αλλά και τις πρώτες μας καλές πράξεις... Έχουμε ζήσει τόσα σε αυτήν τη γειτονιά στην οποία κάποτε καθόμασταν ως αργά -τα Σάββατα και τραγουδούσαμε ή φωνάζαμε και μαλώναμε τα μεσημέρια με τους γείτονες ,καθώς από καλά παιδιά μετατρεπόμασταν σε ζωηρά και αυθάδη!! 


Και στρίβοντας στη γωνία, εκείνος ο δρόμος ξύπνησε άλλες αναμνήσεις μέσα μου... Ο δρόμος προς στο σχολείο, που παραδόξως για κάποιους, ποτέ δε μίσησα... Κάθε πρωί επί χρόνια ο ίδιος δρόμος οδηγούσε τα υπνωτισμένα ή αγχωμένα ή χαρούμενα άλλοτε βήματά μου προς το μέρος που για μένα είναι το δεύτερο σπίτι μου... Στο τέλος του δρόμου τα είδα... Τα σχολεία μου, με τις βρεγμένες από τη βροχή αυλές τους να φωτίζονται και να στέκουν εκεί περήφανα έχοντας φιλοξενήσει γενιές και γενιές μαθητών και καθηγητών... Μέσα σε αυτά πήρα σημαντικές αποφάσεις, αγχώθηκα, ξεπέρασα ακόμα και τα πιο δύσκολα εμπόδια, εκτίμησα και αγάπησα, ένιωσα άσχημα συναισθήματα για ορισμένους, χτύπησα, πόνεσα, αποκρυστάλλωσα αξίες και ιδανικά... Αυτά τα κτίρια φιλοξένησαν τις ανησυχίες μας και τις μεγάλες μας προσπάθειες για να προχωρήσουμε στη ζωή μας... Μοιράστηκαν τις ελπίδες μας, τις χαρές μας αλλά και τις λύπες μας... Είδαν την αποφοίτησή μας...
 
Τόσες αναμνήσεις "κλεισμένες" μέσα σε ένα τετράγωνο...Γι' αυτό, λοιπόν είναι τόσο μαγική η μνήμη... Πάντα κάθε βήμα μου σε αυτήν τη γειτονιά θα μου θυμίζει και μια ξεχωριστή κατάσταση , σε κάθε μου βήμα εδώ αναλογεί και μια ανάμνηση...

Τελικά όση μελαγχολία και αν σου προκαλεί η μνήμη, για μένα είναι η καλύτερη ιδιότητα του ανθρώπινου εγκεφάλου... Γιατί με το να θυμάσαι γίνεσαι καλύτερος άνθρωπος... Με το να θυμάσαι τα λάθη σου, διορθώνεσαι... Με το να θυμάσαι όσους σημάδεψαν γλυκά τη ζωή σου δεν ξεχνάς ποτέ από που έρχεσαι αλλά και ποιοι σε βοήθησαν στη διαμόρφωση του "εγώ" σου. Με το θυμάσαι τους στόχους σου, είσαι σίγουρος για τον προορισμό σου... Με το να σκέφτεσαι ξέρεις να εκτιμάς...
Αρκεί να ξέρεις να κρατάς τις καλές αναμνήσεις σε πιο φωτεινά μέρη του μυαλού και να "κρύβεις" λίγο τις κακές, όχι όμως εντελώς...


 ΣΗΜΕΙΩΣΗ: ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΙ ΔΗΜΗΤΡΑ... ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΟΜΟΡΦΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ....

Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

Αναλυτικά Προγράμματα Ειδικής Αγωγής

Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών για την Ειδική Αγωγή.




Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2012

Η ζωή είναι μια μεταμφίεση της δοκιμασίας σε σκέψη...!!!!!!







"Όταν ένας άνθρωπος περνάει μια δύσκολη δοκιμασία στη ζωή του...αυτή γίνεται μόνο μια σκέψη...(βουβή.. θα έλεγα..!)"

Η ζωή ολόκληρη τελικά είναι μια μαραθώνια δοκιμασία, η οποία απαρτίζεται από μικρές ή μεγάλες στροφές. Ο άνθρωπος με τις επιλογές του ή με δεδομένους εξωγενείς παράγοντες είναι δυνατόν να καθοριστεί ο δείκτης δυσκολίας μιας στροφής... Αρκετές φορές όμως μια στροφή μπορεί να καταλήξει σε αδιέξοδο... 

Τότε τι γίνεται;

Από τη μία πλευρά, υπάρχουν οι άνθρωποι που θα μπλοκάρουν και θα πουν "Τώρα τι κάνουμε;" ή "Γιατί σε εμένα Θεέ μου;", με αποτέλεσμα να κλειστούν στον εαυτό τους και να τσακίσουν ψυχικά και σωματικά. Αντιθέτως, απ' την άλλη πλευρά είναι εκείνοι που θα πεισμώσουν και θα οπλιστούν με δύναμη λέγοντας: "Θα τα καταφέρω και θα περάσω και αυτή τη στροφή..." συνεχίζοντας το δρόμο προς τον στόχο !!!!!

Βέβαια υπάρχει και μια τρίτη ομάδα ανθρώπων οι οποίοι αρχικά λυγίζουν και δεν θέλουν να παλέψουν σκληρά, αλλά εν τέλει με την υποστήριξη και την βοήθεια του κοινωνικού τους περίγυρου κατορθώνουν αυτά που πριν λίγο καιρό ήταν ακατόρθωτα!!!!!!!

 Όταν όμως έρθουμε και πάλι στην ευθεία του δρόμου, όλες αυτές οι στροφές μένουν  πίσω μας σαν σκέψεις, συνήθως βουβές με ανάμεικτα συναισθήματα...

Εσύ τι γνώμη έχεις;


αφιερωμένο στη καλή μου φίλη Νάντια 
που περνάει την πιο δύσκολη στροφή του δρόμου της...!!!

Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

Διεθνές Συνέδριο Ατόμων με Αναπηρία στο Ντίσελντορφ

Από τις 10 ως τις 13 Οκτωβρίου πραγματοποιείται στο Ντίσελντορφ ειδική εμπορική έκθεση «REHACARE 2012», αφιερωμένη στους ανθρώπους με περιορισμένες σωματικές ικανότητες και σε εκείνους που χρειάζονται ειδική φροντίδα και περιποίηση.

Στην ΄Εκθεση συμμετέχουν εκπρόσωποι 851 εταιρειών από 32 χώρες και 100 και πάνω ομάδων στήριξης, ενώσεων και οργανώσεων, καθώς επίσης και αστέρια των Παραολυμπιακών Αγώνων 2012. Στο πλαίσιο της ΄Εκθεσης πραγματοποιούνται οι εργασίες του καθιερωμένου Συνεδρίου και μια σειρά από θεματικές συναντήσεις, όπου μπορεί να πάρει κανείς πλούσιες πληροφορίες πάνω σε επίκαιρα θέματα και τάσεις. Θέμα του φετινού Συνεδρίου είναι το εξής: «Αυτοτελής διαβίωση και φροντίδα στο σπίτι». Οι διαλέξεις που θα παρουσιαστούν στο Συνέδριο για την αποκατάσταση, την φροντίδα και την διοργάνωση του περιβάλλοντος χώρου, θα κεντρίσουν μεγάλο ενδιαφέρον των ειδικών των ασθενών και των συγγενών τους.

Στην Έκθεση ήρθαν και εκπρόσωποι από τη Ρωσία, το ταξίδι των οποίων στη Γερμανία, δυστυχώς, επισκιάστηκε από αρκετές παρεξηγήσεις. Ο πιλότος της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας για λόγους ασφαλείας αρνήθηκε να πάρει στο αεροσκάφος του τους Ρώσους με αναπηρικά αμαξίδια, παρά το γεγονός ότι όλοι τους είχαν περάσει με επιτυχία τον έλεγχο εισιτηρίων και αποσκευών check-in. Σχολιάζοντας την υφιστάμενη κατάσταση ο Αλεξέι Γκέρβας, πιλότος, ειδικός στα ζητήματα της αεροφοβίας και επικεφαλής του Κέντρου «Πετούμε χωρίς φόβο», είπε:
- Η Αεροπορία είναι ξεκάθαρη δομή, και όλες οι πράξεις οποιουδήποτε προσώπου είναι προσδιορισμένες από τους αντίστοιχους κανονισμούς. Υπάρχει και η Διεθνής Οργάνωση Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία ρυθμίζει με σαφήνεια τον αριθμό εκείνων ή άλλων επιβατών και θεωρώ ότι ο πιλότος ενήργησε σύμφωνα με αυτούς τους κανονισμούς.
Φυσικά, η απειλή για την ασφάλεια μπορεί να δημιουργηθεί, π.χ., σε περίπτωση εμφάνησης έκτακτης ανάγκης μεταφοράς επιβατών κατά τις ιδιαίτερα σημαντικές φάσεις της πτήσης, όπως είναι η απογείωση και προσγείωση και δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα εξασφαλιστεί χωρίς ειδική προετοιμασία η μεταφορά έξι ατόμων με αναπηρικά αμαξίδια.

Σε περίπτωση δε, όταν είναι γνωστή εκ των προτέρων η πτήση τέτοιων ατόμων, μπορεί, βέβαια, να αυξηθεί ο αριθμός των αεροσυνοδών ή αρσενικού προσωπικού στη δοσμένη γραμμή, οι οποίοι σε περίπτωση εμφάνησης κατάστασης εκτάκτου ανάγκης θα μπορέσουν να προσφέρουν την χρειαζούμενη βοήθεια στους ανάπηρους επιβάτες κατά την μεταφορά τους.

Εν τω μεταξύ, οι Ρώσοι ειδικοί κατέδειξαν χειροπιαστά την ανάγκη της αλλαγής της υποδομής για να προσαρμοστεί καλύτερα για άτομα με αναπηρία. Την ίδια μέρα, τα μέλη της ρωσικής αντιπροσωπείας μεταφέρθηκαν σε άλλο αεροδρόμιο, απ’ όπου πέταξαν με επιτυχία στο Ντίσελντόρφ με αεροσκάφος ρωσικής αεροπορικής εταιρείας.

Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012

Ειδική γραμματοσειρά για τη δυσλεξία

Διατίθεται για πρώτη φορά δωρεάν και προσφέρεται για χρήση και στα κινητά τηλέφωνα
Η «βαρύτητα» στο κάτω μέρος εμποδίζει τους χαρακτήρες της OpenDyslexic να «χορεύουν» διευκολύνοντας την ανάγνωση για τα άτομα με δυσλεξία.

Βοστώνη
Μια γραμματοσειρά που φιλοδοξεί να κάνει ευκολότερη την online ζωή των ατόμων με δυσλεξία διατίθεται δωρεάν στο Διαδίκτυο. Η OpenDyslexic, όπως λέγεται, είναι ειδικά σχεδιασμένη ώστε να είναι πιο ευανάγνωστη από όσους έχουν μαθησιακές δυσκολίες και έχει «προσαρμοστεί» για χρήση στις περισσότερες μηχανές αναζήτησης και στα κινητά τηλέφωνα.

Η γραμματοσειρά, όπως υποστηρίζει ο δημιουργός της, Αμπελάρντο Γκονσάλες, έχει «βαρύτητα» στο κάτω μέρος της για να μένει «σταθερή». «Ο εγκέφαλος μπορεί μερικές φορές να κάνει παράξενα πράγματα με τα γράμματα» δήλωσε μιλώντας στο BBC. «Το βάρος στο κάτω μέρος των χαρακτήρων ενισχύει τη γραμμή του κειμένου ενώ το ξεχωριστό σχήμα κάθε γράμματος το εμποδίζει να “αναποδογυρίσει” ή να μπερδευτεί με τα διπαλανά του».

Δωρεάν πρόσβαση σε όλους

Η OpenDyslexic δεν είναι η πρώτη ειδική για τη δυσλεξία γραμματοσειρά που κυκλοφορεί, είναι όμως η πρώτη η οποία διατίθεται δωρεάν καθώς αυτός ακριβώς ήταν ο σκοπός του δημιουργού της. «Είχα δει ανάλογες γραμματοσειρές, ήταν όμως εξωφρενικά ακριβές και καθόλου πρακτικές» εξήγησε ο κ. Γκονσάλες, σχεδιαστής εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα.
«Φαντάστηκα ότι θα υπήρχαν άνθρωποι που θα χρειάζονταν κάτι τέτοιο και έτσι σκέφτηκα να φτιάξω μια γραμματοσειρά σε ανοιχτή πρόσβαση» προσθέτει. «Εχω λάβει πολλά e-mail από ανθρώπους που λένε ότι για πρώτη φορά μπορούν να διαβάσουν κείμενο χωρίς να τρέμουν ή ότι η γραμματοσειρά τους έχει βοηθήσει σε άλλα συμπτώματα της δυσλεξίας».
Στη σχετική ιστοσελίδα ο προγραμματιστής ενθαρρύνει όσους επιθυμούν να κατεβάσουν την OpenDyslexic, να μη διστάσουν να τη μοιραστούν με φίλους τους και να τον ενημερώνουν για τυχόν προβλήματα ώστε να προβαίνει συνεχώς σε βελτιώσεις.
Προς το παρόν η OpenDyslexic διατίθεται σε λατινικούς χαρακτήρες και μπορείτε να την κατεβάσετε εδώ.

Πηγή: "Το ΒΗΜΑ"

Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012

Ξεκλειδώνουν οι πίνακες των αναπληρωτών.- Δέσμευση του υπ. Παιδείας για άμεση προώθηση των αλλαγών

Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012

Φοβαμαι....

Φ ο β ά μ α ι τους ανθρώπους που εφτά χρόνια έκαναν πως δεν είχαν πάρει χαμπάρι και μια ωραία πρωία μεσούντος κάποιου Ιουλίου βγήκαν στις πλατείες με σημαιάκια κραυγάζοντας "δώστε τη χούντα στο λαό".

Φ ο β ά μ α ι τους ανθρώπους που με καταλερωμένη τη φωλιά πασχίζουν τώρα να βρούν λεκέδες στη δική σου.

Φ ο β ά μ α ι τους ανθρώπους που σου κλείναν την πόρτα μην τυχόν και τους δώσεις κουπόνια και τώρα τους βλέπεις στο Πολύτεχνείο να καταθέτουν γαρίφαλα και να δακρύζουν.

Φ ο β ά μ α ι τους ανθρώπους που γέμιζαν τις ταβέρνες και τα σπάζαν στα μπουζούκια κάθε βράδυ και τώρα τα ξανασπάζουν όταν τους πιάνει το μεράκι της Φαραντουρη και εχουν και "άπόψεις".

Φ ο β ά μ α ι τους ανθρώπους που άλλαζαν πεζοδρόμιο όταν σε συναντούσαν και τώρα σε λοιδορούν γιατί, λέει, δεν βαδιζεις ίσιο δόμο.

Φ ο β ά μ α ι , φοβάμαι πολλούς ανθρώπους.

Φέτος φοβήθηκα ακομη περισσότερο.

Μανωλης Αναγνωστάκης
Νοέμβρης 1983

Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2012

Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών

Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών καθιερώθηκε το 1994 από την UNESCO για να μας υπενθυμίσει τον καθοριστικό ρόλο που παίζει ο δάσκαλος μέσα στην κοινωνία, είτε εργάζεται σε μία πλούσια πόλη της Δύσης, είτε σε μια αυτοσχέδια σχολική αίθουσα κάποιου στρατοπέδου προσφύγων.

Εορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Οκτωβρίου.

Δεν χρειάζονται οι παγκόσμιες ημέρες παρα μόνο σεβασμός...

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

Θέατρο... Μεγαλη δι--ΕΞΟΔΟΣ !!!!



 «Πολλές φορές, στον δρόμο, μας αποφεύγουν όταν ζητάμε βοήθεια στη μετακίνησή μας. Βιάζουν την προσωπικότητά μας και παραβιάζουν την αυτονομία μας. Η λύση όμως δεν είναι η απομόνωση...»

ΘΕΑΤΡΟ... ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ... Μια διαφορετική επιλογή διασκέδασης αλλά και εκπαίδευσης.... Έχεις συμμετάσχει ή παρακολουθήσει θεατρική παράσταση στην οποία ηθοποιοί άτομα με αναπηρία ή άτομα χωρίς αναπηρία;
Ποιες οι εντυπώσεις σου και τα συναισθήματα σου μετά το "πέσιμο της αυλαίας";

Ιστορίες, απόψεις, συναισθήματα, απ' ενοχοποίηση του "φαίνεσθαι" και ελευθερία του "είναι" !!!!! Όλα αυτά για εμένα κρύβονται πίσω από το ανέβασμα μιας παράστασης.

Η συμμετοχή σε κάθε είδους πολιτιστική δραστηριότητα προσωπικά προσφέρει χαρά, γαλήνη, απελευθέρωση συναισθημάτων και γενικά είναι ένας τρόπος εκτόνωσης. Φυσικά προσφέρεται και ως μέσο άμεσης "γροθιάς" στο ρατσισμό...

Τέλος έχοντας διαβεί και από τις δύο πλευρές έχω συνειδητοποιήσει ότι η απελευθέρωση των αισθήσεων είναι εξίσου έντονη !!!!

Ας υποστηρίζουμε λοιπόν αυτές τις προσπάθειες που ξεκίνησαν σιγά σιγά να γίνονται μέσα από την δημιουργία θεατρικών και χορευτικών ομάδων. :)

Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

Η λέξη υγεία σαν απλή σημασία και η ουσιαστική σημασία της...

Η Υγεία είναι ο παράγοντας που μετράει την φυσική, ψυχολογική ή ακόμα και την πνευματική κατάσταση ενός ζώντος οργανισμού.
Σύμφωνα με τον ορισμό που διατυπώθηκε το 1946 η υγεία είναι «η κατάσταση της πλήρους σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και όχι μόνο η απουσία ασθένειας ή αναπηρίας». Έτσι λοιπόν, η έννοια της υγείας, δεν αποδίδεται μόνο από την ιατρική, αλλά και από άλλους παράγοντες όπως είναι το περιβάλλον, η οικονομία, η εργασία κ.α.

Η Υγεία, κατά τη γνώμη μου, δεν είναι μόνο μια απλή λέξη ή μια κοινότυπη ευχή που χρησιμοποιούμε πολλοί ίσως χωρίς να την εννοούμε αληθινά...
 
Είναι το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή του ανθρώπου μαζί με την ΑΓΑΠΗ... Αυτά τα δύο πρέπει να προστατεύονται και να διαφυλάσσονται όσο το δυνατόν καλύτερα !!!!!! 

Όχι μόνο να τις θυμόμαστε όταν έρθουν τα δύσκολα...

Υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι που τυγχάνει να μην την απολαμβάνουν απλόχερα και να την επιζητούν... Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο πρέπει να την σεβόμαστε και να μην την υπερεκτιμάμε λέγοντας: "Τι; Θα συμβεί σ' εμένα;" Όλα γίνονται σε κλάσματα δευτερολέπτου...

Επίσης πρέπει να συμπαραστεκόμαστε αληθινά και με όλο μας το "είναι" σε εκείνους που την έχουν ανάγκη !!!!

Εσείς τι λέτε;

Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2012

Δεν λειτουργούν τα σχολεία ειδικής αγωγής,...

Οι δάσκαλοι υποστηρίζουν, ότι «οι περισσότερες Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) άνοιξαν μόνο για τον αγιασμό, καθώς υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, ενώ η ίδια εικόνα υπάρχει και στην πλειονότητα των τμημάτων ένταξης. Εξίσου τραγική είναι η κατάσταση για τους μαθητές και τις οικογένειές τους που περιμένουν δάσκαλο «παράλληλης στήριξης», αφού μέχρι και σήμερα δεν έχει προσληφθεί κανείς εκπαιδευτικός για τον σκοπό αυτόν. Τα ειδικά σχολεία, στα οποία φοιτούν παιδιά με ειδικές ανάγκες, τα τελευταία χρόνια αντί να αναβαθμιστούν, λόγω των κυβερνητικών πολιτικών και των μνημονίων, οδηγούνται σε λουκέτο».



Εξίσου αποθαρρυντική είναι και η εικόνα της απασχόλησης των αποφοίτων Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ). Όπως σημειώνει η ΔΟΕ «θεωρούνται ικανοί να εργάζονται μόνο για αναπληρωτές ενώ καλύπτουν, εδώ και χρόνια, θέσεις μόνιμου προσωπικού. Η εξαγγελία διαγωνισμού ΑΣΕΠ για την ειδική αγωγή κάθε φορά μένει μόνο στα χαρτιά και στις εξαγγελίες των Υπουργών, ενώ η θέση του Διευθυντή Ειδικής Αγωγής στο Υπουργείο, ακόμη και σήμερα, παραμένει κενή».



Οι δάσκαλοι ζητούν, εκτός από την άμεση διενέργεια του διαγωνισμού ΑΣΕΠ, να προσληφθούν αμέσως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και να καλυφθούν όλα τα λειτουργικά κενά στις Μονάδες ειδικής αγωγής. Παράλληλα, ζητούν και τη λήψη μέτρων για την απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών από και προς τα σχολεία τους.
Πηγή: real.gr